توجه به موضوع پدافند غیر عامل ضروری است

توجه به موضوع پدافند غیر عامل ضروری است
بازدید 137 زمان 2017/10/16 کد خبر 11228

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، سید مهدی صادقی در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان قم که در تالار …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، سید مهدی صادقی در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان قم که در تالار امام رضا(ع) استانداری قم برگزار شد با اشاره به هفته نیروی انتظامی، روز پست، روزجهانی عصای سفید و … بیان کرد: در چند روز اخیر شاهد مناسبت‌های ملی و بین‌المللی زیادی بودیم که امیدواریم نتیجه این روزها و مناسبت‌ها آمادگی و آگاهی مردم و مسئولان باشد و همچنین موجب شود که به اهدافی که در نظر داریم نزدیک شویم.

وی با تأکید بر اهمیت و ضرورت اجرای پدافند غیرعامل در سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی گفت: موضوع آگاهی و توانمدسازی اقشار مختلف جامعه در رابطه با موضوع پدافند غیر عامل بسیار مورد اهیمت است و همچنین برگزاری رزمایش و مانورهای مختلف می‌تواند در این زمینه بسیار مؤثر باشد.

استاندار قم با بیان این‌که امروزه ضرورت اجرای پدافند غیر عامل برکسی پوشیده نیست، گفت: در حال حاضر کشور ما نسبت به گذشته وضعیت حساس‌تری هم در عرصه داخلی و هم در عرصه بین‌الملل دارد بنابراین باید توجه ویژه‌ای به پدافند غیر عامل در کشور داشته باشیم.

وی با بیان این که برای اجرای هر چه بهتر پدافند غیر عامل در جامعه، نیازمند همکاری و تعامل سازمان‌ها و نهادها با یکدیگر هستیم تصریح کرد: به دلیل اهمیت موضوع پدافند غیر عامل، همه سازمان‌ها باید با همکاری و هم‌افزایی زمینه اجرای پدافند غیر عامل را فراهم کنند.

صادقی با بیان این‌که اگر سازمان‌ها با یکدیگر همکاری لازم را نداشته باشند، به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید عنوان کرد: در اجرای طرح‌ها نیز باید کارشناسی‌های لازم صورت گیرد تا ایرادها شناسایی شود و در آینده شاهد مشکلات کمتری باشیم.

وی با تأکید بر این‌که همکاری میان دستگاه منجر به هرچه بهتر اجرای شدن پدافند غیر عامل می‌شود، تصریح کرد: اگر میان دستگاه‌ها و نهاد تعامل و هم‌افزایی صورت نگیرد یقیناً به نتیجه نخواهم رسید و هماهنگی میان سازمان‌هاست که موجب می‌شود در این زمینه موفق باشیم.

استاندار قم با بیان این‌که باید با کارشناسی‌های دقیق مشکلات و ایرادهای طرح را شناسایی و مرتفع کنیم خاطرنشان کرد: طرح‌هایی که اجرا می‌شود باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد تا در نهایت این طرح‌ها منجر به آمادگی همه افراد و اقشار مختلف جامعه شود.

وی قم در پایان گفت: توجه به الزامات پدافند غیرعامل و پیش بینی و پیشگیری از تهدیدات و مصون سازی کشور در حوزه‌های مختلف، از اولویت‌های سازمان‌های اجرایی است که نه تنها موجب صیانت از سرمایه‌های ملی می‌شود بلکه در حفظ و اقتدار و بازدارندگی کشور و پایداری ملی، نقش اصلی را ایفا می‌کند بنابراین توجه به موضوع پدافند غیر عامل ضرورت دارد.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه توجه به موضوع پدافند غیر عامل ضروری است

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات