برخورداری اماکن مذهبی از سامانه فرماندهی حادثه ضروری است

برخورداری اماکن مذهبی از سامانه فرماندهی حادثه ضروری است
بازدید 549 زمان 2016/10/02 کد خبر 1112

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش بحران نیوز ، دکتر احمد صادقی در جریان بازدید مدیر آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش بحران نیوز ، دکتر احمد صادقی در جریان بازدید مدیر آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و جمعی از مدیران این تولیت از مرکز فرماندهی و ستاد مدیریت بحران تهران گفت: مخاطرات طبیعی از یک سو و سوانح انسان ساز از سوی دیگر در جهان رو به افزایش است چرا که تغییر اقلیم و شرایط آب و هوایی شدت بیشتری گرفته و حوادث شهری و تکنولوژیکی با توجه به رشد روزافزون شهرنشینی افزایش یافته و از تنوع زیادی برخوردار است.


وی با اشاره به این که در تمامی اماکن عمومی که برخوردار از شمار مراجعه کنندگان بالا و تراکم است، حتی وقوع حوادث کوچک نیز می تواند به هجوم جمعیتی و حوادث ثانویه منجر شود، گفت: نگاهی به حوادث رخ داده در اماکن مذهبی طی سال های اخیر در داخل و خارج نشان دهنده حساسیت تامین ایمنی حداکثری این مراکز است. به عنوان مثال در حادثه آتش سوزی مسجد ارک در صورتی که پاره ای از نکات ایمنی و یا پیش بینی ها، پیشگیری ها و آمادگی لازم در نظر گرفته می شد، شاهد وقوع این حادثه تلخ با آن ابعاد نبودیم.


وی افزود: بنابراین ایجاد ستاد مدیریت بحران در اماکن مذهبی ، راه اندازی سامانه فرماندهی حادثه و همچنین تدوین سند کاهش خطرپذیری می تواند مجموعه حوادث محتمل، ظرفیت های پاسخگویی و نقشه کاهش خطرپذیری را در اختیار  مدیریت این مراکز قرار داده و از حوادث محتمل جلوگیری و پیشگیری نماید.


دکتر صادقی تاکید کرد که این سازمان آمادگی دارد تا در زمینه تبادل تجربیات و اجرای دوره های آموزشی با تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) همکاری نماید.


حجت الاسلام عبدی مدیر آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)  نیز ضمن بیان ضرورت های تامین ایمنی در حرم حضرت معصومه(س) گفت:مجموعه مدیران و پرسنل این آستان مقدس نیاز به طی دوره های آموزشی مدیریت بحران و مانورهای دوره ای دارند تا همواره از سطح قابل قبول آمادگی و پاسخگویی در برابر حوادث برخوردار باشند.


وی افزود: شورای پدافند غیر عامل در این تولیت پیش بینی شده است و برنامه هایی برای تامین آسایش ، آرامش و اطمینان هر چه بیشتر زوار در دست اجراست.


وی با اشاره به طراحی ویژه مرکز مدیریت بحران شهر تهران و  اقدامات انجام شده طی سالهای اخیر برای آمادگی هر چه بیشتر در برابر سوانح طبیعی گفت: اقدامات شهرداری تهران در خصوص ایجاد زیرساخت های مدیریت بحران قابل تقدیر است و می تواند بعنوان الگویی برای سایر شهرها از جمله شهرهای معین قرار گیرد.


مهندس محسن نادی سرپرست معاونت آمادگی و مقابله سازمان نیز گفت: مدیریت ایمنی در اماکنی که مراجعه کننده زیاد دارد ، ضروری است چرا که گاهی با یک حادثه کوچک و حتی یک شایعه ممکن است حوادثی تلخ در هجوم مردم رخ دهد، بنابراین در طراحی و بهره برداری از این اماکن باید نکات ایمنی، پیش بینی و امکانات آمادگی تامین شود.


در این دیدار که امین جعفری مشاور تولیت و رئیس امور واقفین و خیرین و محسن انصاری مسئول هماهنگی نیز حضور داشتند، سامانه های به کار رفته در مرکز فرماندهی معرفی و توضیحاتی در خصوص طرح ها و برنامه های سازمان ارائه و از بخش های مختلف مرکز بازدید به عمل آمد.

منبع : بحران نیوز


خبر های مشابه برخورداری اماکن مذهبی از سامانه فرماندهی حادثه ضروری است

تاکید بر اهمیت مدیریت بحران جامعه محور در سال ۹۵

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش بحران نیوز ، در پیام نوروزی دکتر احمد صادقی خطاب به گروه های دوام آمده …

انتقال ۳۵۰ نفر به بیمارستان در ۲۴ ساعت گذشته

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش بحران نیوز، حسن عباسی با اعلام این خبر گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۹۸ مأموریت …

تهران رکورددار جهان در فرونشست زمین/ پایتخت باید تخلیه شود!

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملتهر ان هر روز یک میلی متر از زمین در تهران نشست می کند یعنی در سال …

مهم ترین مخاطرات طبیعی و انسان ساز شهر تهران

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل مهندس محسن نادی معاون عملیات، مقابله و پدافند غیر عامل سازمان در گفت و گوی ویژه این …

آخرین اخبار و مقالات