فضای سایبری بر روی سایر حوزه ها تاثیر گذاشته است

فضای سایبری بر روی سایر حوزه ها تاثیر گذاشته است
بازدید 105 زمان 2017/10/31 کد خبر 11543

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل به گزارش پایداری ملی؛ سردار دکتر جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در چهارمین روز از …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل به گزارش پایداری ملی؛ سردار دکتر جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در چهارمین روز از هفته گرامیداشت پدافند غیرعامل در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: حوزه ارتباطات و سایبری یکی از مهمترین حوزه هاست که به شدت در حال توسعه است تا جایی که این حوزه بقیه فضاها را هم در خود ادغام کرده و حوزه های ترکیبی بوجود آورده است که ماهیت آن ها با گذشته فرق دارد مانند ماهیت پول که در گذشته اسکناس بود و حالا پول دیجیتال.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان کرد: در حال حاضر سرمایه های فیزیکی کشور تبدیل به دارایی های سایبری و یا فیزیکی_سایبری شده است. وقتی همه چیز سایبری میشود قابلیت های این فضا به کمک حوزه فیزیکی می آید و قابلیت های محاسبه،ارتباط، پردازش، مقایه، مکان نمایی و … را به آن میدهد. قابلیت هایی که فرصت تلقی میشود.
سردار دکتر جلالی  با اشاره به گستره اینترنت اشیا توضیح داد: شاهد روزهایی هستیم که ادغام شدن فضای سایبری درسایر حوزه ها بر روی آن ها تاثیر میگذارد مانند اینترنت اشیا که همه ابزار را به فضای سایبری متصل میکند.
وی ادامه داد: در قلمرو سرزمینی باید لایه بندی امنیتی ایجاد کنیم تا اگر خواستیم دفاع سایبری بنا کنیم بدانیم کجا باید زیرساخت هایی حیاتی مانند برق، هسته ای و… ایجاد شود طبیعتا باید بر روی شبکه ملی اطلاعات بنا شوند.
در حال تکمیل….

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه فضای سایبری بر روی سایر حوزه ها تاثیر گذاشته است

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات