افشاگری جدید اسنودن در رابطه با سازمان اطلاعاتی بریتانیا

بازدید 812 زمان 2016/09/17 کد خبر 117

ادوارد اسنودن، کارمند سابق آژانس امنیت ملی امریکا بتازگی اطلاعات جدید درباره سازمان های اطلاعاتی و اینبار درباره سازمان اطلاعات بریتانیا منتشر کرد. این افشاگر …


ادوارد اسنودن، کارمند سابق آژانس امنیت ملی امریکا بتازگی اطلاعات جدید درباره سازمان های اطلاعاتی و اینبار درباره سازمان اطلاعات بریتانیا منتشر کرد. این افشاگر در اسناد منتشره خاطرنشان می سازد که مرکز ارتباطات دولتی بریتانیا در سال ۲۰۰۹ برنامه محرمانه ای را با نام رمزی Karma Police برای جمع آوری و بررسی اطلاعات درباره کاربران اینترنت به کار انداخت.


برنامه Karma Police، تمایلات کاربران در اینترنت از جمله اخبار مورد علاقه آنها در سایت ها و رادیوها و همچنین فعالیت آنها در شبکه های اجتماعی و سایت های مورد جستجوی انه را بررسی می کند. این اطلاعات در پرونده هایی جمع آوری می شود تا دیرتر فعالیت های مشکوک کاربران شناسایی شود.

ادوارد اسنودن اعلام کرد:” این برنامه های بطور مخفیانه ، بدون هیچگونه نظارت جدی و بدون روند های قضایی علنی با شرکت طرفهای مختلف اجرای می شوند. ما شاهد آن هستیم که چنین برنامه هایی حتی اگر با نجیبانه ترین و بهترین مقاصد تدوین شده باشند، در نهایت به خود ما و کشور خود ما ضربه می زنند. برنامه هایی که آژانس امنیت ملی امریکا و سازمان سیا بطور مشترک در کشور هایی همچون یمن از آنها استفاده می کردند حالا توسط خدمات مارشال‌های ایالات متحده (یکی از نهادهای انتظامی فدرالی آمریکا) در رابطه با مجرمان معمولی مورد استفاده قرار می گیرد که هیچ خطری برای امنیت عمومی بوجود نمی آورند تا نقض حقوق میلیون ها نفر از شهرندان آمریکا و دیگر کشور ها توجیه شود“.

 

اسنودن در ماه ژوئن سال ۲۰۱۳ میلادی تعدادی از اسناد سری در خصوص برنامه های سرویس های اطلاعاتی آمریکا و بریتانیا در زمینه جاسوسی اینترنتی را به روزنامه های “واشینگتن پست” و “گاردین” واگذار کرد که جنجال بزرگی را در سراسر جهان برانگیخت. بر اساس این اسناد آمریکایی ها نه فقط در کشور خود جاسوسی می کنند بلکه مراقب زندگی میلیون ها اروپایی از جمله نزدیک ترین متحدان ایالات متحده هستند. اسنودن پس از واگذاری این اسناد ابتدا به هنگ کنگ و سپس به مسکو پرواز کرده و در ماه اوت سال ۲۰۱۳ میلادی گواهینامه پناهندگی موقت یک ساله را در روسیه دریافت نمود. به دنبال آن در سال ۲۰۱۴ ، مدت پناهندگی این افشاگر آمریکایی در روسیه تا سه سال دیگر تمدید شد.



خبر های مشابه افشاگری جدید اسنودن در رابطه با سازمان اطلاعاتی بریتانیا

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات