برابر آمریکا اقدام متقابل انجام می‌دهیم/ تعدادی از ایرانیان به اتهامات واهی در زندان های امریکا گرفتارند

برابر آمریکا اقدام متقابل انجام می‌دهیم/ تعدادی از ایرانیان به اتهامات واهی در زندان های امریکا گرفتارند
بازدید 73 زمان 2017/08/27 کد خبر 10000

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه درباره صدور اطلاعیه‌ وزارت خارجه آمریکا به …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه درباره صدور اطلاعیه‌ وزارت خارجه آمریکا به منظور  هشدار سفر به ایران،  اظهار داشت: روال قبلی طبق همان تصمیماتی که به کمیته ویژه ارجاع می‌شود کماکان ادامه دارد.

وی افزود: به هر حال کشورها برای صدور ویزا مقررات خاص خود را دارند همان طور که دولت آمریکا تصمیماتی را اتخاذ کرده، ایران هم روال مشخصی دارد و خارج از این قاعده و استثنا نیست، ما هم برای  شهروندانمان، قواعد خود را برابر سایر کشورها و به ویژه آمریکا داریم و  با توجه به عمل متقابل اقدام می‌‌کنیم چرا که هر کاری اساسا بر عمل متقابل انجام می‌شود.

وی در خصوص تبادل زندانیان ایرانی گفت: تعدادی از ایرانیان در آمریکا زندانی هستند و در شرایط خوبی به سر نمی‌برند ما هم  نگران وضعیت آنها در آمریکا هستیم و تلاش‌مان این است که بتوانیم به آنها کمک کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه این افراد با اتهام‌های واهی در زندان قرار دارند چرا که در حوزه‌های تجاری فعالیت‌ داشتند، تصریح کرد: آمریکا باید از تعقیب شهروندان ایرانی در سایر کشورها خودداری کند و این سیاست را هر چه زودتر متوقف کند.

قاسمی گفت: در حاشیه کمیسیون مشترک برجام به دلایل انسان‌دوستانه موضوع زندانیان ایرانی در آمریکا را پیگیری کردیم وامیدواریم این مسائل هر چه سریعتر مرتفع شود.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه برابر آمریکا اقدام متقابل انجام می‌دهیم/ تعدادی از ایرانیان به اتهامات واهی در زندان های امریکا گرفتارند

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات