مقابله با جنگ نرم برنامه‌ریزی و درایتی خاص می‌طلبد/باید به این باور برسیم که در جنگ هستیم

مقابله با جنگ نرم برنامه‌ریزی و درایتی خاص می‌طلبد/باید به این باور برسیم که در جنگ هستیم
بازدید 99 زمان 2017/10/02 کد خبر 10889

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، سردار مظاهر مجیدی در اردوی یک‌ روزه فرهنگی تربیتی مربیان و سرگروه‌های موفق …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، سردار مظاهر مجیدی در اردوی یک‌ روزه فرهنگی تربیتی مربیان و سرگروه‌های موفق صالحین در اردوگاه فرهنگی ابوذر اظهار داشت: در سازمان بسیج فرهنگیان رکن ماموریت‌های بسیج راه‌اندازی حلقات صالحین است.

وی با بیان اینکه هسته‌های مقاومت در مقابل آسیب‌ها و چالش‌ها، حلقات صالحین است، افزود: در مباحث صالحین باید برنامه‌ریزی و غنای حلقات را هر چه بیشتر در سطح استان انجام دهیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری اول باید روی خود کار کنیم که نقش خود را کنترل کرده و بعد برای اصلاح دیگران از ظرفیت صالحین برای برخورد با آسیب‌های اجتماعی بیشتر استفاده شود.

وی یاداور شد: همچنین ما باید بتوانیم از ظرفیت‌های دیگر انقلاب اسلامی که هیئت‌های مذهبی و مسجد محوری است، استفاده کامل را ببریم.

سردار مجیدی با اشاره به اینکه هدف دشمن در هشت سال جنگ تحمیلی تنها تصرف بخشی از خاک ایران اسلامی نبود، گفت: دشمنان ما می‌خواستند با تعریف ساز و کارهایی جمهوری اسلامی را تهدید و نابود کنند اما خداوند متعال اراده کرده بود که این نظام پایدار بماند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: بحث دفاع مقدس را با تمام سختی‌های هشت ساله‌اش پشت سر گذاشتیم و ورود پیدا کردیم برای ادامه مسیری که می‌بینیم امروز بحث جنگ نرم است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: جنگ نرم در مقایسه با جنگ سخت صدها برابر سختی کاردارد و امروز می‌طلبد که فرماندهان جنگ نرم از خواهران و برادران باشد.

وی در ادامه گفت: در جنگ سخت دشمن در مقابل ما بود، تجهیزات، امکانات و استعداد آن را می‌دیدیم و سعی می‌کردیم با توان کار را انجام دهیم، نابرابری در جنگ سخت بالا بود اما قابل جبران بود، از مسائل فیزیکی و غیر فیزیکی استفاده و نقاط ضعف را پوشش می دادیم، در دفاع مقدس از غافلگیری دشمن استفاده و با دشمن برخورد می‌کردیم.

سردارمجیدی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری گفت: در جنگ نرم وظیفه سخت‌تر و برنامه‌ریزی برای آن، یک درایت خاص می خواهد، اینکه چگونه می توانیم امکانات و نیروی انسانی خود را بسیج کنیم تا بتوانیم در مقابل صف‌آرایی امروز دشمن بایستیم.

وی ادامه داد: این امر ابتدا نیاز به یک باور دارد که اگر به این باور برسیم که در جنگ هستیم، می‌توانیم برنامه‌ریزی کنیم، در دفاع مقدس چون دشمن به طور فیزیکی و ملموس بود اما در جنگ نرم صحنه‌های دشمن به وضوح دیده نمی‌شود و هوشمندی می‌خواهد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه راه‌های نفوذ دشمن بسیار شده با اشاره به ضرورت شناسایی راه‌ها، تاکتیک و روش‌ها، شناسایی راه‌ها و برنامه‌ریزی آنها گفت: ۵۰ درصد جمعیت هدف ما را خواهران تشکیل می‌دهند، هرچند بضاعت سپاه برای ایجاد ظرفیت برای استفاده از بسیج خواهران محدود است.

وی با اشاره به نرخ کاهش جمعیت با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: دشمن همواره به دنبال این است که کشورهای مسلمان از نظر جمعیتی کاهش پیدا کنند، کاهش جمعیت باعث آسیب‌های خانوادگی بسیاری می شود بنابراین باید نرخ جمعیت را افزایش دهیم.

سردار مجیدی با اشاره به جدایی کردستان اقلیم از کردستان عراق خاطرنشان کرد: این فتنه دشمن برای این است که یک کشور کوچک‌تر ایجاد شود تا استکبار تسلط بیشتری داشته باشد و تاثیر‌گذار باشد.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه مقابله با جنگ نرم برنامه‌ریزی و درایتی خاص می‌طلبد/باید به این باور برسیم که در جنگ هستیم

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات