کاربران مراقب باج افزارها باشند

کاربران مراقب باج افزارها باشند
بازدید 715 زمان 2016/10/04 کد خبر 1225

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، سید ابوالحسن فیروزآبادی در حاشیه همایش حراست وامنیت فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران افزود: با توجه …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، سید ابوالحسن فیروزآبادی در حاشیه همایش حراست وامنیت فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به افزایش فیشینگ ها، مقرر شده است با همکاری وزارت ارتباطات امکاناتی را در اختیار پلیس فتا قرار دهیم تا با فیشینگ ها برخورد شود.
فیروزآبادی تاکید کرد: امیدواریم با برنامه ریزی جدید شاهد افزایش امنیت در فضای مجازی باشیم.
دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور اظهارداشت: مردم باید در هنگام ثبت اطلاعات در فضای مجازی مراقب باج افزارها باشند، اخیرا تعدادی باج افزار در فضای مجازی فعالیت دارند که اطلاعات گران قیمت کاربران را در وی سی دچار اختلال می کنند و برای بازیابی مجدد اطلاعات از مردم وجوهی را مطالبه می کنند.
فیروزآبادی افزود: در حال حاضر ابزارهایی وجود دارد که حفاظت سیستمی کاربران را بالا می برد اما کاربران باید آگاهی و سواد الکترونیکی خودشان را افزایش دهند تا از باج افزارها در امان بمانند.
وی اضافه کرد: کاربران باید از اطلاعات خودشان کپی بگیرند تا اگر مورد تعرض باج افزاری قرار گرفتند با مشکل مواجه نشوند.
دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور در پاسخ به این سوال که آیا اخیرا با حملات فیشینگی مواجه بودید یا خیر؟ گفت: در روزهای گذشته برای سرشماری آمار اختلالاتی پیش آمد و تلاش های فیشینگی صورت گرفت که ما این تلاشها را خنثی کردیم.
فیروزآبادی درباره هدف از برگزاری نخستین همایش حراست و امنیت فناوری اطلاعات افزود: بحث توسعه تکنولوژی ارتباطات و فناوری اطلاعات، مبتنی بر توسعه امنیت در فضای مجازی است.
وی ادامه داد:این همایش فرصت تعامل و همکاری ویژه برای توسعه امنیت در فضای مجازی به وجود می آورد تا متصدیان و مسئولان فاوا ( فناوری اطلاعات)، سازمانهای دولتی و مسئولان حراست این سازمانها با هماهنگی سازمان حراست کل کشور درباره توسعه امنیت تبادل نظر کنند.
دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور در پاسخ به این پرسش که نقش نهادها و سازمانها در توسعه امنیت فضای مجازی را چطور ارزیابی می کند؟ گفت: سازمانهای متعددی در حوزه امنیت فعالیت دارند که در حوزه عمومی اگر مردم با مشکلاتی مواجه شوند پلیس فتا رسیدگی می کند اما در حوزه های استانداردسازی؛ صدور مجوز و فعالیت شرکت ها باید با وزارت ارتباطات هماهنگ شود.
فیروزآبادی تصریح کرد: یکی از فضاهایی که در فضای مجازی دارایی های متعددی دارد و به مردم هم خدمات می دهد سازمانهای دولتی است که حراست های این سازمانها مدیریت امنیت این دارایی ها را به عهده دارند.
فیشینگ Phishing به تلاش برای به دست آوردن اطلاعاتی مانند نام کاربری، گذرواژه، اطلاعات حساب بانکی و غیره از طریق جعل یک وب سایت، آدرس ایمیل و روشهایی مشابه آن گفته می شود. شبکه های اجتماعی و وب سایت های پرداخت آنلاین از جمله اهداف حملات فیشینگ هستند.
باج افزار، نوعی بد افزار است که به مجرمان این امکان را می دهد تا بتوانند از طریق کنترل از راه دور، کامپیوتر قربانی را قفل کنند به طوری که کاربر نتواند از سیستم خود استفاده کند. انها سپس برای گشودن قفل کامپیوتر قربانی از وی درخواست باج می کنند.
منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه کاربران مراقب باج افزارها باشند

کنترل‌ها در فضای سایبری باید متناسب با تهدیدها باشد

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل  پرویز شریفی در نشست شورای مقابله با تهدیدات فضایسایبری استان ایلام با تاکید بر اینکه تلگرام …

وب فارسی کشور

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل حمیدرضا همتی ریاست کانون توسعه‌دهندگان فضای مجازی در نشست خبری، اهداف برگزاری این اجلاس ملی را تشریح …

جلسه کارگروه تخصصی انرژی و آب پدافند غیرعامل با قرارگاه پدافند سایبری استان

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، اولین جلسه مشترک کارگروه تخصصی انرژی و آب پدافند غیرعامل با قرارگاه پدافند سایبری …

دامنه آلودگي واناکراي به چند کشور جهان رسيد؟

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، اين باج افزار که حدود ۱۰ روز از آغاز فعاليتش مي گذرد براي برخي دولت ها …

آخرین اخبار و مقالات