نگران هجوم وحشت آور فرهنگ غرب هستیم

نگران هجوم وحشت آور فرهنگ غرب هستیم
بازدید 150 زمان 2017/09/06 کد خبر 10359

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، سالار آملی در دوازدهمین گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی که …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، سالار آملی در دوازدهمین گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی که به میزبانی دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: مهمترین وظیفه دانشگاه تولید علم است و توسعه و تمدن سازی محور دوم کارکرد دانشگاه ها است.

آملی فرهنگ سازی را از دیگر کارکردهای دانشگاه دانست و گفت: توسعه دیپلماسی علم بر مبنای قدرت نرم که بر ذهن ها اثرگذار باشد، از دیگر کارکردهای دانشگاه است.

معاون وزیر علوم در امور بین‌الملل بیان کرد: انسانی بودن، راز ماندگاری زبان و ادب فارسی است، و تمام جوانب رشد و تعالی یک انسان در تمام جهان را مد نظر دارد.

وی با اشاره به داستانهای حماسی زبان و ادب فارسی گفت: داستان پایداری و زیر بند نرفتن ایرانیان در حدود هشتصد سال پیش آمده است و از دل آن حججی ها بیرون آمده است.

آملی اظهار داشت: من نگرانم که در برابر مدرنسیم باید چکار کنیم این جنگ نرم است، در جنگی نابرابر که هجوم وحشت آور فرهنگ غرب همراه با ادبیات خارجی را شاهد هستیم چشم امید ما به اساتید و فرهیختگان علمی است. ما در وزارت علوم ضعیف تر از آنیم اما آنچه در توان داشته باشیم انجام خواهیم داد.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین‌الملل یادآور شد: در برهه ای بسیار حساس قرار داریم و امید نداشته باشیم که بدون تلاش از گرداب مدرنیسم سربلند بیرون آییم و نیاز به تلاش فراوان داریم.

در این گردهمایی که مهمانانی از کشورهای عراق، پاکستان، ژاپن، افغانستان و… حضور دارند، پیام غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی قرائت شد.

دوازدهمین گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی از امروز به مدت سه روز به میزبانی دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار می‌شود.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه نگران هجوم وحشت آور فرهنگ غرب هستیم

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات