اصول مصون سازی پدافندغیرعامل در مبانی و باورهای اسلامی ریشه دارد

اصول مصون سازی پدافندغیرعامل در مبانی و باورهای اسلامی ریشه دارد
بازدید 103 زمان 2017/10/07 کد خبر 10976

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، ایرج کارخایی روز شنبه افزود : پدافند غیرعامل ریشه در ادبیات دفاعی و …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، ایرج کارخایی روز شنبه افزود : پدافند غیرعامل ریشه در ادبیات دفاعی و مقاومتی جامعه اسلامی دارد که برگرفته از باورها و ارزش‌های فرهنگ محرم و عاشورا است.

وی با بیان اینکه در حقیقت پدافند غیرعامل موجب افزایش مقاومت و ایجاد دفاع و مصونیت کشور در مقابل تهدیدات دشمنان است، خاطرنشان کرد: اندیشه و تامل در تعریف پدافند غیرعامل نشان دهنده ارتباط مستحکم بین رعایت قوانین این حوزه با امنیت ملی و داخلی کشور دارد.

کارخایی ادامه داد: به عبارت دیگر، الزامات و مجموعه کارهایی که در حوزه پدافند غیرعامل برنامه‌ریزی، پیش‌بینی و انجام می‌شود در مسیر امنیت پایدار برای توسعه هماهنگ و همراه است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان گفت: هر چقدر در حوزه امنیت و ایجاد دفاع از کشور با ثبات و با قدرت بیشتر حرکت کنیم، می توانیم در مقابل تهدیدات علیه جامعه اسلامی ایستادگی و بازدارندگی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در در ایجاد باور فرهنگی و اجتماعی درباره اهمیت اصول و رعایت پدافند غیرعامل، اضافه کرد: رسانه‌ها باید در مسیر فرهنگ‌سازی و ترویج گفتمان پدافند غیرعامل در جامعه برای اقشار مختلف مردم به‌عنوان راهبرد اساسی برای مصون سازی جامعه تلاش مضاعف داشته باشند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان با اشاره به در پیش بودن هفته پدافند غیرعامل در ابتدای آبان ماه، اضافه کرد: مهمترین برنامه و اهداف اصلی هفته پدافند غیرعامل اطلاع رسانی، فرهنگ سازی، باورمندی و ترویج گفتمان این حوزه در لایه‌های مختلف جامعه و گروه های هدف است که در این خصوص نیاز است تا مسایل پدافند غیرعامل در سطوح مختلف به‌صورت یک باور عمومی تبدیل شود.

وی، آگاه سازی آحاد جامعه از عملکردها و فعالیت های دستگاه ها، ترویج و توسعه مبانی و مفاهیم پدافند غیرعامل با شیوه های نوین فرهنگی و هنری، جلب مشارکت فکری نخبگان و استادان، صاحب‌نظران و متخصصین در حوزه پدافند غیرعامل و ایجاد تحرک و انگیزه در استان سمنان برای اجرای سیاست ها و طرح های پدافند غیرعامل را از دیگر اهداف مهم هفته پدافند غیرعامل برشمرد.

مدیر کل پدافند غیرعامل استان سمنانبا بیان اینکه رصد، شناسایی و مقابله با انواع تهدیدات از محوری ترین اهداف اصلی پدافند غیرعامل در استان سمنان است، افزود: بر اساس دستورالعمل ماده ۲۱۵ برای اجرای کلیه طرح ها استعلام ازپدافند غیرعامل الزامی است، در سال‌های اخیر همه دستگاه ها، شهرداری‌ها در روند اجرای طرح‌ها، الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل را باید رعایت کنند.

دوم تا هشتم آبان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.

پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات پیشگیرانه دفاعی و غیرنظامی است که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای اصول آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی کشور در شرایط بحرانی جلوگیری کرد، اصول پدافند غیرعامل در سه حوزه تخصصی سایبری، زیستی و فنی تعریف شده است که تهدیدات بیولوژیک و بیوتروریسم در حوزه زیستی قرار می گیرد.

تهدیدهای حوزه پدافند غیرعامل در حال حاضر در سه گروه تهدیدهای نظامی، زیستی و سایبری تقسیم‌بندی می‌شود.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه اصول مصون سازی پدافندغیرعامل در مبانی و باورهای اسلامی ریشه دارد

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات