امیر حاتمی: امروز نه تنها ایران هراسی حاکم نیست بلکه ایران دوستی وجود دارد

امیر حاتمی: امروز نه تنها ایران هراسی حاکم نیست بلکه ایران دوستی وجود دارد
بازدید 92 زمان 2017/09/05 کد خبر 10333

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، امیر حاتمی طی سخنانی در همایش حقوق دفاعی گفت: ما در دوره اخیر …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، امیر حاتمی طی سخنانی در همایش حقوق دفاعی گفت: ما در دوره اخیر با تهدید و تحریم توان دفاعی و موشکی مواجه هستیم که با هدف سیاسی برای بازدارندگی قدرت کشور تلاش می‌کنیم و می خواهند از ابزار حقوقی برای ایجاد اقناع و اجماع در این خصوص استفاده کنند.

وی ادامه داد: اینکه تفسیرها و تعبیرهای سلیقه‌ای انجام شود و با اتکا به آن تفاسیر قدرت بازدارندگی کشور را مورد تهدید قرار بگیرد از موضوعاتی است که همکاران ما در موضع حقوقی نیروهای مسلح باید به آن حساس باشند و اجازه ندهند این اتفاق بیفتد و حتما هم این اجازه داده نخواهد شد.

وزیر دفاع تاکید کرد: کسانی می‌خواهند با استفاده از مبانی حقوقی قدرت کشورها را تهدید کنند؛ به خصوص کشوری همچون جمهوری اسلامی ایران.  اما تحریم توان دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی تنها اقدام دشمنان علیه ما نیست و تلاش‌هایی در عرصه‌های دیگر هم داشته‌اند که همیشه با ناکامی مواجه شدند.

حاتمی تاکید کرد: خواست دشمنان این بوده که همسایه‌های ما به جای کشورهایی با ثبات، تروریست‌ها باشند اما امروز در عراق و سوریه شرایط خوبی از نظر امنیت حاکم شده و آنچه آنها پیش‌بینی کرده و بافته بودند، پنبه شد.

وی گفت: در حوزه داخلی نیز در همه امور تلاش داشتند بگویند وحدت مردم و مسئولین مخدوش شده است اما این اتفاق نیفتاد و در حال حاضر انسجام خوبی در کشور وجود دارد و انتخابات اخیر و اتفاق‌های بعدی آن نشان داد این حرکت حرکت موفقی نبوده است.

وزیر دفاع با بیان اینکه ضریب امنیت کشور همیشه افزایش پیدا کرده است، افزود: امروز نه تنها ایران هراسی حاکم نیست بلکه ایران دوستی وجود دارد و ما فرصت‌های مغتنم و بزرگی داریم که می‌توانیم بر تهدیدات و تحریم‌ها فائق بیاییم و نیروهای مسلح باید قدرت خود را حفظ کرده و ارتقا دهند.

امیر حاتمی تاکید کرد: در حوزه تعامل با مجلس نیز فضای خوبی وجود دارد و باید این تعامل را تقویت کرد. به ویژه در ارائه نظرات کارشناسی در مورد طرح‌ها و لوایح مرتبط با نیروهای مسلح باید ارتباط بیشتری داشته باشیم؛ به خصوص در حوزه‌ای مانند حوزه ایثارگران و متخصصین حقوقی باید حضوری نهادینه داشته باشند.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه امیر حاتمی: امروز نه تنها ایران هراسی حاکم نیست بلکه ایران دوستی وجود دارد

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات