زلزله در تهران شرایط بحرانی ایجاد می‌کند/”اورژانس ریلی” جهت تسریع امدادرسانی در تهران ایجاد می‌شود

زلزله در تهران شرایط بحرانی ایجاد می‌کند/”اورژانس ریلی” جهت تسریع امدادرسانی در تهران ایجاد می‌شود
بازدید 176 زمان 2017/12/03 کد خبر 12203

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، پیرحسین کولیوند در نشست خبرى در مورد امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده غرب کشور، …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، پیرحسین کولیوند در نشست خبرى در مورد امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده غرب کشور، در مورد اعزام مصدمان حادثه زلزله کرمانشاه اظهار داشت: ۴۴۴ مصدوم این حادثه به تهران و البرز و ۱۲۵ مصدوم به همدان اعزام شدند.

وی در ادامه با اشاره به آمادگی برای زلزله در تهران بیان کرد: در زمینه زلزله نقشه جامعه خطرپذیری کشور را تهیه کردیم و اپلیکیشن موبایل آن نیز آماده است تا مردم مشاهده کنند هر شهری چه مخاطراتی دارد که البته در این زمینه شرایط تهران بسیار دشوار است.

سرپرست اورژانس کشور با بیان اینکه این برنامه با هماهنگی قرارگاه ثارالله در حال آماده‌شدن است افزود: باید آمادگی بیشتری برای زلزله در تهران داشته باشیم، چراکه زلزله در تهران شرایط بحرانی ایجاد می‌کند.

کولیوند تصریح کرد: امکاناتی که نیروهای نظامی ما برای کمک به امدادرسانی دارند در بسیاری از نقاط دنیا وجود ندارد؛ این‌طور نیست که اگر در تهران زلزله بیاید آمادگی‌ نداشته باشیم، اما قطعا نیاز به ارتقاء بیشتری در این زمینه داریم.

وی در مورد راه‌اندازی اورژانس ریلی عنوان کرد: ترافیک در تهران سبب می‌شود، نیروهای اورژانس دیر به محل حادثه برسند و ما شرمنده می‌شویم؛ به همین منظور موتور آمبولانس‌ها را به خدمات اورژانسی اضافه کردیم تا امدادرسانی تسریع شود.

سرپرست اورژانس کشور خاطرنشان کرد: اورژانس ریلی نیز با هماهنگی سازمان مترو، پدافند غیرعامل و شهرداری به بیمارستان‌های اصلی تهران مثل شهدا، سینا و امام خمینی راه‌اندازه می‌شود که نیاز به احداث رمپ‌ها و تونل‌هایی دارد؛ در این زمینه هماهنگی اولیه انجام شده و امیدواریم به زودی به نتیجه مطلوب برسد.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه زلزله در تهران شرایط بحرانی ایجاد می‌کند/”اورژانس ریلی” جهت تسریع امدادرسانی در تهران ایجاد می‌شود

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات