نوبخت: تأسیسات نظامی ایران سرّی است و نمی‌توانند به آن دست پیدا کنند

نوبخت: تأسیسات نظامی ایران سرّی است و نمی‌توانند به آن دست پیدا کنند
بازدید 75 زمان 2017/08/29 کد خبر 10138

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در اولین نشست خبری خود در این دولت، ضمن …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در اولین نشست خبری خود در این دولت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: از نمایندگان فهیم و همراه ملت در رأی اعتماد قاطع به وزرای پیشنهادی تشکر می‌کنم. امیدوارم دولت در عمل به وعده‌هایی که رئیس‌جمهور دادند موفق و سربلند باشد.

وی با اشاره به خداحافظی قبلی خود از مقام سخنگویی دولت افزود: این دستور و مأموریت از سوی رئیس‌جمهور به حقیر مجدداً ابلاغ شد و فعلاً در همین کسوت در خدمت خبرنگاران خواهم بود.

سخنگوی دولت بیان داشت: ۸ میلیون و ۷۸۰ هزار تن گندم خریداری شده است. ارزش خریداری‌شده این مقدار نیز ۱۱ هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان است. تاکنون نیز ۷ هزار و ۴۳۰ میلیارد تومان که ۶۵ درصد آن رقم است به کشاورزان پرداخت شده که ۴ هزار و ۵۰ میلیارد تومان باقی مانده و تلاش می‌کنیم در اسرع وقت این مبلغ را به کشاورزان عزیز پرداخت کنیم. همچنین تا تاریخ ۹۶/۶/۵، ۵۴ هزار و ۴۶۵ دستگاه تاکسی نو نیز جایگزین شده است.

وی درباره اظهارات نیکی هیلی درباره بازدید از تأسیسات نظامی ایران، خاطرنشان کرد: تأسیسات نظامی ایران سرّی است و هر کسی نمی‌تواند به آن دست پیدا کند و آنها فقط آرزوهای خود را بیان می‌کنند، ما از منافع ملی خود دفاع می‌کنیم و این صحبت قابل استماع نیست.

نوبخت افزود: درباره سفر رئیس‌جمهور به نیویورک، از سوی ایشان به‌‌صورت قطعی مطلبی اعلام نشده و احتمالاً هفته آخر شهریور مشخص شود.

سخنگوی دولت درباره عدم پرداخت کامل حقوق کارکنان نیروهای مسلح و اینکه گفته شده تنها ۲۳ روز از حقوق مردادماه نیروهای مسلح پرداخت شده، با انتقاد از رسانه‌ای شدن این مسئله، گفت: اقدام اولیه اینکه ۲۳ روز حقوق پرداخت کنند از نظر من اقدام نادرستی از منظر بودجه‌ریزی ما بود و نادرست تر نیز رسانه‌ای کردن این موضوع بود زیرا دولت با نگاه احترام و اعتماد به نیروهای مسلح که موجب افتخار و اقتدار کشور هستند توجه می‌کند.

وی ادامه داد: به اختصار می‌گویم که به رغم اینکه اعداد و ارقام بودجه به طور ۱۰۰ درصد تحقق نیافت، اما حقوق و مزایا این عزیزان بزرگوار در نیروهای مسلح را بیش از ۱۰۰ درصد تخصیص دادیم. همه باید به بازوان توانمند نیروهای مسلح افتخار کتیم و دولت توجه ویژه‌ای به این مسئله دارند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه شنبه گذشته به عنوان مسئول سازمان برنامه و بودجه پای سخنان آن افراد نشستم و توصیه کردم این کار باید انجام بگیرد و سریعا نسبت به پرداخت نیروهای خدوم و زحمت‌کش و افتخارآفرین بخش‌های دفاعی اقدام کنند و پرداخت‌ها صورت بگیرد، اظهار داشت:  البته در دو سه دستگاه یعنی نیروی انتظامی انجام گرفت و ۱۰۰ درصد پرداخت شده و فقط در ۲ دستگاه این اتفاق رخ نداد که قطعا به صورت کامل برای آنها هم پرداخت می‌شود.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه نوبخت: تأسیسات نظامی ایران سرّی است و نمی‌توانند به آن دست پیدا کنند

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات