مذاکره عراق، ‌ایران و ترکیه برای حفظ امنیت منطقه تاثیرگذار است

مذاکره عراق، ‌ایران و ترکیه برای حفظ امنیت منطقه تاثیرگذار است
بازدید 122 زمان 2017/10/04 کد خبر 10937

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، سیدحسین نقوی حسینی با اشاره به سفر هفته جاری اردوغان به ایران گفت: …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، سیدحسین نقوی حسینی با اشاره به سفر هفته جاری اردوغان به ایران گفت: عراق،‌ ایران و ترکیه در موضوع امنیت منطقه نقطه نظرات مشترکی دارند، لذا با توجه به تهدیدات مشترک پیش رو گفت‌وگو و مذاکره بین سه کشور برای همکاری بیشتر، حفظ امنیت و آرامش در منطقه اقدام مناسبی است.

وی این سفرهای دوره‌ای را در حفظ امنیت پایدار منطقه موثر خواند و گفت: مراودات و مبادلات تجاری و اقتصادی از مواردی است که می‌تواند در این سفر مورد گفت‌وگو قرار گیرد.

نقوی حسینی توضیح داد: ایران و ترکیه توافقی برای رساندن سطح مرادوات اقتصادی به ۳۰ میلیون دلار در سال داشته اند که هنوز این موضوع محقق نشده است، لذا طرح چنین موضوعاتی در سفر اردوغان به تهران دور از ذهن نیست.

نماینده مردم ورامین در مجلس همچنین گفت: از آنجا که امنیت مرزهای غربی ما به عنوان مرز مشترک با شرق ترکیه نیز دارای اهمیت است، این موضوع نیز می‌تواند در کنار بحث مقابله با تروریسم و داعش مورد گفت‌وگو و مذاکره قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: سوریه از جمله موضوعات مشترک بین ایران،‌ روسیه و ترکیه است که این سه کشور مدیریت نشست آستانه را به عهده دارند، لذا قطعا سوریه از محورهای اصلی گفت‌وگو در این سفر به شمار خواهد آمد.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه مذاکره عراق، ‌ایران و ترکیه برای حفظ امنیت منطقه تاثیرگذار است

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات