مدل نفوذ در ایران همان مدل نفوذ در چین است

مدل نفوذ در ایران همان مدل نفوذ در چین است
بازدید 138 زمان 2017/09/20 کد خبر 10732

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، حجت‌الاسلام علی سعیدی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی میهمان ویژه اجلاس …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، حجت‌الاسلام علی سعیدی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی میهمان ویژه اجلاس سوم مجلس خبرگان رهبری بود که در اجرای ماده ۵۲ آیین‌نامه داخلی با موضوع “نفوذ” به ایراد سخنرانی پرداخت.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه با بیان مقدمه‌ای نسبت به نفوذ دشمن هشدار داد و شکست برخی انقلاب‌ها و امپراطوری‌های جهان را وجود زمینه‌های نفوذ در آن انقلاب‌ها دانست.

وی پیشینه تاریخی نفوذ در پیش از اسلام و پس از ظهور اسلام تا قرن اخیر را تشریح کرد و گفت: نفوذ واقعیت غیر قابل انکار در سلطه استعمار انگلیس و آمریکا در کشورها به‌ویژه ایران است.

حجت‌الاسلام سعیدی راهکارهای دشمن برای تحقق نفوذ در برخی کشورها را برشمرد و خاطرنشان کرد: ما با دوگونه نفوذ مواجهیم؛ نفوذ پیامدی و نفوذ استراتژیک. نفوذ پیامدی یعنی نفوذِ بخشی و موردی همچون نفوذ در برخی تصمیم‌گیران و مراکز تصمیم‌گیری.

وی در این باره به چند مورد از مصادیق نفوذ و افراد نفوذی که در سالهای اخیر توسط کارشناسان و نیروهای امنیتی بازداشت شده و مورد ضربه قرارگرفته‌اند، اشاره کرد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه در ادامه به نفوذ در شوروی سابق و فروپاشی این کشور اشاره کرد و ابعاد نفوذ در شوروی سابق را مورد تحلیل و ارزیابی قرار داد و گفت: تکرار فرمول سقوط اتحاد جماهیر شوروی و استحاله انقلاب چین از اهداف نظام سلطه و آمریکا با حربه نفوذ در نظام اسلامی ما می‌باشد.

حجت‌الاسلام سعیدی افزود: البته تفاوت انقلاب ما با انقلاب چین و حکومت شوروی در این است که ما در مبانی و اصول با آنها متفاوت و دارای ساختار دینی هستیم. هرچند نفوذ نخبگانی و چینش برخی افراد نفوذی و تغییر مدیریت‌های عالی نظام، وجه اشتراک نفوذ در ایران و آن کشورهاست که باید نسبت به آن حساسیت و دقت ویژه و فوق‌العاده داشت.

وی تأکید کرد: تغییر ذائقه مردم در امور فرهنگی و اجتماعی و کنار گذاشتن ارزشها از دیگر متغیرها و وجوه اشتراک نفوذ بین کشورها است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران اظهار داشت: شوروی و چین با عدول از آرمانهای خود و عدم‌تقابل با آزادی افسارگسیخته سیاستهای اقتصادی غرب و نیز دفاع نکردن از مستضعفین و اتخاذ سیاست درهای باز، زمینه را برای فروپاشی و استحاله فراهم نمود. امروز اگر ما هم به آرمانها و الزامات انقلاب اسلامی که ثمره خون شهیدان و مجاهدت مردم و علماست، معتقد، پایبند و حافظ آن نباشیم ممکن است دشمن همان نقشه‌ها را برای کشور ما نیز اجرا نماید.

حجت‌الاسلام سعیدی خاطرنشان کرد: مدل مورد اجرا در ایران امروز همان مدل نفوذ در چین است، یعنی جهانی شدن بدون توجه به اصول و مبانی انقلاب اسلامی و الزاماً توجه به سیاست اقتصادی درهای باز.

وی افزود: نفوذ نخبگانی یعنی شناخت چهره‌های قابل جذب برای چیدن در هرم قدرت، تغییر محاسبات از جمله تغییر در سطح مدیران عالی و بحث زماندار کردن انقلاب، تغییر محاسبات در مبانی همچون حجیت ولی فقیه، تغییر محاسباتی در اصول همچون مقابله با استکبارستیزی و شعار استقلال، تغییر در محاسبات سیاسی بر اساس مدل غربی، تغییر در مبانی فرهنگی مثل سینما، حجاب و عفاف، تغییر در مبانی شایسته‌سالاری و تقابل با شعار خودی و غیرخودی و تغییر در سطح ذائقه مردم و نیز تغییر در سبک زندگی، همچنین تغییر از سطح ایدئولوژی به سطح استراتژیک از برنامه‌های دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان تأکید کرد: دشمن سر سوزنی از آرمانهایش عقب‌نشینی نکرده است لذا چرا ما باید از آرمانهایمان کوتاه بیاییم؟ دشمن تلاش می‌کند ما را مجبور کند بین دست کشیدن از آرمانها و زندگی با ذلت یکی را انتخاب کنیم و این ماییم که با آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی باید با آن مقابله کنیم.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه مدل نفوذ در ایران همان مدل نفوذ در چین است

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات