آزادی فضای مجازی میدانی برای جنگ نرم دشمن شده است

آزادی فضای مجازی میدانی برای جنگ نرم دشمن شده است
بازدید 133 زمان 2017/11/11 کد خبر 11794

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، آیت‌الله سیدیحیی جعفری صبح امروز در دیدار با مسئولان و فعالان عرصه کتاب …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، آیت‌الله سیدیحیی جعفری صبح امروز در دیدار با مسئولان و فعالان عرصه کتاب در استان کرمان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: روحانیت هیچ وقت به عدم استفاده از فضای مجازی به طور مطلق توصیه نکرده است اما باید این فضا ساماندهی شود.
وی با اشاره به اینکه امروز عوامل انحراف در جامعه زیاد است گفت: از طریق فضای مجازی هجمه گسترده‌ای علیه جامعه و خانواده‌ها ایجاد شده است.
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه دشمن جنگ نرمی علیه کشور را راه‌اندازی کرده و این توطئه بسیار جدی است افزود: دشمن به این نتیجه رسیده که در جنگ سخت هیچ موفقیتی نخواهد داشت و خطر جنگ نرم به مراتب بیشتر از جنگ سخت است.
وی با بیان اینکه همه در این جنگ باید به وظایف خود عمل کنند خاطر نشان کرد: در مقطع بسیار خطرناکی زندگی می‌کنیم و اگر توقع داریم جامعه ما سالم بماند و فرزندانمان آسیب نبینند باید از آنها به خوبی مراقبت کنیم.
آیت‌الله جعفری با اشاره به اینکه تحول بنیادین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در آموزش و پرورش باید جدی گرفته شود گفت: دو نهاد مدرسه و خانواده در تربیت نسل آینده کشور بسیار اثرگذار هستند.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید در این زمینه برنامه عملیاتی داشته باشد افزود: دوره شلاق و تنبیه بدنی گذشته و این راهکار خوبی برای تعلیم و تربیت مفید نیست و باید با جلسات مشترک بین مدرسه و خانواده فضای تعلیم و تربیت را ارتقا داد.
امام جمعه کرمان با تاکید بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه تصریح کرد: کتابخوانی مسئله ظریف و دقیقی است و باید مطالعه کتاب برای دانش‌آموزان در مدرسه و فرزندان در خانواده شیرین به نظر برسد.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه ساعت‌ها وقت فرزندان در فضای مجازی تلف می‌شود افزود: رهبر معظم انقلاب با استفاده بهینه از وقت خود و در همین ربع ساعت‌هایی که به نظر ما نمی‌آید صدها جلد کتاب مطالعه کردند و ایشان بهترین الگو در این زمینه هستند.
آیت‌الله جعفری مقوله فرهنگ را یک مقوله بسیار مهم در جامعه امروزی دانست و گفت: به گونه‌ای شده است که در تمام سخنرانی‌ها از اقتصاد صحبت می‌شود و اگر چه امروز بحث اقتصادی و رفع مشکلات اقتصادی جامعه بسیار ضروری است اما نباید فرهنگ جامعه و ارتقاء آن نادیده گرفته شود.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه آزادی فضای مجازی میدانی برای جنگ نرم دشمن شده است

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات