آمار نگران کننده حوادث ناشی از کار/ثبت ۱۸ هزار حادثه در سال ۹۵

آمار نگران کننده حوادث ناشی از کار/ثبت  ۱۸ هزار حادثه در سال ۹۵
بازدید 494 زمان 2017/11/28 کد خبر 12103

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش ، حوادث ناشی از کار به هر گونه پدیده یا اتفاق پیش بینی نشده‌ای گفته …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش ، حوادث ناشی از کار به هر گونه پدیده یا اتفاق پیش بینی نشده‌ای گفته می‌شود که در اثر وجود شرایط ناامن حاصل می‌شود یا شرایط نامناسبی در فرآیند تولید یا روند کار پدید می‌آید.


بر اساس آمار به دست آمده از مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار، از بین جمعیت بیمه شده اصلی سازمان تامین اجتماعی، در سال گذشته ۱۸ هزار و ۵۲۲ نفر در جریان شغل خود دچار حادثه شدند که این میزان در سال ۱۳۹۴ معادل ۱۸ هزار و ۷۸۶ نفر بوده است که نشان می‌دهد در سال گذشته این حوادث ۲۶۴ نفر کمتر از سال ۹۴ بوده است.


اگرچه تعداد حادثه دیدگان شغلی روند کاهشی داشته اما می‌توان گفت در سال گذشته روزانه ۵۰.۷ نفر در شغل خود دچار حادثه شدند که همچنان آمار نگران کننده‌ای را در حوادث ناشی از کار روایت می کند.


در عین حال بررسی‌ها نشان می‌دهد ۵ هزار و ۴۵۹ نفر از کل حادثه دیدگان ناشی از شغل در سال ۹۵، در سه ماهه پایانی سال گذشته رخ داده که ۲۹.۵ درصد از کل حوادث ناشی از کار را شامل می شود.


با این حال نگاهی به آمار حوادث ناشی از کار طی ۱۰ سال گذشته نیز حکایت از آن دارد که در سال ۱۳۸۶ تعداد ۲۴ هزار و ۷۵ مورد حادثه شغلی پدید آمد. در سال ۱۳۸۷ نیز این تعداد به ۲۲ هزار و ۱۳۴ مورد، در سال ۱۳۸۸ به ۲۱ هزار و ۷۴۰ مورد، در سال ۱۳۸۹ به ۲۲ هزار و ۵۵۹ مورد و در سال ۱۳۹۰ نیز به ۲۰ هزار و ۳۹۹ مورد رسید.


همچنین این میزان از ۲۰ هزار و ۵۳۲ نفر در سال ۹۱ به ۱۹ هزار و ۴۷۷ نفر در سال ۹۲ کاهش یافت تا حوادث ناشی از کار از سال ۹۲ روند نزولی به خود بگیرد.


همچنین میزان حوادث ناشی از کار در سال ۹۳ نیز با کاهش ۵۰۰ نفری به ۱۸ هزار و ۹۱۶ نفر رسید.














تعداد حوادث ناشی از کار

سال

تعداد

۱۳۸۶

۲۴۰۷۵

۱۳۸۷

۲۲۱۳۴

۱۳۸۸

۲۱۷۴۰

۱۳۸۹

۲۲۵۵۹

۱۳۹۰

۲۰۳۹۹

۱۳۹۱

۲۰۵۳۲

۱۳۹۲

۱۹۴۷۷

۱۳۹۳

۱۸۹۱۶

۱۳۹۴

۱۸۷۸۶

۱۳۹۵

۱۸۵۲۲


اما طی ادوار گذشته بیشترین حوادث ناشی از شغل در بخش ساختمان رخ داده به طوریکه گفته می‌شود حدود نیمی از حادثه دیدگان شغلی مربوط به این بخش است.


علاوه بر این طبقه اعلام مسئولان وزارت کار، هزینه ای که به واسطه حوادث ناشی از کار به کشور وارد می شود رقمی معادل ۶۰۰ هزار میلیارد ریال است و ۳۸ درصد پرداختی‌های صندوق تامین اجتماعی مربوط به این حوزه است؛ همچنین در سال ۹۴ به علت وقوع حوادث ناشی از کار، ۵ هزار میلیارد ریال غرامت غرامت پرداخت شده است.


آمار مذکور نشان می ‍دهد حوادث بالای ناشی از کار به رغم هزینه‌های گزاف برای کشور، همچنان یکی از ضعف‌های حوزه ایمنی کار به شمار می‌رود که محیط غیر ایمن کار در بسیاری از موارد علت وقوع این حوادث است.

منبع : مهر


خبر های مشابه آمار نگران کننده حوادث ناشی از کار/ثبت ۱۸ هزار حادثه در سال ۹۵

کاهش ۲۷ درصدی مرگ افراد در حوادث کار سیستان و بلوچستان

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان، رضا عبدی اظهار …

۳۰ کارگاه ناایمن ساختمانی در مازندران پلمب شد

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش ، کامران اصغری اظهار داشت: هر ساله شاهد کاهش حوادث ناشی از کار در استان …

حوادث کار در مازندران ۸۱ قربانی گرفت

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش ، علی عباسی صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در سال ۹۶ تعداد …

حوادث ناشی از کارعلیرغم رشد جمعیت کارگری ثابت ماند/فوت ۸۴۲ کارگر

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملعلی مظفری در گفتگو با با اشاره به آمار حوادث ناشی از کار در سال گذشته گفت: …

آخرین اخبار و مقالات