امریکا منشأ تروریسم در جهان است

امریکا منشأ تروریسم در جهان است
بازدید 258 زمان 2017/11/15 کد خبر 11888

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، علی اکبر ولایتی در نشست خبری اجلاس جهانی محبان اهل بیت و مسئله …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، علی اکبر ولایتی در نشست خبری اجلاس جهانی محبان اهل بیت و مسئله تکفیری ها گفت: آقای ترامپ حرف بی حساب زیاد می زند و کسی هم از او توقع ندارد که یک کلمه عاقلانه بگوید و حتی هم مسلکی هایش در امریکا و اروپا دائما از او انتقاد می کنند زیرا بدون منطق و حساب و کتاب سخن می گوید. 
وی افزود:​ اینکه آقای ترامپ بگوید که چه کسی تروریست است مانند دزدی است که از خانه دیگری دزدی کرده است و در عین حال همراه دیگران می دود و فریاد آی دزد آی دزد سر می دهد؛ این درحالی است که امریکا خود منشأ تروریسم است.
                                                                              
ولایتی گفت:​ خود همین آقای ترامپ در مناظره انتخاباتی اش با خانم کلینتون به او گفت که شما داعش را ایجاد کرده اید یعنی زمانی که کار به اینجا رسید خودشان یکدیگر را رسوا کردند و خانم کلینتون هم انکار نکرد. اتهام ترامپ علیه ما جمله ای بسیار مبتذل از فردی است که شغل پیشینش کاباره داری و کازینوداری بوده است. 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین درباره اهداف استعفای آقای حریری گفت: عربستان سعودی در همه جای منطقه می خواست دخالت کند اما شکست خورد در عراق آنقدر دخالت کرد که سفیرش را اخراج کردند یعنی همان کسی که حالا بلندگوی حرف های تفرقه انگیز شده است.
وی افزود: می خواستند عراق و سوریه تجزیه شوند اما موفق نشدند در لبنان نیز می خواستند دخالت کنند اما گروه های ۸ مارس و ۱۴ مارس متحد شدند به همین علت با موضوع استعفای حریری می خواستند در این کشور آشوب به پا کنند تا بعنوان مدافع یکی از طرف های اختلاف وارد عمل شوند تا دخالت های بیشتر کنند. 
ولایتی گفت: اما با حکمت حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله و بعد، حکمت میشل عون که اعلام کردند آقای حریری تحت فشار استعفا داده است و ادبیات استعفایش لبنانی نیست و سعودی است و خواستار بازگشت او به کشور شدند، عربستان به اهدافش نرسید.
 
وی افزود: مقامات عربستان سعودی تصور می کردند با این حرکت لبنان به هم می ریزد و با این به هم ریختگی به اهدافشان می رسند اما با حکمت حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله و رئیس جمهور لبنان و نیز با بلوغ فکری ملت این کشور چنین نشد و عربستان شکست خورد. 
دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی همچنین درباره اهداف سفر اخیرش به لبنان و سوریه گفت: هدف اولیه حضور در اجلاس علمای مقاومت بود که در مراسم اختتامیه آن شرکت کردم و هدف دیگر، دیدار با مسئولان لبنان و نیز سفر به سوریه و دیدار با دوستان سوری بود. 
ولایتی افزود:​ اینکه حدود ۷۰۰ نفر از علمای شیعه و سنی گرد هم آمدند تا برای تقویت مقاومت دربرابر صهیونیست ها همکاری کنند دستاوردی بزرگ است. به ویژه آنکه دشمنان اسلام اعم از امریکا و رژیم صهیونیستی در پی به فراموشی سپردن مسئله فلسطین هستند. 
وی اضافه کرد:​در این چارچوب یکی از اهداف ایجاد گروه های تروریستی – تکفیری اعم از داعش، النصره و دیگر گروه ها همین بود که مسلمانان در پی نجات فلسطین نباشند و به خودشان مشغول شوند. 
ولایتی ادامه داد: اما علمای اسلام اعم از شیعه و سنی گرد هم آمدند تا درباره نحوه مقاومت فرهنگی اجتماعی سیاسی و دفاعی در برابر صهیونیست ها با هم مشورت کنند که این پدیده ای بسیار خوب و ارزنده است. 
رئیس هیئت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با اشاره به دیدارش با سیدحسن نصرالله و دیگر مقامات لبنان گفت: از همکاری هایی که اخیراً به دیگر همکاری ها با لبنان افزوده شده تأسیس شعب جامع دانشگاه آزاد اسلامی در لبنان و سوریه است که مراحل قانونی آن طی می شود.
وی افزود: البته در لبنان واحد کوچکی داریم اما در پی ایجاد واحدی جامع هستیم. در سوریه نیز در دیدار با بشاراسد درباره تأسیس چنین شعبه ای از دانشگاه آزاد گفتگو کردیم که او استقبال کرد و خواستار آن شد که چنین دانشگاهی نه فقط در دمشق که در دیگر شهرهای سوریه نیز ایجاد شود. 
ولایتی گفت: به این علت به حلب نیز سفر کردم تا به جان برکفانی که در خط مقدم مقابله با داعش جنگیدند خداقوت بگویم و به کسانی که در منطقه روزی با توهم تصور می کردند حلب را در سوریه و موصل را در عراق تصرف می کنند بگویم که حلب همچنان متعلق به ملت و دولت سوریه است و آنان در پی بازسازی این شهر هستند. 
وی افزود: ما نیز بعنوان دوستان راهبردی سوریه در بازسازی این کشور مشارکت می کنیم و یکی از کمک های ما،​ کمک به ارتقای کیفی علوم مختلف در دانشگاه بزرگ حلب است.
ولایتی این گونه رفت و آمد میان مقامات کشورهای عضو جبهه مقاومت را تقویت کننده انسجام در خط مقدم و در چارچوب راهبردهای جمهوری اسلامی ایران دانست.
امریکایی ها بیخود کرده اند در رقه پایگاه نظامی ایجاد کنند
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: امریکایی ها بیخود کرده اند در رقه سوریه پایگاه نظامی ایجاد کنند؛ طبق خبرها آنان ۱۲ پایگاه نظامی در این شهر تاسیس کرده اند اما دیر یا زود باید بار و بنه خود را جمع کنند و از آنجا بروند.
د
علی اکبر ولایتی در نشست خبری اجلاس جهانی محبان اهل بیت(ع) و مسأله تکفیری ها گفت: رابطه میان ایران، سوریه، عراق و ترکیه رابطه ای میان برادران و همسایگان است و امریکایی ها فضولی کرده اند که اکنون در این منطقه حضور دارند اما روزی زحمتشان را کم می کنند وگرنه بیرونشان می کنیم یعنی ما و دیگر کشورهای همسایه.
وی تاکید کرد: رقه متعلق به سوریه است و همه اعم از آنکارا، بغداد و دمشق اتفاق نظر داریم که امریکایی ها باید بروند و اگر نخواهند بروند بیرونشان می کنیم. آنان بسیار تلاش کردند که شهر بوکمال را حفظ کنند تا مرز عراق و سوریه منقطع شود، اما دیدیم که با همت مردم این دو کشور و همپیمانانشان این شهر تقریبا آزاد شد و فقط بخش کوچکی از آن باقی مانده است که آن هم بازمی گردد.
ولایتی با بیان اینکه رقه نیز به سوریه بازخواهد گشت، هشدار داد: مردم کرد سوریه در پی تجزیه طلبی نیستند. مردم ایران، عراق، ترکیه و سوریه از اقوام مختلف تشکیل شده اند و اگر قرار باشد این نسخه عمومی شود بعدا همین بلا را بر سر ترکیه نیز می آورند. ما مخالف طرح های اینگونه در منطقه هستیم. آنان در پی این هستند که جنگ دائم میان اقوام ایجاد کنند در حالی که این ملت ها دارای تاریخ، فرهنگ و مشترکات بسیارند و قرون متمادی با یکدیگر به طور مسالمت آمیز زندگی کرده اند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: به امریکایی ها چه ربطی دارد که بگویند چه کسی در رقه بماند و چه کسی نماند؟ ترامپ که عقل حسابی ندارد کسانی که عقل درست دارند یا آنجا را ترک کنند یا حتما بیرونشان می کنیم. امروز ۲۳ آبان است یادداشت کنید و ببینید که در آینده نه چندان دور امریکایی ها را از سوریه بیرون می کنند همچنانکه اغلب مناطق عراق آزاد شد سوریه نیز آزاد می شود.
وی همچنین خطاب به خبرنگار شبکه ترکیه گفت: امریکایی ها دشمن مردم ترکیه هستند آنان پشت کودتا علیه اردوغان بودند در حالی که ما از دولت قانونی ترکیه حمایت کردیم. ممکن است میان کشورهای منطقه برخی اختلافات نیز باشد که مهم نیست زیرا اختلاف میان برادران است و ما حتما با اتحاد می توانیم بر دشمنان مشترک پیروز شویم.
ولایتی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اتهامات عربستان علیه کشورمان مبنی بر دخالت ایران در امور کشورهای عربی تصریح کرد: عربستان چه کاره است که از طرف جهان عرب حرف بزند؟ مگر کسی این کشور را وکیل جهان عرب کرده که حتی بر مردم خودش نیز تحمیل شده است؟ اگر رای گیری شود معلوم نیست که حاکمان فعلی رای بیاورند، با این حال حکومتی است که مقبول سازمان ملل متحد است اما نیابت ندارد که خود را به عنوان مدافع جهان عرب معرفی کند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این چه وکیلی است که حدود ۳ سال هزاران تن بمب بر سر یکی از اصیل ترین کشورهای عربی یعنی یمن می ریزد؟ هزاران نفر از کودکان از گرسنگی و نداشتن دارو جان داده اند و ۷۰۰ هزار نفر به وبا مبتلا شده اند چرا در سوریه و عراق دخالت کرد که سفیرش را بیرون کردند؟
وی گفت: خودش ادعا می کند که وکالت جهان عرب را دارد در حالی که این دروغ بزرگی است و به هیچ عنوان ربطی به او ندارد.
ولایتی افزود: حضور ایران در عراق و سوریه به دعوت دولت های قانونی این دو کشور است که این کاملا مفهوم است که دولتی از دولت دیگر برای مشاوره دعوت کند پس حضور ما در این کشورها کاملا قانونی است.
وی همچنین درخصوص مذاکره میان ایران و عربستان سعودی اظهار داشت: ما هیچ مشکلی برای مذاکره نداریم همچنانکه درباره مناسک حج مذاکره کردیم اما مذاکره کردن به معنی تایید ظلم حکومت سعودی به دیگر کشورهای عربی و غیرعربی و نیز تایید دخالت غیرقانونی این کشور در جهان اسلام و نیز تایید حمایتش از گروه های تروریستی نیست.
ولایتی افزود: هیچ گاه از مذاکره پرهیز نمی کنیم زیرا حجت قوی داریم، ما همه کشورهای یک منطقه ایم و در پی این هستیم که با حسن همجواری زندگی کنیم و از اتحاد جهان اسلام استقبال می کنیم.
 
ولایتی اتهامات سعد حریری به ایران را رد کرد
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادعاهای سعد حریری درخصوص هشدارش مبنی بر پرهیز ایران از دخالت در امور داخلی لبنان در مذاکره با ولایتی را تکذیب کرد و آن را از القائات سعودی ها دانست.
علی اکبر ولایتی در نشست خبری اجلاس جهانی محبان اهل بیت(ع) و مساله تکفیری ها در پاسخ به پرسشی درباره اتهامات حریری علیه کشورمان گفت: آقای حریری ادعا کرده که در مذاکراتش با من خواسته است که ایران در امور داخلی لبنان دخالت نکند اما او اصلا چنین حرفی نزد و مذاکرات ما آنچنان که ادعا شده است به هیچ عنوان تند، شدید و خشن نبود و همه اینها دروغ است.
وی تصریح کرد: معلوم شد این ادعاها القائات سعودی ها و کسانی است که مایل نیستند دوستی راهبردی ایران و لبنان را ببینند زیرا غیر از بنده سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان و یک نفر دیگر که مطالب را ترجمه می کرد در دیدار با سعد حریری حضور داشت و به هیچ عنوان هیچ کلمه ای مستقیم یا غیرمستقیم در این باره گفته نشد و ما هم هیچ تهدیدی نکردیم.
ولایتی افزود: ما درخواست دیدار کردیم آقای حریری نیز وقت داد و در این دیدار درخصوص مسایل جاری منطقه گفتگو کردیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آقای حریری می خواست بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی وساطت کند و من در پاسخ گفتم ما هیچ مشکلی با مذاکره نداریم و حتما از آن استقبال می کنیم.
وی افزود: در ادامه به آقای حریری که واسطه عربستان بود و حتما مسایل را به آنان منتقل می کرد تذکر دادم که حدود سه سال مردم بی گناه یمن را بمباران می کنند و به نحوی محاصره شده اند که حتی غذا و دارو به آنها نمی رسد و حدود ۷۰۰ هزار نفر به وبا مبتلا شده اند و این ربطی به سیاست ندارد.
ولایتی اضافه کرد: از آقای حریری خواستم به سعودی ها بگوید از نظر انسانی هم که شده این مشکلات را برای یمنی ها ایجاد نکنند در عین حال با آنان مذاکره کنند زیرا راه حل این مسایل مذاکره است.
وی ادامه داد: البته آقای حریری به درستی گفت که من او را تهدید نکردم و دلیلی هم برای تهدید نبود زیرا مذاکره ما مذاکره به نمایندگی از دو کشور بود که باهم رابطه راهبردی دارند و ما از اتحاد میان گروه های هشت و چهارده مارس استقبال می کنیم که پس از مدتها به توافق رسیدند و دولت تشکیل دادند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: زمانی لبنان یکی از کشورهای ناآرام منطقه بود اما به برکت شعور مقامات و گروه های سیاسی در آن کشور اکنون از امن ترین کشورهای منطقه است و مقاومت اسلامی از تجاوز صهیونیست ها به این کشور جلوگیری کرد و اگر مقاومت نبود مشخص می شد که مانند گذشته چه بلایی سر لبنان می آوردند.
ولایتی روابط جمهوری اسلامی ایران و لبنان را برادرانه و راهبردی دانست و ابرازامیدواری کرد: همه چیز به روال معمول و صلح آمیز پیش برود، آقای حریری نیز به سرکارش برگردد البته اگر قوانین داخلی این کشور اجازه دهد که پس از تحولات دو هفته اخیر چنین شود که البته این موضوع به ما ارتباطی ندارد و خود مردم لبنان باید تصمیم بگیرند.
اجلاس محبان اهل بیت(ع) با حضور اندیشمندان ۹۴ کشور برپا می شود
دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی از برگزاری اجلاس بین المللی محبان اهل بیت(ع) و مسأله تکفیری ها در تهران با حضور اندیشمندان حدود ۹۴ کشور جهان در یکم و دوم آذر خبرداد.
علی اکبر ولایتی در نشست خبری در مرکز بسیج رسانه ملی با تبیین اهداف و برنامه های این اجلاس جهانی گفت: اکثر علمای مسلمین اعم از اهل سنت و تشیع و دیگر فرقه های اسلامی به محبت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) اعتقاد راسخ دارند و این موضوع اکسیر درمان درد تفرقه و مقابله با توطئه دشمنان جهان اسلام است.
وی افزود: اکنون به علت دخالت دشمنان اسلام اعم از امریکایی ها، صهیونیست ها و عمالشان، جهان اسلام دچار تفرقه شده و همه تحولات ناشی از توطئه دشمنان و تفرقه است.
ولایتی جنگ های کنونی را بی فایده و بی جهت دانست که به علت سوء ظن و القائاتی است که بی گناهان را در بدترین شرایط می کشند.
وی گفت: اجلاس محبان اهل بیت(ع) و مسأله تکفیری ها با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از علمای شیعه و سنی و فرقه های مختلف از حدود ۹۴ کشور جهان و نیز ۲۵۰ نفر از علمای شیعه و سنی از مناطق مختلف کشورمان برگزار می شود، اجلاس بسیار مهمی که در نوع خود به این شکل بسیار گسترده در تاریخ اسلام نظیر ندارد و همه فرهیختگان و اهل معرفت با هر عقیده ای و از هر شاخه ای از شاخه های اسلام در آن حضور می یابند که در یک موضوع با همدیگر اشتراک دارند و آن محبت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و اعتقاد به لزوم مقابله با تکفیری هاست که با القای عوامل تفرقه جهان اسلام را دچار معضل کرده اند.
دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی افزود: در این اجلاس کمیته های مختلفی تشکیل می شود تا موضوعات مختلف به ویژه تحولات منطقه و جهان اسلام و استفاده ابزاری از اعتقاد تکفیری برای انحراف در اسلام را بررسی کنند.
ولایتی با اشاره به نقش امریکا در ایجاد گروه های تروریستی به ویژه داعش گفت: بنابر مستندات، صهیونیست ها نیروهای داعشی را که مجروح می شوند به درون سرزمین های اشغالی می برند درمان می کنند و دوباره آنان را به صحنه های نبرد در جهان اسلام بازمی گردانند و این افراد مانند موجودات وحشی به جان مردم می افتند و اتفاقا بیشترین جنایاتشان علیه برادران اهل سنت بوده است همچنانکه خلبان اردنی را درون قفس انداختند و بی رحمانه آتش زدند.
وی افزود: طبق اعترافات خانم کلینتون که در کتاب خاطراتش نیز درج شده است امریکایی ها داعش را ایجاد کردند تا با ایجاد تفرقه در جهان اسلام چهره مشوهی از دین مبین اسلام در دنیا ارائه کنند و در حالی که ما این تروریست ها را داعشی می نامیم آنها از اصطلاح دولت اسلامی برای آنان استفاده می کردند تا تصویر تاریکی از اسلام ارائه کنند که این هدفی پلید و شیطانی است.
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های مجمع جهانی بیداری اسلامی نیز در این نشست خبری اعلام کرد پس از فراخوان مقالات برای اجلاس جهانی محبان اهل بیت(ع) و مسأله تکفیری ها حدود ۲۵۰ مقاله از کشورهای مختلف جهان ارسال شد که پس از ترجمه در چهار جلد چاپ شده و آماده توزیع در این اجلاس است.
آقای اکبری گفت: کتاب چکیده مقالات نیز آماده شده است که همزمان با برگزاری این اجلاس جهانی عرضه می شود، مقالات برتر نیز در دو جلد ترجمه شده است که عرضه خواهد شد.
وی افزود: از ۲۰۰ چهره فرهیخته داخلی نیز برای حضور در این اجلاس جهانی دعوت شده است.
اکبری گفت: جهان اسلام بیش از هر زمان دیگر از جهل رنج می برد و حضور تکفیری ها در همه جای جهان اسلام به ویژه عراق و سوریه تهدیدی علیه پیروان همه فرقه ها به ویژه محبان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است و جریان های تکفیری با بهره مندی از حمایت نظام سلطه، چهره کریهی از جهان اسلام ارائه و فتنه مذهبی را در جهان اسلام پیگیری می کنند.
وی افزود: در چنین شرایطی جریان مقاومت با محوریت جمهوری اسلامی ایران در حوزه میدانی و نظامی جریان تکفیری را متوقف کرده، در عین حال ضروری است که جهان اسلام در جمع مشترکی برای برخورد با این پدیده خشن و غیرانسانی در عرصه نظری نیز چاره ای بیندیشد.
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: روز نخست این اجلاس جهانی در یکم آذر ویژه برگزاری افتتاحیه است و بعدازظهر همان روز پنج کمیسیون تخصصی برگزار می شود و طبق پیش بینی ها ۳۵۰ تا ۴۰۰ نفر صاحبنظران شرکت کننده در این اجلاس مقالاتشان را ارائه می کنند و روز دوم و پایانی نیز جمع بندی مباحث در کمیسیون ها ارائه و سپس مراسم پایانی برگزار می شود.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه امریکا منشأ تروریسم در جهان است

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات