ایران تا جایی که طرفین به توافق هسته‌ای متعهد باشند، به آن پایبند است

ایران تا جایی که طرفین به توافق هسته‌ای متعهد باشند، به آن پایبند است
بازدید 148 زمان 2017/10/04 کد خبر 10935

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با دنیس اودونوان رئیس مجلس …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با دنیس اودونوان رئیس مجلس سنای ایرلند، اظهار داشت: چند کشور با همکاری هم و با مشکلات زیاد توافق هسته‌ای را به سرانجام رساندند و ما به آن پایبند خواهیم بود اما با اقداماتی که از سوی رئیس جمهور آمریکا صورت می گیرد، در آینده ممکن است مشکلاتی را بوجود بیاورد که ما هم خواهان آن نیستیم.

وی افزود: اتحادیه اروپا باید مستقل باشد تا بتواند نقش خود را بخوبی ایفا کند، ما نقش اتحادیه اروپا را مثبت می دانیم، این اتحادیه  می تواند در برقراری آرامش به کشور فلسطین و میانمار کمک نماید، زیرا فجایع انسانی در آنجا رخ داده است.

رییس قوه مقننه با اشاره به مخالفت ایران با تجزیه طلبی در کشورهای منطقه خاطرنشان کرد: ما مخالف هر نوع تجزیه طلبی هستیم زیرا معتقدیم که به امنیت کشورها صدمه وارد می شود و کشور عراق تازه داشت از دست گروهک تروریستی داعش خلاص می شد که با مشکل جدید کردستان عراق مواجه گردید.

لاریجانی درادامه با اشاره به موقعیت و وسعت کشور ایران، تصریح کرد: ایران کشوری با منابع انرژی فراوان و جمعیت زیاد است که همین امر زمینه های همکاری و سرمایه گذاری برایسایر کشورها را فراهم می نماید.

وی همچنین آمادگی ایران در زمینه مبادلات بانکی و گسترش روابط تجاری در زمینه های مختلف ا اعلام کرد.

لاریجانی در پایان بر لزوم گسترش روابط پارلمانی تاکید کرده و نقش گروه دوستی را در این زمینه موثر دانست.

*اتحادیه اروپا به توافق برجام پایبند خواهد ماند

دنیس او دونوان رئیس مجلس سنای ایرلند نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران، گفت: مسئولین و ملت ما خواهان گسترش روابط با ایران هستند و ما خیلی علاقمند به فرهنگ و تاریخ شما علاقمند هستیم.

وی افزود: ما به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا این اطمینان را می دهیم که به توافق هسته ای پایبند هستیم و مذاکرات مجدد در این خصوص را به ضرر همه طرفین این توافق می دانیم و متوجه اینهمه تردید آمریکا نسبت به توافق هسته ای نمی شویم و آنچه که مسلم است، اینکه اتحادیه اروپا خود را مستقل دانسته و تلاش می کند که این اتحاد را حفظ کند و تصمیمات آمریکا بر روی این اتحادیه تاثیر گذار نخواهد بود.

رئیس مجلس سنای ایرلند خاطرنشان کرد: ما می دانیم که ایران فداکاری و تلاش زیادی نمود تا این توافق به سرانجام برسد و نتیجه آن برای همه کشورها مفید بوده است و به همین دلیل نخواهیم گذاشت که به راحتی این توافق خدشه دار شود.

وی همچنین با اشاره به لزوم گسترش سطح روابط سیاسی و تجاری با ایران، اظهار داشت: ایرلند ذخایر انرژی محدودی دارد و ما هم شدیدا نگران آینده محیط زیست هستیم و امیدواریم که بتوانیم در این زمینه با هم همکاری داشته باشیم.

دنیس او دونوان گفت: در خصوص صادرات تجهیزات دارویی و مبادلات فناوری‌ها سطح همکاری های را افزایش خواهیم داد و در همین زمینه هیأتی اقتصادی ماه آینده به ایران سفر می کند که این اقدام را نخستین گام مثبت در گسترش سطح روابط می دانیم.

رئیس مجلس سنای ایرلند در ادامه ضمن تاکید بر لزوم تسهیل روابط بانکی میان دو کشور، اظهار داشت: پس از بازگشت حتما با مسئولین دولتی و نمایندگان سنای مجلس این موضوع را بررسی و موانع را برطرف خواهیم کرد.

وی در پایان ضمن تشکر از ایران به دلیل تلاش در برقراری آرامش در منطقه، تاکید کرد: با توجه به هرج و مرجی که در بسیاری از کشورها ایجاد شده، ایران خوشبختانه توانسته است ثبات و امنیت خود را حفظ نماید و ایرلند تمایل دارد که در جهت مبارزه با تروریسم با ایران همکاری داشته باشد.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه ایران تا جایی که طرفین به توافق هسته‌ای متعهد باشند، به آن پایبند است

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات