دانشگاه می تواند یک پل ارتباطی علمی و عملیاتی با پدافند غیرعامل باشد

دانشگاه می تواند یک پل ارتباطی علمی و عملیاتی با پدافند غیرعامل باشد
بازدید 84 زمان 2017/12/23 کد خبر 12703

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش خبرنگار پایداری ملی، مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان به مناسبت هفته پژوهش و فناوری در …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش خبرنگار پایداری ملی، مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان به مناسبت هفته پژوهش و فناوری در جمع اساتید و رؤسای واحدهای دانشگاه پیام نور استان سمنان طی سخنانی تقاضا محوری را یکی از شعارهای هفته پژوهش و فناوری دانست و افزود دانشگاه می تواند یک ارتباط علمی و عملیاتی با پدافند غیرعامل داشته باشد.

ایرج کارخائی در ادامه گفت امروزه رویکرد تهدیدات از نظر شکل و محتوا تغییر پیدا کرده و تقریبا دانش محور و فناورانه شده و ما به سوی مراکز علمی و دانشگاهی دست نیاز دراز میکنیم تا بتوانیم با رویکرد علمی و دانشگاهی و با کمک اساتید در عرصه شناخت و راه های مقابله با تهدیدات با ارائه طرح ها و پژوهش ما را یاری دهند.

دانشگاه می تواند یک پل ارتباطی علمی و عملیاتی با پدافند غیرعامل باشد
وی با تأکید بر این موضوع که پدافند غیرعامل امروزه با ۲۵ دانشگاه همکاری و تفاهم نامه دارد اعلام کرد آمادگی داریم تا از پایان نامه ها و مقاله هایی با موضوع پدافند غیرعامل حمایت کنیم.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان با اشاره به دائمی و مستمر بودن تهدیدات از سوی دشمنان را برعلیه نظام مقدس جمهوری اسلامی بر حفظ آمادگی و رعایت اصول و مبانی دفاعی و پدافندی در جامعه تأکید کرد و افزود مقام معظم رهبری دفاع را جزئی از هویت یک ملت زنده برشمرده اند در این راستا با توجه به سناریوهای مختلف دشمن در منطقه می طلبد با کمک مراکز علمی و دانشگاهی راه های مقابله با انواع تهدیدات جدید و نوین را شناسایی، رصد و مقابله کرد.

کارخائی راهبرد پدافند غیرعامل را پیشگیری و پیش بینی شرایط خطر و بحران برشمرد و خواستار کمک دانشگاه پیام نور برای ارائه نظریات، طرح ها، پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی در این عرصه شد.

در این جلسه دکتر بیطرفان دبیر انجمن علمی پدافند غیرعامل بصورت تحقیقی مطالبی را در خصوص مفاهیم و مبانی پدافند غیرعامل بیان داشت.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه دانشگاه می تواند یک پل ارتباطی علمی و عملیاتی با پدافند غیرعامل باشد

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات