دولت عامل اصلی خشک شدن دریاچه ارومیه است

دولت عامل اصلی خشک شدن دریاچه ارومیه است
بازدید 115 زمان 2017/08/29 کد خبر 10074

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، نادر قاضی پور با ابراز نگرانی از ادامه اجرای خط دوم لوله انتقال …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، نادر قاضی پور با ابراز نگرانی از ادامه اجرای خط دوم لوله انتقال آب زرینه‌رود به تبریز اظهار داشت: بنده به همراه نمایندگان سابق میاندوآب قریب به ۱۰ مرتبه از وزیر نیرو در ارتباط با این پروژه سؤال کردیم و گفتیم که این آب سهم منطقه بوده و نباید  آبی از حوضه آبریز دریاچه ارومیه خارج شود.

وی گفت: تنها پاسخ وزیر به نگرانی‌های ما این بود که اجرای خط دوم لوله انتقال آب از میاندوآب به تبریز را پدافند غیرعامل خواند و اذعان کرد که در صورت خرابی خط لوله بتنی خط لوله دوم جایگزین آن شده و بکار گرفته می‌شود.

قاضی‌پور تصریح کرد: ادعای اجرای خط دوم لوله انتقال آب از زرینه‌رود به تبریز کذب بوده و دولت خود عامل اصلی خشک شدن دریاچه ارومیه است.

وی عنوان کرد: چرا باید کوه‌های اینانلو تبریز با استفاده از حق آبِ دریاچه ارومیه جنگل‌کاری شوند؟ چرا باید آب مصرفی کارخانه‌های بناب و آذرشهر از حوزه آبریز دریاچه ارومیه تأمین شود؟ چرا باید فعالیت نیروگاه و پتروشیمی تبریز به قیمت خشکاندن دریاچه ارومیه تمام شود؟

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این‌ها سؤالی است که من بارها در صحن مجلس مطرح کرده‌ام و قطعاً از سرپرست جدید وزارت نیرو نیز پیگیر مسئله می‌شوم.

وی گفت: اگر این آب برای شرب مردم ولایتمدار تبریز بود، مشکلی نداشت اما برای مصارف دیگر بهتر است از آب رود ارس استفاده شود.

قاضی پور در ارتباط با انتخاب پیمانکار برای پروژه خط دوم انتقال آب زرینه‌رود به تبریز اظهار داشت: شیطنت دولت در انتخاب پیمانکار این پروژه مشهود است اما مردم فهیم میاندوآب به خوبی می‌دانند که مجری طرح دولت بوده و پیمانکار فقط نقش عملیاتی کردن طرح را دارد.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه دولت عامل اصلی خشک شدن دریاچه ارومیه است

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات