بحران آب میناب زمینه‌ساز بروز بحران‌های اجتماعی می‌شود

بحران آب میناب زمینه‌ساز بروز بحران‌های اجتماعی می‌شود
بازدید 79 زمان 2017/10/02 کد خبر 10887

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی،  سرهنگ دوم محمد رستمی،فرمانده منطقه انتظامی میناب  با اشاره به رشادت‌های رزمندگان در …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی،  سرهنگ دوم محمد رستمی،فرمانده منطقه انتظامی میناب  با اشاره به رشادت‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: در جنگ تحمیلی هجمه‌ها علیه ایران توسط رژیم بعثی تنها نبود بلکه تمام دنیا به سرکردگی استکبار مقابل جمهوری اسلامی جنگ می‌کردند.
وی گفت: به لطف و عنایت الهی، رهبری بی‌نظیر امام راحل و دلاورمردی رزمندگان، جمهوری اسلامی از میدان جنگ تحمیلی سربلند و پیروز بیرون آمد.
رستمی در ادامه به بیان فرازهایی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: پس از آن که استکبار و بدخواهان نظام اسلامی در جنگ سخت و نبرد نظامی دچار شکست مفتضحانه شدند در صدد توطئه و جنگ نرم و نبرد در عرصه فرهنگی برآمدند.
فرمانده منطقه انتظامی میناب افزود:گرایش به سمت مواد مخدر و ترویج و اشاعه فرهنگ غربی در سطح جامعه از ابعاد جنگ نرم است که دشمن با تمام توان به دنبال گسترش آن است.
وی اضافه کرد: انحراف جوانان و ترویج گرایش به مصرف مواد مخدر و اعتیاد از برنامه‌هایی است که استکبار به شکل کاملا مهندسی بر روی آن کار می‌کند.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود اجرای طرح‌های ارتقا امنیت اجتماعی را لازم و ضروری دانست و گفت: پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز از حیث مواد مخدر یکی از بخش‌های طرح ارتقا امنیت اجتماعی است.
وی همچنین افزود: پاکسازی خیابان‌های شهر از معتادان متجاهر یکی دیگر از بخش‌های طرح ارتقا امنیت اجتماعی است.
رستمی اظهار داشت: این طرح بر اساس دستورالعمل‌های ناجا و در راستای بالابردن احساس رضایمتندی شهروندان و پاکسازی نقاط آلوده از معتادان متجاهر است که پلیس مبارزه با مواد مخدر معتادان متجاهر را با هماهنگی دستگاه‌های امنیتی و قضایی جمع آوری و به کمپ بازتوانی و بازپروری انتقال می‌دهد.
وی افزود: معتادان خیابانی علاوه بر این که چهره شهر را زشت و نازیبا کرده‌اند مورد نارضایتی شهروندان نیز هستند.
این مسئول گفت: متاسفانه شهرستان میناب به خاطر موقعیت جغرافیایی و همجواری با استان‌هایی نظیر کرمان و سیستان و بلوچستان به  عنوان گذرگاه مواد مخدر مطرح است.
فرمانده منطقه انتظامی میناب از مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر و توزیع کنندگان مشروبات الکلی به عنوان بخش‌های دیگر طرح ارتقا امنیت اجتماعی نام برد و گفت: بخش زیادی از آسیب‌های اجتماعی ناشی از متخلفان در زمینه توزیع مشروبات الکلی و مواد مخدر به صورت خرده فروشی است که مبارزه با آن نیز به طور جدی در دستور کار پلیس قرار دارد.
این عضو شورای تامین شهرستان میناب در ادامه با بیان این که میناب از نظر امنیتی به هیچ وجه قابل مقایسه با دیگر نقاط هرمزگان نیست، اظهار داشت: میناب شهرستانی مهاجرپذیر است که قومیت‌های زیادی در آن زندگی می‌کنند.
وی افزود: موقعیت جغرافیایی نیز از نظر امنیتی شهرستان میناب را به منطقه ویژه‌ای تبدیل کرده است.
رستمی با ذکر این مطلب که اقتصاد و امنیت رابطه مستقیم و جدانشدنی دارند، اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر مردم میناب در وضعیت اقتصادی و معیشتی مناسبی قرار ندارند.
وی ادامه داد: زمانی نه چندان دور میناب قطب کشاورزی و محصولات باغی بود ولی بحران آب و تبعات آن، اقتصاد مردم میناب را خدشه‌دار کرده و موجب افزایش جرایم شده است.
فرمانده منطقه انتظامی میناب بحران آب را زمینه‌ساز بروز بحران‌های اجتماعی دانست و گفت: بحران آب میناب اکنون به بحران اجتماعی تبدیل شده است که مسئولان و متولیان باید با تدبیر برای حل آن تلاش کنند.
رستمی بیان کرد: پلیس در شهرستان میناب به دغدغه‌ها و مطالبات مردم در حوزه امنیت توجه ویژه‌ای دارد و در این زمینه از تمام ظرفیت‌ها بهره می‌گیرد.
وی یادآور شد: همچنین تعامل و همکاری شهروندان با پلیس نیز موجب می‌شود که فضای شهرستان برای زندگی، کسب و کار و تفریح امن شود.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه بحران آب میناب زمینه‌ساز بروز بحران‌های اجتماعی می‌شود

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات