تداوم امنیت با ارتقاء توان و آمادگی نیروهای مسلح امکان پذیر است

تداوم امنیت با ارتقاء توان و آمادگی نیروهای مسلح امکان پذیر است
بازدید 85 زمان 2017/08/29 کد خبر 10102

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در آیین تکریم امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی و …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در آیین تکریم امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی و معارفه امیر سرلشکر عطالله صالحی به عنوان جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح که با حضور جمعی از فرماندهان عالیرتبه لشکری در محل این ستاد برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت افزود: ما در شرایط حساس منطقه که دارای تهدیدات و فرصت های فراوانی است، علیه جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی قرار گرفته ایم، هرچند که در مساله تهدیدات مستقیم نظام بازدارندگی در سایه رعایت ارتقاء توان دفاعی عینیت پیدا می‌کند و ملت می‌تواند در پیش برد اهداف و پیشرفت کشور در سایه امنیت حرکت کنند. دشمن، به لطف پروردگار ملت ایران توانسته اند به بازدارندگی مناسبی برسد.

وی گفت: در زمان حاضر قدری تهاجم نظامی برای دشمن علیه کشورمان سخت و دشوار شده است اما در کنار آن تهدیدات متعددی در حوزه های جنگ های نیابتی، امنیتی و نظایر آن برای کشور وجود دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه نیروهای مسلح در جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از ارکان اساسی قدرت ملی کشور و مسئول اصلی در دفاع از امنیت این سرزمین و انقلاب اسلامی مطرح هستند، تصریح کرد: ان شاالله با فکر و اندیشه و تدابیر فرماندهی کل قوا و با برنامه ریزی و اجرای انقلابی درتمامی شئون مسئولیتی بتوانیم نقش اساسی و تعیین کننده ای در پیشرفت و امنیت و دفاع از این نظام الهی را برعهده داشته باشیم و دنبال کنیم.

سرلشکر باقری افزود: انتظاراتی که فرمانده معظم کل قوا در سال گذشته و در حکم رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مطالبه فرمودند؛ انتظاری است که از تمامی نیروهای مسلح و به ویژه از همه همکاران عزیزم در ستاد کل مطرح شده و در انتصاب امیر سرلشکر صالحی به جانشینی ستاد کل نیروهای مسلح لازم می دانم یک بار دیگر آن را یادآوری کنم.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه ارتقاء توان دفاعی و آمادگی رزمی باید با برنامه و اندیشه‌های بهتر حرکت کنیم گفت: در این شرایط است که می توانیم شاهد رشد بهتری در این عرصه باشیم.

سرلشکر باقری تصریح کرد:‌ امکان پاسخ‌گویی به تهدیدات نکته دیگری است که باید به آن توجه شود و در این رابطه با دو مجموعه ستاد کل و قرارگاه خاتم موظف هستیم تا به دور از غافل‌گیری و تاخیر از تهدیدات ارزیابی مناسبی داشته باشیم تا بتوانیم دفاع مناسبی را در جهت امنیت مردم رغم بزنیم. دست‌یابی به این اهداف در سایه همکاری و هم‌افزایی نیروهای مسلح امکان پذیر است.

وی گفت: توانمندی‌های بسیاری در سپاه، ارتش و ناجا و سایر نیروهای مسلح وجود دارد که طبق منطق و خواسته فرمانده معظم کل قوا باید با حداکثر تلاش در جهت هم‌افزایی و ارتقاء امنیت حرکت کنیم.

سرلشکر باقری تصریح کرد:‌ همان‌گونه‌که امیر موسوی اشاره کرد ۸۰ درصد ماموریت‌های ارتش و سپاه متفاوت است و ۲۰ درصد ماموریت‌ها مشترک است که در این ۲۰ درصد باید همکاری و همیاری وجود داشته باشد و در آن ۸۰ درصد نیز حمایت و پشتیبانی لازم است تا گشایش ایجاد شود.

وی گفت:‌ درخواست من از سرلشکر صالحی این است که در هر نکته‌ای که احساس کردند ستاد کل نیروهای مسلح باید با یک چشم کل نیروها را ببیند و چنانچه خدای ناکرده دچار نقصانی شده‌است تذکر داده و یا به اینجانب یادآوری کند و یا اینکه رأسا دستور اصلاح دهد.

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد:‌ من با خدای خودم عهد کردم که هیچ تفاوتی میان نیروها قائل نشوم، چون همه نیروها بازوان مردم و فرمانده معظم کل قوا هستند و هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. البته هرکدام نقاط ضعف و قوتی دارند.

در ادامه این مراسم ابتدا امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی به عنوان جانشین سابق ستاد کل نیروهای مسلح به  سخنرانی پرداخت و گفت: تصوری که نسبت به ستاد کل نیروهای مسلح نزد برخی افراد وجود دارد تصوری نادرست و ناشی از سوء تفاهم است چرا که در این ستاد صمیمیت بسیاری بین نیروها اعم از ارتش و سپاهی وجود دارد.

وی توضیح داد: یکسال حضور من به عنوان جانشین در ستاد کل نیروهای مسلح دوران بسیار مفید و اثربخشی خدمتی محسوب می شود و این تدبیر یکی از تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری است که در عملکرد من در مجموعه ارتش تاثیرگذار خواهد بود.

فرمانده جدید ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: یکی دیگر از مزایای حضور من در ستاد کل نیروهای مسلح، بودن در کنار سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری بود، که این حضور به افزایش تجربیات من در حوزه های مختلف منجر شد .

امیر سرلشکر عطاء الله صالحی به عنوان جانشین جدید رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سخنران دیگر این آیین بود که در ابتدای سخنان خود به بیان خاطراتی از دوران خدمتی خود پرداخت و افزود: من زمانی که در ارتش سابق فعالیت می‌کردم،  عرصه بر من تنگ شد به فرمان امام خمینی(ره) از ارتش فرار کردم و به همراه همسر و فرزندم به بارگاه ملکوتی و نورانی حضرت امام رضا (ع) پناه بردم .

وی اضافه کرد: زمانی که انقلاب شکوهمند اسلامی پیروز شد به فرمان امام خمینی (ره) به تهران آمدم ،زمانی که جنگ شروع شد من مجددا به همان واحدی که منتسب به امام هشتم(ع) بود رفتم و فرمانده همان لشکر شدم. سپس به واحدهای دیگر رفتم و در نهایت از سوی آقای فیروزآبادی فراخوانده  شدم و زمانی که خواستم مجددا به ارتش بازگردم به لشکر ۷۷ رفتم.

فرمانده سابق کل ارتش ادامه داد: من در دوران خدمتی خود سه مرتبه به مشهد مقدس اعزام شدم و سه مرتبه نیز در ستاد کل بوده ام خودم را قلبا حججی می دانم و امیدوارم که در این بار سوم که ستاد کل آمده‌ام حججی وار پرواز کنم. امیدوارم که همه از سیره این شهید درس بگیریم.
سرلشکر  افزود: در این دوران مقدس مدت کمی جانشین شهید سپهبد علی صیاد شیرازی  بودم و در همین راستا امیدوارم در سمت فعلی خود بتوانم در معیت سرلشکر باقری نقش خود را ایفا کنم.

سرلشکر عطاالله صالحی فرمانده کل ارتش در ۳۰ مردادماه سال‌جاری، طی حکمی از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا به سمت جانشینی رئیس ستادکل نیروهای مسلح منصوب شد.

امیر موسوی جانشین وقت ستادکل نیز طی حکمی از سوی فرمانده کل قوا ضمن ارتقا به درجه‌ سرلشکری، به‌عنوان فرمانده جدید ارتش منصوب گردید.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه تداوم امنیت با ارتقاء توان و آمادگی نیروهای مسلح امکان پذیر است

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات