ترامپ وضعیت اضطراری در قبال ایران را تمدید کرد

ترامپ وضعیت اضطراری در قبال ایران را تمدید کرد
بازدید 132 زمان 2017/11/07 کد خبر 11708

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، با ارسال نامه‌ای به کنگره این کشور، وضعیت اضطراری …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، با ارسال نامه‌ای به کنگره این کشور، وضعیت اضطراری در قبال ایران را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

در این نامه که امروز (دوشنبه، ششم نوامبر) ارسال شده، آمده است:
بخش ۲۰۲(d) از قانون اضطرارهای ملی آمریکا انقضای خودکار وضعیت اضطراری ملی را، سه ماه (۹۰ روز) پیش از تاریخ صدور وضعیت اضطراری، پیش بینی کرده است؛ به جز در مواردی که رئیس جمهور آمریکا در اداره ثبت فدرال، اطلاعیه‌ای را ثبت، آن را به کنگره ارسال و اعلام کند وضعیت اضطراری برای محدوده زمانی بیش از تاریخ تصویب، پابرجا خواهد ماند. با پیروی از مفاد (این قانون)، بنده اطلاعیه‌ای را به اداره ثبت فدرال ارسال و در آن اعلام کردم وضعیت اضطراری ملی در قبال ایران که در پانزدهم مارس سال ۱۹۹۵ اعلام شده بود، فراتر از تاریخ پانزدهم مارس سال ۲۰۱۷ میلادی نیز ادامه خواهد یافت.

در ادامه این نامه آمده است: روابط ما با ایران هنوز عادی نشده است و فرآیند موافقنامه میان ایران و آمریکا که در ژانویه سال ۱۹۸۱ میلادی امضا شد (اشاره به توافق الجزایر که ۳۳ سال پیش امضا شد) همچنان ادامه دارد. بنابراین، بنده تصمیم گرفتم که ضرورت دارد وضعیت اضطراری ملی را در قبال ایران تمدید کنم.

 

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه ترامپ وضعیت اضطراری در قبال ایران را تمدید کرد

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات