برگزاری دومین رزمایش پدافند پرتویی در استان بوشهر

برگزاری دومین رزمایش پدافند پرتویی در استان بوشهر
بازدید 174 زمان 2017/11/23 کد خبر 12025

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، مسعود عبدالله زاده روز چهارشنبه در شورای پدافند غیرعامل قرارگاه پرتویی استان بوشهر …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، مسعود عبدالله زاده روز چهارشنبه در شورای پدافند غیرعامل قرارگاه پرتویی استان بوشهر افزود: هدف از برگزاری این رزمایش ها ارتقای توان نیروها و شناسایی کاستی ها و مشکلات استان در زمان حادثه است.
وی اضافه کرد: استان بوشهر به دلیل برخورداری از نیروگاه اتمی از جمله استانهای هسته ای و مهم کشور است.
وی اضافه کرد: افزون بر بهره مندی از ظرفیت تولید برق این نیروگاه اتمی باید ملاحظه های لازم را در این زمینه داشته باشیم.
عبدالله زاده اظهار کرد: در این ارتباط برای ارتقای سطح توانمندی و آمادگی مسئولان و مردم اجرای رزمایش های دوره ای دربرخی استانها ضروری است.
وی گفت: با همت مدیران استان بوشهر نخستین رزمایش پدافند پرتویی استان بوشهر در سال ۹۳ برگزار وآمادگی استان در یک سطح قابل قبولی ارتقا یافت.
عبدالله زاده بیان کرد: افزون براین مشکلات و کمبودهای استان نیز در بخش های مختلف شناسایی که باید در رزمایش دوم برطرف شود.
وی تاکید کرد: هدف از برگزاری رزمایش های پدافند پرتویی ارتقای توان و آمادگی استان بوشهر در مقابل حوادث احتمالی است.
جانشین قرارگاه پدافند پرتویی کشور گفت: براساس برنامه ریزی ها یک سری اقدام های جدید و واقعی تری برای حوادث پیش بینی می شود.
وی افزود: تلاش می شود در رزمایش امسال با برگزاری دوره های آموزشی مختلف استفاده از بالگرد برای انتقال مصدومان و تجهیزاتی که در حوزه تخصصی در بخش هسته ای مورد استفاده قرار گیرد به نحوی که استان پیشرفته تر از قبل آمادگی خود را به منصه ظهور برساند.
عبدالله زاده گفت: برگزاری رزمایش های مختلف پرتویی توان استانها در زمان های اضطراری را ارتقا می دهد به همین دلیل رزمایش های مختلف پرتویی در همه استانهای هسته ای کشور به صورت دوره ای اجرا می شود.
وی تاکید کرد: انتظار می رود در رزمایش امسال ضمن بهره مندی از تجربه گذشته کاستی های دوره قبل برطرف شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر گفت: در کناربرکاتی که نیروگاه اتمی بوشهر برای استان و کشور دارد احتمال وقوع مشکلاتی نیز هست که باید پیش بینی لازم در زمان وقوع حادثه صورت گیرد.
سعید زرین فر افزود: از سالهای قبل هر سه سال یک بار رزمایش های مختلفی در این زمینه پیش بینی شده است که برگزاری این رزمایش ها برای شناخت مشکلات و برطرف کردن کاستی های موجود ضروری است.
مدیرپدافند غیر عامل استانداری بوشهر گفت: در این قرارگاه پرتویی ۹ کارگروه تخصصی که وظیفه اقدام های عملیاتی و اجرایی را برعهده دارند طراحی شده است.
کاظم مرادی افزود: استاندار به عنوان فرمانده قرارگاه پدافند پرتویی و فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان نیز به عنوان جانشین مسئولیت هدایت این قرارگاه را برعهده دارند.
وی بیان کرد: ۲ کارگروه رصد و پایش و رفع آلودگی سطحی را سپاه امام صادق (ع)، اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی را صدا و سیما، امداد، نجات، تخلیه و اسکان را جمعیت هلال احمر، امنیت عبور و مرور نیروی انتظامی، تاسیسات زیربنایی را معاون امورعمرانی استانداری، بهداشت و درمان آموزش و خود امدادی را دانشگاه علوم پزشکی و ارتباطات را اداره کل فناوری و ارتباطات و اطفای حریق و تدفین اجساد برعهده شهرداری است.
مرادی تاکید کرد: علاوه براین کارگروه ها سایر دستگاه های اجرایی نیز در زمان وقوع حادثه باید همکاری لازم را با کارگروه ها داشته باشند.
وی با اشاره به اجرای دومین رزمایش پرتویی استان بوشهر در نیمه اول اسفند سال جاری گفت: تاکنون ۵۰ تا ۶۰ درصد آموزش ها انجام شده و تایک ماه آینده کل آموزش ها به انجام می رسد.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه برگزاری دومین رزمایش پدافند پرتویی در استان بوشهر

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات