دانشگاه ها باید هر چه سریعتر رشته های نوین زیرساختی را در دستور کارخود قرار دهند

دانشگاه ها باید هر چه سریعتر رشته های نوین زیرساختی را در دستور کارخود قرار دهند
بازدید 157 زمان 2017/10/28 کد خبر 11471

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی سردار جلالی رییس پدافند غیرعامل کشور در چهارمین همایش مصون سازی زیرساخت های …


دانشگاه ها باید هر چه سریعتر رشته های نوین زیرساختی را در دستور کارخود قرار دهندپایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی سردار جلالی رییس پدافند غیرعامل کشور در چهارمین همایش مصون سازی زیرساخت های کالبدی کشور گفت: با توجه به موضوع مصون سازی کشور در برابر تهدیدات بهتر است نگاهی دانش و دانشگاهی به این موضوع داشته باشیم. مقام معظم رهبری مصون سازی را مترادف پدافند غیرعامل میدانند.

سردار جلالی اداه داد:ما باید طوری کشور را مصون کنیم که اگر تهدید صورت گرفت روی آن اثر نگذارد. این پدافند غیرعامل باید در کل کشور و در همه سطوح اجرا شود. یعنی اگر تهدیدی صورت گرفت آب از آب تکان نخورد.
وی شناسایی سه حوزه تهدیدات، زیرساخت و مصون سازی را برای مقابله با حملات احتمالی مهم دانست و گفت: تهدیدات به دو دسته تقسیم میشوند اولی تهدیدات طبیعی است که انسان در آن دخالتی ندارد و دومی تهدیدات انسان ساخت است. در تهدیدات طبیعی ماهیت آن طبیعت است یعنی با انسان خصومت ندارد اما تهدیدات انسان ساخت در ذات انسان و با نیت دشمنی است . استراتژی و دکترین وقتی تغییر کند تهدیدات هم متفاوت میشود.همچنین ماهیت تکنولوژی، دانش و صنعت هم باعث تغییر و توانمندی میشود که میتواند یک کشور را قوی کند و این قدرت به ثروت تبدیل شود و صنعت را ارتقا دهد.
در حال تکمیل…

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه دانشگاه ها باید هر چه سریعتر رشته های نوین زیرساختی را در دستور کارخود قرار دهند

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات