استان تهران ظرفیت زیستی این مقدار آلایندگی را ندارد

استان تهران ظرفیت زیستی این مقدار آلایندگی را ندارد
بازدید 115 زمان 2017/09/20 کد خبر 10700

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، کیومرث کلانتری با تاکید بر اینکه پایش همه‌جانبه واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، کیومرث کلانتری با تاکید بر اینکه پایش همه‌جانبه واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی در استان تهران ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: تمام این واحدها را به فعالیت با بار آلایندگی کمترو استفاده از فناوری‌های جدید و بهبود سیستم‌های زیست محیطی تشویق می‌کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران افزود: از آنجایی که نظارت بر پسماندها و پساب‌ها برعهده محیط زیست است، اداره کل محیط زیست استان تهران نظارت دقیقی بر مدیریت صحیح پسماندها و پساب‌های واحدهای مختلف خواهد داشت همچنین با وزارت نیرو برای مدیریت پساب‌ها و شهرداری‌ها برای مدیریت پسماندهای شهری مذاکره و همکاری می‌کنیم.

کلانتری در ادامه با اشاره به اینکه عرصه‌های طبیعی استان تهران ریه‌های تنفسی این استان هستند، تصریح کرد: تلاش‌ می‌کنیم این عرصه‌های طبیعی را حفظ و احیا کنیم و در نهایت برنامه‌های مدیریتی این مناطق را ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه پارک‌های ملی و مناطق حفاظت شده سرمایه‌های آینده محیط زیست استان تهران است، گفت: هیچ دلیلی تخریب محیط زیست در این استان را توجیه نمی‌کند. امیدواریم بتوانیم اقداماتی انجام دهیم که شرایط زیست مردم در استان تهران بهبود پیدا کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران افزود: در شش ماه دوم سال که آلودگی هوا جدی خواهد شد نیاز به همکاری مردم و رسانه‌ها داریم. همه بخش‌های اثرگذار بر محیط زیست باید وظایف خود را به درستی انجام دهند. ما نیز چنانچه شاهد کوتاهی دستگاه‌های دیگر در زمینه رعایت قوانین زیست‌محیطی باشیم با آن‌ها برخورد خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: آلاینده‌های هوا جزو جدانشدنی کلان شهرها هستند و از بین نخواهند رفت باید بتوانیم این آلاینده‌ها را در محدوده استاندارد کنترل کنیم.

کلانتری ضمن تاکید بر ضرورت همکاری همه بخش‌ها و دستگاه‌ها با اداره محیط زیست استان تهران، اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست تنها می‌تواند نظارت و راهکار ارائه کند. دستگاه‌های دیگر هستند که باید راهکارهای زیست محیطی را اجرا کنند . مردم نیز نقش مهمی در حفاظت از محیط زیست دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم شرایط زندگی مردم را در کلان شهر تهران بهبود ببخشیم و دغدغه مشکلات زیست محیطی در این استان را کم کنیم.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه استان تهران ظرفیت زیستی این مقدار آلایندگی را ندارد

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات