تروریسم ریشه تمام تهدیدات ضد امنیت جهانی است/ مبارزه با تروریست‌ها نیاز به عزم جدی جهانی دارد

تروریسم ریشه تمام تهدیدات ضد امنیت جهانی است/ مبارزه با تروریست‌ها نیاز به عزم جدی جهانی دارد
بازدید 133 زمان 2017/08/30 کد خبر 10181

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در همایش «ایران قربانی تروریسم؛ از منافقین تا داعش»، متن پیام علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسبت «روز مبارزه با تروریسم» که مصادف با شهادت شهید باهنر و رجایی است را قرائت کرد.

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

روز ۸ شهریور مصادف است با عملیات تروریستی نسبت به مقامات ارشد نظام جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۶۰، که به شهادت رئیس جمهور و نخست وزیر کشورمان انجامید در تقویم کشورمان روز مبارزه با تروریسم نام دارد.

این اقدام تروریستی که به دست عوامل ضد انقلاب وابسته به گروه های جاسوسی و اطلاعاتی غرب و با هدف مقابله با اراده انقلابی ملت ایران و فروپاشی نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران انجام شد، در کنار حادثه تروریستی انفجار حزب جمهوری اسلامی ایران از تلخ ترین حوادث برای ملت ایران است.

تروریسم، از اساسی ترین معضلات جامعه جهانی و خطرناک ترین تهدیدها بر ضد حقوق ملت ها و ثبات بین المللی است. در طول تاریخ به ویژه یکصد سال اخیر، تروریسم، ریشه مهم ترین تهدیدها بر ضد صلح و امنیت جهانی بوده است وضعیت دردآور و فاجعه آمیز بیشتر ملت ها و کشورهایی که درگیر جنگ و خونریزی می باشند و از آوارگی و فقر رنج می برند، دستاورد اغراض سلطه گرانه و تروریستی است که عمدتا در شکل گیری و توسعه آن ها قدرت های بزرگ نقش داشته اند.

ملت ایران با پدیده شوم تروریسم آشناست. سازمان تروریستی منافقین که از حمایت های مالی سیاسی و تبلیغی برخی از دولت های مخالف نظام نوپای ایران بهره می برد، با شیوه قهرآمیز و ترورهای فراوان، درصدد حذف فیزیکی عناصر کارآمد و طراحان نظام برآمد تا با ایجاد خلأهای جدی در ارکان حساس  کشور، ضربه اساسی به جمهوری اسلامی ایران وارد آورد.

در این راستا، ۸ شهریور، سالروز شهادت مظلومانه شهیدان باهنر و رجایی، «روز مبارزه با تروریسم» نام گذاری شده است.

پایه های اسلام ناب در رحمت، مهربانی، بخشایش و گذشت است و این دین الهی با چهره ای که امروز گروه های تکفیری و تروریستی از اسلام ترسیم می کنند هیچ سنخیتی ندارند. در واقع اسلام با کشتن انسان ها، سر ناسازگاری دارد و با آن مخالف است. اسلام همواره در جست و جوی امنیت و سعادت بشر بوده است.

از این رو، یکی از وظایف مهم “حکومت اسلامی” را برقراری امنیت و حفظ جان و مال مسلمانان و غیر مسلمانانی می داند که در پناه حکومت اسلامی زندگی می کنند. ملت ایران، همیشه در راستای ایجاد صلح، دوستی و امنیت در جهان تلاش کرده و معتقد است آزادی، صلح و امنیت حق هر انسانی است و باید ریشه تروریسم را خشکاند.

جمهوری اسلامی ایران که همواره در عرض جنایات تروریست های کوردل بوده است، از سال های نخست طلوع خورشید انقلاب تاکنون، همیشه با ترور و تروریست به مبارزه پرداخته است.

ملت همواره در معرض تهدید تروریست ها بوده است، که آخرین مورد آن حمله گروه تروریستی تکفیری داعش به ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر حضرت امام(ره) بود که باعث به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان مظلوم گردید اما همچون دیگر اقدامات کور و جاهلانه هیچگونه خللی در اراده و عزم مستحکم ملت شریف ایران به وجود نیاورد.

مبارزه با تروریست نیاز به عزم جدی جهانی دارد که امیدوارم با پیگیری دولت ها و ملت ها شاهد ریشه کنی این پدیده شوم و نامیمون در سطح کشورهای منطقه و جهان باشیم.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه تروریسم ریشه تمام تهدیدات ضد امنیت جهانی است/ مبارزه با تروریست‌ها نیاز به عزم جدی جهانی دارد

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات