حفظ امنیت غذایی جامعه از سوی سازمان های مسئول با جدیت پیگیری شود

حفظ امنیت غذایی جامعه از سوی سازمان های مسئول با جدیت پیگیری شود
بازدید 151 زمان 2017/10/21 کد خبر 11352

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، محمد ابراهیم رضایی در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان خمین اظهار …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، محمد ابراهیم رضایی در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان خمین اظهار داشت: یکی از تهدید هایی که امروز از سوی دشمن متصور می باشد، اخلال در امنیت غذایی و سلامت جامعه ما است که کمیسیون امنیت ملی به این مهم توجه ویژه دارد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در حال حاضر  صیانت از امنیت غذایی و تامین سلامت جامعه رویکرد اصلی در مقابله با تهدید های دشمنان نسبت به شیعیان است.

رضایی گفت: در گذشته اگرچه جنگ ها و درگیری های بسیاری وجود داشت اما در جامعه کنونی این جنگ ها تبدیل به جنگ نرم و خاموش و در عین حال جدی و واقعی شده که از جمله آنها برهم زدن امنیت غذایی و سلامت جامعه شیعی است، چرا که دشمنان آینده نسل شیعه را هدف قرار داده اند که باید نسبت به آن هوشیار بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، بیان کرد: پدافند غیر عامل به عنوان ساختار جدی امنیت غذایی و سلامت کشور را تامین می کند و همچنین صیانت از امنیت غذایی و مقابله با تهدیدهای آن مورد توجه سازمان استاندارد و وزارت بهداشت و درمان است.

رضایی با اشاره به اینکه حفظ سلامت و امنیت غذایی از موضوعات اصلی در سطح ملی است، خاطرنشان کرد: در گذشته سلامت و امنیت غذایی اثر بخشی محلی و منطقه ای داشت اما در حال حاضر به دغدغه ای جهانی تبدیل شده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی،  با اشاره به محصولات تراریخته اظهار کرد: بسیاری از جوامع  محصولاتی را که خود استفاده نمی کنند به کشورهای دیگر و از جمله کشور ما صادر می کنند که باعث بروز بسیاری از بیماری ها است و باید تصمیم های مهم در خصوص کاهش این تهدیدها گرفته شود.

فرماندار شهرستان خمین نیز در این کارگروه گفت: دانشگاه ها پتانسیل ارزشمندی در تببین سیاست های سلامت و امنیت غذایی هستند که باید از آنها بهره گرفته شود.

سید مهدی ساداتی اظهار کرد: ارتقای شاخص های بهداشت و درمان در شهرستان خمین نشان از توجه ویژه به این حوزه است و دستگاه های اجرایی در سایه تعامل و همکاری وظیفه خطیری برای تامین سلامت مردم  دارند که در این زمینه باید تلاش کنند.

وی تصریح کرد: ظرفیت ها و بسترهای لازم در خصوص توجیه و تبیین دیدگاه های سلامت در خمین فراهم است و ارتقای شاخص های بهداشتی قطعا جامعه سالم و با نشاط را به دنبال دارد.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه حفظ امنیت غذایی جامعه از سوی سازمان های مسئول با جدیت پیگیری شود

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات