زيرساخت هاي پدافند غيرعامل در حوزه هاي فرهنگي، اجتماعي و عمراني در استان تقويت شده است

زيرساخت هاي پدافند غيرعامل در حوزه هاي فرهنگي، اجتماعي و عمراني در استان تقويت شده است
بازدید 189 زمان 2017/11/07 کد خبر 11724

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، «محمدعلي طالبي» در گفت و گو با برنامه زنده راديوئي « رو در …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، «محمدعلي طالبي» در گفت و گو با برنامه زنده راديوئي « رو در رو » صداي مركز يزد ضمن تشريح جايگاه و وظايف شوراي پدافند غيرعامل استان، بيان كرد: اين شورا به رياست استاندار محترم وظيفه ايجاد تعامل بين دستگاه هاي مختلف اداري و سازماني را در حوزه پدافند غيرعامل برعهده دارد.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار ادامه داد: با توجه به اينكه پدافند غيرعامل يك موضوع فرابخشي است، با دستگاه هاي زيادي از جمله دستگاه هاي دولتي و دستگاه هاي غيردولتي مانند شهرداري ها و هلال احمر و در بخش بسيار گسترده اي درارتباط و تعامل با مردم است و از اين رو ساختاري به نام شوراي پدافند غيرعامل در استان تعريف شده است كه وظيفه ايجاد هماهنگي در پيشبرد اهداف و برنامه هاي پدافند غيرعامل را برعهده دارد.

طالبي افزود: همچنين در استانداري نيز اداره كل پدافند غيرعامل پي گير برنامه ها، سياست ها و خط مشي هاي دولت و سازمان پدافند غيرعامل كشور در اين حوزه است.

جانشين شوراي پدافند غيرعامل استان خاطرنشان كرد: عمده عملكرد اين شورا حداقل در يكي دو سال گذشته روي فرهنگ سازي پدافند غيرعامل و آشنا كردن مردم با اين حوزه متمركز بوده است.

وي با بيان اينكه موضوع پدافند غيرعامل يك اصطلاح جديد براي مردم بوده و جامعه كمتر با اين واژه 
مانوس بوده اند، گفت: همچنين يك مظلوميتي را در رابطه با پدافند غيرعامل در بعضي از دستگاه ها شاهد بوديم و آن توجه و دقتي كه بايد متناسب با اهميت پدافند غيرعامل نسبت به اين حوزه انجام مي شد را مشاهده نمي كرديم.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار ادامه داد: بنابراين بيشترين انرژي و توان را در اين سال ها بر جايگاه سازي و ارتقاي پدافند غيرعامل در بين دستگاه هاي دولتي و نهادهاي غيردولتي و فرهنگ سازي در جامعه براي آشنايي بيشتر مردم با اين حوزه قرار داديم و خوشبختانه در اين مهم موفقيت هاي بسيار خوبي داشته ايم.

طالبي افزود:كارگروه هاي مختلفي با مسئوليت دستگاه هاي گوناگون در شوراي پدافند غيرعامل استان تشكيل شده و برنامه هاي بسيار خوبي از سوي دستگاه ها در طول سال و به ويژه در هفته نكوداشت پدافند غيرعامل در اين حوزه انجام شده است.

جانشين شوراي پدافند غيرعامل استان خاطرنشان كرد: يكياز عملكردهاي خوب اين شورا تقويت زيرساخت هاي پدافند غيرعامل در حوزه هاي اجتماعي، فرهنگي و عمراني است و توانسته ايم با الزاماتي كه در موضوع پدافند غيرعامل پيش بيني شده در بعضي از پروژه هاي عمراني استان، قوانين و مقررات پدافندي را اعمال كنيم.

طالبي در پايان اين گفت و گو با اشاره به وجود مركز ملّي  و آموزشي CBRNE  در استان يزد به عنوان اولين مركز مهارت آموزي در كشور در حوزه پدافند غيرعامل گفت: در اين مركز، آموزش تخصصي و عمومي به صورت سازماندهي شده به كارشناسان و رابطان پدافند غيرعامل دستگاه ها و مردم در حوزه هاي مختلف داده مي شود.     

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه زيرساخت هاي پدافند غيرعامل در حوزه هاي فرهنگي، اجتماعي و عمراني در استان تقويت شده است

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات