هشدار سیل و ضرورت آماده باش دستگاه های گلستان

هشدار سیل و ضرورت آماده باش دستگاه های گلستان
بازدید 157 زمان 2017/09/07 کد خبر 10375

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایدرای ملی، رضا مروتی عصر پنجشنبه در مکاتبه ای خطاب به فرمانداران، مدیران دستگاه های …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایدرای ملی، رضا مروتی عصر پنجشنبه در مکاتبه ای خطاب به فرمانداران، مدیران دستگاه های اجرایی و شهرداران تابعه استان و ارسال نسخه ای از آن به ایرنا ،گفت: طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان نفوذ سامانه ناپایدار و وزش باد در ساعت های پایانی پنجشنبه شب بوده و استمرار آن تا روز جمعه دور از انتظار نیست.
وی اضافه کرد: با توجه به پیش بینی بارش های رگباری و آذرخش از بامداد جمعه، احتمال شکستگی درختان، سیلابی شدن رودخانه ها و آبگرفتگی معابر در برخی مناطق استان دور از انتظار نیست.
شرکت آب منطقه ای گلستان نیز اعلام کرد که با توجه به پیش بینی احتمال وقوع سیل طی امروز و فردا نشست فوق العاده کمیته بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب برگزار و راهکارهای کاهش خسارات آن بررسی شد.
اداره کل هواشناسی گلستان نیز روز گذشته در نمابری به ایرنا و با اشاره به آغاز بارش ها در استان و پیش بینی احتمال وقوع سیل ،اعلام کرد که از پنجشنبه شب و بامداد جمعه هفته جاری امواج سامانه ناپایدار به استان نفوذ کرده و باعث وزش باد شدید به میزان حداکثر ۸۰کیلومتر در ساعت خواهد شد.
در این هشدار هواشناسی گلستان آمده است: افزایش ابر، رگبار و آذرخش (رعد و برق) و کاهش دما بین ۸ تا ۱۰ درجه سلسیوس از دیگر پیامدهای این سامانه هوایی خواهد بود و به تدریج از بامداد شنبه از فعالیت سامانه ناپایدار در استان کاسته خواهد شد.
هوای گرگان مرکز استان گلستان هم اینک صاف و دما ۴۲درجه سانتیگراد و سرعت وزش باد ۱۴ کیلومتر بر ساعت و از جهت شمال شرقی است.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه هشدار سیل و ضرورت آماده باش دستگاه های گلستان

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات