گزارش وبگاه انگلیسی از موشک «ذوالفقار» ایران

گزارش وبگاه انگلیسی از موشک «ذوالفقار» ایران
بازدید 502 زمان 2016/10/03 کد خبر 1178

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبگاه «جینز دیفنس» در مطلبی با اشاره به رونمایی از جدیدترین …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبگاه «جینز دیفنس» در مطلبی با اشاره به رونمایی از جدیدترین دستاورد صنایع نظامی ایران و نمایش موشک «ذوالفقار » مدعی شد، ایران نمونه‌های مختلف این موشک را نمایش داده است.
در این گزار ش آمده است: وزارت دفاع ایران تصویری از موشکی درحال پرتاب که روی آن نام ذوالفقار مشاهده می‌شد را به نمایش گذاشت اما این موشک با نوع به نمایش درآمده در مراسم ۲۵ سپتامبر (روز رژه نیروهای مسلح ایران) متفاوت است.
بر این اساس، وزارت دفاع ایران همچنین فیلمی را به نمایش گذاشت که در آن موشک ذوالفقار پرتاب و به هدفی اصابت کرد اما نمی‌توان نوع آن‌ را همان نسخه به نمایش درآمده در مراسم ۲۵ سپتامبر دانست.
این وبگاه سپس به سخنان سردار «حسین دهقان» وزیر دفاع ایران اشاره نمود و نوشت: وزیر دفاع ایران ادعا کرد که موشک بالستیک ذوالفقار ۷۰۰ کیلومتر برد دارد.
این نوع موشک ذوالفقار که برای نخستین بار ۵ روز قبل رونمایی شد، نوعی جدید از موشک « فاتح-۱۱۰» و از خانواده موشک سوخت جامد و دارای سر جنگی مجهز به کلاهک‌های کوچکتر است.
این وبگاه انگلیسی سپس با اشاره به فیلم به نمایش درآمده وزارت دفاع ایران از موشک ذوالفقار عنوان داشت: این موشک در ارتفاعی پایین هدف خود را مورد اصابت قرار داد.
به نوشته این منبع خبری، وزیر دفاع ایران همان روز در مجلس نمایندگان این کشور از تولید موشک‌های «سجیل»،«قدر» و «خرمشهر» قبل از خاتمه سال ایرانی  در مارس ۲۰۱۷ خبر داد. سجیل موشک برد متوسط با سوخت جامد است که در سال ۲۰۰۹ و بعد از دو آزمایش تولیدش آغاز شد.
ایران در مارس ۲۰۱۵ از ساخت و تولید انبوه‌موشک برد بلند ضد کشتی غدیر خبر داد. این درحالی است که مقام‌های ایران درباره موشک خرمشهر به جزییاتی اشاره نکرده‌اند.


خبر های مشابه گزارش وبگاه انگلیسی از موشک «ذوالفقار» ایران

آخرین اخبار و مقالات