ایران نسبت به بازدید از مناطق نظامی خود حساس است

ایران نسبت به بازدید از مناطق نظامی خود حساس است
بازدید 299 زمان 2017/09/13 کد خبر 10545

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، کمال خرازی در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه اسبق استرالیا و …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، کمال خرازی در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه اسبق استرالیا و در پاسخ به سوالی درباره در خواست امریکا از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای بازدید از مراکز نظامی کشورمان، تصریح کرد: در برجام بازدید از مراکز مختلف در نظر گرفته شده است اما مراکز نظامی وضعیت ویژه ای دارند.

وی تاکید کرد: در این خصوص مسئله امنیت ملی کشور در میان است و به این سادگی ها نیست که با درخواست کشور سومی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بتوانند از مراکز نظامی کشورمان بازدید کنند.

خرازی گفت: باید برای آژانس محقق شود که نقاط مشکوکی وجود دارد تا این نهاد درخواست بازدید دهد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی خاطرنشان کرد: در صورت طرح چنین تقاضایی نیز ایران می تواند روش ها و مسیرهای مختلفی پیشنهاد دهد که در عین ادای وظیفه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بازدیدی هم از مراکز نظامی ما انجام نشود.

وی تاکید کرد: به این سادگی نیست که فشار امریکا بر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به بازدید از مراکز نظامی جمهوری اسلامی ایران منجر شود.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در خصوص احتمال خروج امریکا از توافق برجام گفت: ایران در برابر هر گزینه احتمالی در صورت خروج امریکا از برجام آمادگی دارد.

کمال خرازی در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه اسبق استرالیا در پاسخ به سوالی مبنی بر واکنش ایران در صورت خروج امریکا از توافق برجام تصریح کرد: فعلا موضع صریحی در این خصوص نمی گیریم اما باید برای هر سناریوی آماده باشیم.

وی خاطرنشان کرد: استقلال و منافع کشور را تحت الشعاع چنین فشارهایی قرار نخواهیم داد همانطور که در طول این سال ها ثابت کرده ایم که به هر قیمتی منافع خود را دنبال می کنیم.

خرازی موضوع هسته ای و دستاوردهای این حوزه را افتخاری برای کشور و حاکی از استعداد ایرانی ها در این فناوری خواند و افزود: پیشرفت های ایران در زمان لغو تعلیق هسته ای بود که باعث شد امریکا و اروپایی ها به پای میز مذاکره بیایند.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی تصریح کرد: برای همه گزینه های احتمالی مطالعه شده است و برنامه داریم ولی باید بدانید تصمیم گیر اصلی در این خصوص مقام معظم رهبری هستند.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه ایران نسبت به بازدید از مناطق نظامی خود حساس است

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات