کاهش ۹۳ درصدی آتش سوزی مناطق حفاظت شده در استان همدان

کاهش ۹۳ درصدی آتش سوزی مناطق حفاظت شده در استان همدان
بازدید 114 زمان 2017/10/19 کد خبر 11308

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملمدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از کاهش ۹۳ درصدی سطح گستره آتش سوزی مناطق حفاظت شده …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملمدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از کاهش ۹۳ درصدی سطح گستره آتش سوزی مناطق حفاظت شده استان در سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: این کاهش قابل توجه دو علت عمده داشته است که شامل تدوین و توجه به برنامه عمل اداره کل حفاظت محیط زیست استان در خصوص حریق در مناطق تحت مدیریت و هماهنگی در جلب همکاری دستگاه ها بوده است.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی؛در جلسه کارگروه تخصصی مخاطرات زیست محیطی استان در محل اداره کل محیط زیست برگزار گردید ، آقای محمدی مدیر کل محیط زیست استان گفت: هرجا به صورت هماهنگ و برنامه مند عمل کرده ایم توانسته ایم به توفیق برسیم.
محمدی ادامه داد: در خصوص اطفای حریق در مناطق حفاظت شده از نظر امکانات با فقر رو به رو هستیم و امیدواریم بتوانیم برای سال های آینده ، امکانات مورد نیاز را تامین کنیم.
وی در بخش دیگری از این جلسه در خصوص وضعیت مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و دام و بیماری های طیور در استان همدان گفت: این بیماری ها می تواند دام ها، حیات وحش و انسان ها را آلوده کند و با عملکرد مثبت اداره کل دامپزشکی استان، تلفات قابل توجهی در این زمینه نداشتیم.
وی در خصوص آلودگی رودخانه ها و مشکلات بهداشتی آب در سدهای اکباتان همدان و سرابی تویسرکان گفت: رفع مشکلات زیست محیطی و طبیعی، مستلزم مشارکت و مسئولیت پذیری همه دستگاه ها است و مجموعه ای از دستگاه ها باید قدم جلو بگذارند تا این معضلات برطرف شود.
وی تصریح کرد: بهبود عمل به مسئولیت های نظارتی و کنار گذاشتن فرافکنی و  قصور در اعمال وظایف و تکالیف قانونی از الزامات رفع مشکلات رودخانه های استان است و کم توجهی را باید از ساحت عملکرد دستگاه ها پاک کنیم.
وی تاکید کرد: یکجا باید این قضیه تعیین تکلیف شود تا تتمه منابع آبی باقیمانده را حفظ کنیم و این موضوع، قربانی سستی دستگاه ها نشود.
وی با اشاره به نزدیک شدن به هفته پدافند غیر عامل گفت: پدافند زیستی یکی از ۸ محور مهم پدافند غیر عامل است و باید با نظام مندی و برنامه مندی در استان در این زمینه گام برداشته شود که هماهنگی های لازم با پدافند غیر عامل استان صورت خواهد گرفت.

 

 

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه کاهش ۹۳ درصدی آتش سوزی مناطق حفاظت شده در استان همدان

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات