علی اکبر ولایتی: آمریکا با بدقولی به وظایفش درقبال گشایش اقتصادی عمل نکرد

علی اکبر ولایتی: آمریکا با بدقولی به وظایفش درقبال گشایش اقتصادی عمل نکرد
بازدید 632 زمان 2016/10/03 کد خبر 1176

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، علی اکبر ولایتی پس از دیدار با رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان بلژیک در پاسخ …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، علی اکبر ولایتی پس از دیدار با رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان بلژیک در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره شرط وزیر اقتصاد آلمان برای کشورمان مبنی بر به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی  با رد این شرط تصریح کرد:این آرزو را هر کسی که بخواهد از کشورمان داشته باشد به گور خواهد برد زیرا جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان این رژیم غاصب را به رسمیت نخواهد شناخت.
وی افزود:آلمان اگر با کشورمان رابطه نداشته باشد منافع خود را از دست خواهد داد.
ولایتی همچنین گفت: ما دستمان کوتاه نیست که بتوانیم با هر کشوری که منافع مان اقتضا کند رابطه داشته باشیم.
 هشدار ولایتی به امریکایی ها درباره مداخله مستقیم نظامی در سوریه
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام هرگونه مداخله نظامی مستقیم امریکا در سوریه را انتحار و شکست سوم آنها در منطقه دانست.
علی اکبر ولایتی پس از دیدار رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان بلژیک در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره بهانه جویی امریکایی ها برای مداخله نظامی در سوریه گفت: امریکایی ها شانسشان را در افغانستان و عراق امتحان کردند و در هر دو کشور شکست خوردند و مردم این کشورها پیروز شدند .
وی افزود: حدود شش سال است که مردم سوریه در برابر دخالت بیگانگان به ویژه غربی ها و در راس آنها امریکا و نیز در منطقه رژیم صهیونیستی مقاومت می کنند.
ولایتی گفت: ملت سوریه توان این را دارند که در برابر دخالت نظامی امریکا ایستادگی کنند و امریکایی ها این کار را انجام نخواهند داد .
وی هشدار داد: اگر امریکایی ها در سوریه اقدام نظامی کنند این اقدامی انتحاری برای آنان و شکست سوم آنان در منطقه پس از افغانستان و عراق شکستی سخت تر خواهد بود.
مردم آلمان با تبعیت حقیرانه دولتشان از سیاستهای آمریکا مخالفند
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: مردم آلمان با عزتی که طالبش هستند حتما با تبعیت بسیار حقیرانه دولتشان از سیاست های شکست خورده آمریکا مخالفند.
 علی اکبر ولایتی پس از دیدار با رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان بلژیک در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره شرط وزیر اقتصاد آلمان برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی از جانب ایران گفت: متاسفانه دولت آلمان پس از جنگ جهانی دوم سیاست مستقلی نداشته است.
وی افزود: البته در زمان حکومت هلموت کهل استقلالی نسبی برای این کشور وجود داشت اما اکنون با کمال تاسف باید بگویم آثار شکست آنان در جنگ جهانی دوم از جانب آمریکاییها پیگیری می شود.
ولایتی تصریح کرد: مقامات آلمان برای خوشایند صهیونیست ها و آمریکاییها چنین سخنانی را بیان می کنند.
مشاور ارشد رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل تاکید کرد: ما نیازی به این نوع رابطه با آلمانی ها نداریم که آنان بخواهند بر ما منت بگذارند و داشتن روابط با ما را به برقراری ارتباط کشورمان با رژیم صهیونیستی منوط کنند. هرکسی چنین آرزویی داشته باشد آن را به گور خواهد برد زیرا جمهوری اسلامی به هیچ عنوان این رژیم غاصب را به رسمیت نخواهد شناخت.
وی گفت: اگر آلمان با ایران رابطه نداشته باشد منافع خود را از دست خواهد وگرنه ما دستمان کوتاه نیست که بتوانیم با هر کشوری که منافعمان اقتضا کند رابطه داشته باشیم.
ولایتی همچنین در پاسخ به دیگر پرسش خبرنگارمان درباره زمینه سازی آمریکایی ها برای مداخله نظامی مستقیم در سوریه، هرگونه اقدام آمریکا در این خصوص را اقدامی انتحاری و شکستی به مراتب سخت تر از شکستشان در افغانستان و عراق دانست.
وی گفت: مردم سوریه حدود ۶ سال است که علیه بیگانگان و تروریست هایی از حدود ۸۰ کشور جهان از جمله آمریکا می جنگند.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با اشاره به حضور تروریست هایی از کشور بلژیک در سوریه افزود:
رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس این کشور در دیدار امروز با بنده اذعان کرد که بسیاری از اتباع کشورش در سوریه علیه بشار اسد می جنگند که من به این مقام بلژیکی گفتم تروریست ها چنین مشروعیتی را از کجا به دست آورده اند.
ولایتی گفت: با این حال می بینیم که سوریه محکم ایستاده است و دکتر بشار اسد محکم از مواضع کشورش و منافع ملتش دفاع می کند.
وی باردیگر با هشدار به آمریکاییها درباره اقدام مستقیم نظامی علیه سوریه تاکید کرد: اگر آمریکاییها عقل داشته باشند حتما چنین کاری نخواهند کرد زیرا شکستشان در سوریه سخت تر از شکستشان در عراق و افغانستان خواهد بود.
امریکایی ها در صورت انتظار پیشرفت در مسیر درست برجام، به تعهداتشان عمل کنند
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همان طور که از ابتدا قرار گذاشته بود بر عهدش در اجرای برجام استوار و پایدار است اما امریکایی ها بدعهدی کردند.
علی اکبر ولایتی پس از دیدار رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان بلژیک در جمع خبرنگاران تاکید کرد: اگر امریکایی ها بخواهند مسیر اجرای برجام درست پیش برود باید به آنچه تعهد کرده اند عمل کنند.
وی با رد ادعای جان کری مبنی بر اینکه امریکایی ها به عهدشان در اجرای برجام وفادار بودند افزود: وی از باب تبلیغات چنین سخنانی بیان کرده است وگرنه همه می دانند که آنان بدعهدی کردند و به وظایفشان درخصوص گشایش اقتصادی برای ما که قول داده بودند عمل نکردند.
عضو هیئت نظارت بر برجام همچنین درباره کیفیت برگزاری جلسات این هیئت گفت: این تشکل به طور منظم با مدیریت رئیس جمهور تشکیل می شود و موضوع برجام را پیگیری می کند.
وی افزود: جمع بندی بررسی های این هیئت از جانب رئیس جمهور در نطق سالانه وی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارائه شد و آقای روحانی از بدعهدی امریکایی ها شکوه کرد.
نشست خبری مشترک رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان بلژیک نیز جداگانه برگزار شد.
بحران سوریه راه حل نظامی ندارد
رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان بلژیک تاکید کرد: با آقای ولایتی موافقم که بحران سوریه و عراق راه حل نظامی ندارد و باید در پی راه حلی باشیم که برای منطقه صلح و ثبات به ارمغان بیاورد.
دیرک بندرمان پس از دیدار با علی اکبر ولایتی در نشست خبری مشترکی ابراز امیدواری کرد:  با همکاری  منطقه ای و بین المللی راه حلی مسالمت آمیز برای پایان دادن به بحران سوریه یافت شود.
وی همچنین با قدردانی از آقای ولایتی افزود: اعضای هیئت همراهم  تحت تاثیر درایت و دانش شما درباره اوضاع خاورمیانه قرار گرفتیم.
بندرمان گفت : همه اعضای هیئت پارلمانی بلژیک قبلا آقای ولایتی را به نام می شناختیم اما امروز دیدیم که تجربه او نه فقط برای کشورم به عنوان عضو ناتو و اتحادیه اروپا که برای همه بازیگران دیگر مفید خواهد بود.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این نشست خبری مذاکراتش را با مقام بلژیکی سازنده و مفید دانست و افزود: در این نشست درباره روابط دوجانبه مسائل غرب آسیا و شمال افریقا به ویژه بحران سوریه و یمن و مسائل بین المللی گفتگو کردیم.
علی اکبر ولایتی با اشاره به محتوای گفتگوهایش با این مقام پارلمانی بلژیک گفت: هر دو در این باره توافق داشتیم که سوریه راه حل نظامی ندارد بلکه راه حل بحران این کشور سیاسی است.
ولایتی افزود: در این نشست تصریح کردیم که جمهوری اسلامی ایران قویا معتقد است حکومت آقای بشار اسد حکومتی قانونی است که از جانب مردم سوریه انتخاب شده است و مردم این کشور از حدود شش سال پیش در برابر تهاجم بیگانگان و تروریست ها مقاومت می کنند.
وی گفت: به مقام بلژیکی گفتم که راه حل سیاسی بر چند اصل استوار است نخست اینکه همه کشورها باید مانند اکثریت کشورهای دنیا آقای بشار اسد را به عنوان رئیس جمهور قانونی سوریه قبول داشته باشند و همه راه حل ها حول محور دولت قانونی این کشور باشد.
ولایتی تاکید کرد: دوم آنکه سوریه به هیچ عنوان نباید تجزیه شود بلکه از تمامیت ارضی این کشور حمایت می کنیم و راه حل سوم آن است که بحران این کشور راه حل نظامی ندارد بلکه راه حل آن سیاسی است.
وی گفت: بر این اساس تحت نظارت سازمان ملل متحد با نماینده ای قوی که منطقه را بشناسد می توانیم امیدوار باشیم به اینکه مردم سوریه بتوانند سرنوشت خود را تعیین کنند.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: مادام که آقای بشار اسد در راس حکومت سوریه است طبق قوانین این کشور باید دوره ریاست جمهوری خود را طی کند و با تکرار انتخابات مردمی در این کشور هر کسی از جمله بشار اسد حق دارد که در آن کاندیدا شود.
وی گفت: سوریه مخالف نیست که با گروه های معارض به راه حل صلح آمیز برسد و همه نمایندگان طوایف و گروه های مختلف در حکومت شرکت کنند.
ولایتی بار دیگر تاکید کرد: هیچ کشور خارجی حق دخالت در امور داخلی سوریه را ندارد و همه باید به طبیعی شدن اوضاع در این کشور کمک کنند.
منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه علی اکبر ولایتی: آمریکا با بدقولی به وظایفش درقبال گشایش اقتصادی عمل نکرد

جلسه کارگروه تخصصی انرژی و آب پدافند غیرعامل با قرارگاه پدافند سایبری استان

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، اولین جلسه مشترک کارگروه تخصصی انرژی و آب پدافند غیرعامل با قرارگاه پدافند سایبری …

ظریف: حضور دشمن‌شکن مردم در انتخابات با هدایت رهبری غبارهای دروغ و ایران‌هراسی را از بین برد

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل “دکتر محمد جواد ظریف” عصر پنجشنبه در همایش روز جهانی ام‌اس حضور یافت و سخنرانی کرد. بخش‌هایی …

حضور باصلابت مردم در انتخابات پشتوانه محکم امنیت ملی کشور شد

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه) پارلمان در نطق پیش …

پدافند انتخاباتي ملت هوشمند ايران

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، ربيع فلاح جلودار از مشاركت حداكثري مردم  در انتخابات تقدير و تشكر نمود و گفت : آزاد …

آخرین اخبار و مقالات