پدافند غیرعامل یک اصل اساسی در برابر تهدیدات نوین به شمار می رود

پدافند غیرعامل یک اصل اساسی در برابر تهدیدات نوین به شمار می رود
بازدید 263 زمان 2017/11/01 کد خبر 11607

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش خبرنگار پایداری ملی، “محمد افشار” مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین در همایش علمی حفاظت از …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش خبرنگار پایداری ملی، “محمد افشار” مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین در همایش علمی حفاظت از زیرساختها در مقابل تهدیدات نوین اظهار داشت: پدافند غیرعامل هنر و علم دفاع بدون اسلحه است و در عصری که تهدیدات امنیتی رنگ و بوی تازه‌ای یافته‌اند تلاش دارد که بر بستر فناوری‌های نوین و دانش روز به ارائه راهکارهای قابل اجرا بپردازد.
این مسئول به راهکارهای پدافند غیرعامل در مقابله با تهدیدات اشاره کرد و گفت: شناخت نوع تهدیدات، پاسخ فنی و پدافندی بر اساس طرح‌ریزی مناسب، عمومی‌سازی و رشد فرهنگی پدافند غیرعامل میان مردم و مانور و تمرین ازجمله این راهکارها هستند.
افشار با بیان اینکه پدافند غیرعامل از ضرورت‌های کشور ماست گفت: طی یک قرن گذشته، کشورها اقدامات خود را در مورد پدافند غیرعامل انجام داده‌اند و اکنون این مهم جزو فرهنگ آن‌ها شده، ولی امروزه تهدیدات شکل جدیدی پیدا است.
پدافند غیرعامل یک اصل اساسی در برابر تهدیدات نوین به شمار می رود
وی افزود: تهدیدات در طول زندگی بشری همیشه وجود داشته و دفاع و تهدید جزو پدیده‌های جامعه بشری بوده که در مقابل اقدامات دفاعی با پدافند غیرعامل نیز بنا به فرهنگ و متناسب با توسعه فکری هر زمان وجود داشته است؛ مانند احداث دیوار چین یا حفر خندق در جنگ خندق و یا تشکیل شورای نظامیان در صدر اسلام که از ایده‌های پیامبر گرامی اسلام بوده است.
دبیر شورای پدافند غیرعامل در خصوص اهمیت دفاع و همیشگی دانستن دفاع گفت: در درجه اول باید نوع تهدیدات مشخص شود تا به نسبت آن بتوانیم دفاع را در مقابله با آن تعیین کنیم. ا
کنون تهدیدات بیوتروریست، حملات سایبری، الکترومغناطیس، بیولوژیک و استفاده از محصولات تراریخته به‌عنوان سلاح بیولوژیک است که همه این‌ها نمادی از تهدیدات مدرن به شمار می‌رود و بازتاب آن ازکارافتادن سیستم‌های خدمات‌رسانی و در نهایت نارضایتی مردم است.
وی بیان کرد: قدرت ملی از دو مولفه قدرت سخت و قدرت نرم تشکیل شده است که دشمنان در تهدیدات جدید هم به دنبال ضربه زدن و ناتوان کردن قدرت سخت و هم در حوزه قدرت نرم به دنبال اختلال و بی اثر کردن فعالیت های فرهنگی و علمی کشور هستند.
منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه پدافند غیرعامل یک اصل اساسی در برابر تهدیدات نوین به شمار می رود

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات