تعداد مبتلایان به « وبا» در یمن از یک میلیون نفر گذشت

تعداد مبتلایان به « وبا» در یمن از یک میلیون نفر گذشت
بازدید 102 زمان 2017/12/23 کد خبر 12701

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد تعداد افراد مشکوک به ابتلا به بیماری …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد تعداد افراد مشکوک به ابتلا به بیماری «وبا» در یمن از مرز یک میلیون نفر گذشت.

در بیانیه این کمیته آمده است که درپی گذشت دو سال و نیم از جنگ تحمیلی عربستان بر یمن، بیش از ۸۰ درصد جمعیت این کشور به غذا و آب سالم، سوخت و خدمات درمانی دسترسی ندارند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» کمیته جهانی صلیب سرخ همچنین گفت تعداد افراد مشکوک به ابتلا به وبا از یک میلیون نفر گذشته که بیشتر آن را کودکان تشکیل می‌دهد.

در این گزارش هیچ اشاره‌ای به تعداد قربانیان و افرادی که به دلیل ابتلا به وبا جان خود را از دست داده‌اند نشده است.

براساس گزارش ماه ژوئن ۲۰۱۷ سازمان ملل متحد هیچ نقطه‌ای از یمن از سرایت وبا در امان نمانده است. این بیماری از زمان شروع تا هنگام گسترش آن در یمن در ماه آوریل ۲۰۱۷ باعث مرگ ۲ هزار تن از شهروندان یمن شد آن هم در کشوری که با مرگ، قحطی، سوءتغذیه و بیماریهای ناشی از جنگ عربستان دست و پنجه نرم می‌کند.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی از ۶ فروردین ۱۳۹۴ عملیات نظامی را با هدف از بین گروه‌های مقاومت یمنی و بازگرداندن دولت مخلوع «منصور هادی» بر سر قدرت، آغاز کرده و ضمن اعمال محاصره دریایی و هوایی علیه این کشور، با حملات هوایی هزاران نفر را به خاک و خون کشیده است.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه تعداد مبتلایان به « وبا» در یمن از یک میلیون نفر گذشت

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات