غرب‌زدگی در کتاب‌های ما افزایش یافته است

غرب‌زدگی در کتاب‌های ما افزایش یافته است
بازدید 112 زمان 2017/12/21 کد خبر 12673

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، حجت الاسلام جعفر طبسی شامگاه سه‌شنبه در همایش «وحدت حوزه و دانشگاه، تبیین …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، حجت الاسلام جعفر طبسی شامگاه سه‌شنبه در همایش «وحدت حوزه و دانشگاه، تبیین دیدگاه امام خمینی(ره)» که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، به هفته پژوهش اشاره کرد و اظهار داشت: خوب است تا بزرگانی که برای دین و مذهب بسیار تلاش کردند معرفی و شناسانده شوند.
وی به آسیب‌هایی که پژوهش را تهدید می‌کند اشاره کرد و گفت: یکی از این آسیب‌ها اشتباهاتی آیت که در زمان انتقال اطلاعات به کامپیوترها رخ می‌دهد و این آسیب در دانشگاه و حوزه وجود دارد، حال این سئوال مطرح می‌شود چه اندازه در کارهای تحقیقاتی می‌توان به کامپیوتر اعتماد کنیم؟
معاون پژوهش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، افزود: مراجعه نکردن به منابع اولیه مشکل دیگری است که در خیلی کتاب‌ها به چشم می‌خورد و دیده می‌شود در مطالب به منابع دست چند مراجعه می‌کنند.
وی تصریح کرد: یکی دیگر از آفت‌ها، سرقت‌های علمی است که دیده می‌شود و این موضوع بسیار امروزه رواج پیدا کرده است که در هفته پژوهش باید به آن پرداخته شود.
حجت الاسلام طبسی، با بیان اینکه امانت در نقل موضوع و غرب‌زدگی از دیگر مواردی است که پژوهش را تهدید می‌کند، گفت: غرب‌زدگی در کتاب‌های ما فراوان دیده می‌شود.
وی عنوان کرد: در این راستا معاونت پژوهش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تا کنون ۲۰۰ عنوان را چاپ کرده و بسیاری از مسائل روز را دنبال کرده است.
معاون پژوهش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، با بیان اینکه مجله فقه و اجتهاد رو به اتمام است، گفت: در رابطه با امر آموزش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) اقداماتی انجام داده است.
وی ابراز کرد: وقتی می‌توانیم کارهای خود را درست به دنیا معرفی کنیم که حوزه ماهواره در اختیار داشته باشد.
حجت الاسلام طبسی گفت: ما به وسیله ماهواره می‌توانیم حرف‌هایمان را به زبان‌های زنده دنیا برای کسانی که آن طرف دنیا هستند انتقال دهیم؛ این مشکلی در ساختار حوزه است که باید برطرف شود.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه غرب‌زدگی در کتاب‌های ما افزایش یافته است

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات