هفتمين کارگروه امداد و نجات پدافند غيرعامل استان همدان برگزار شد

هفتمين کارگروه امداد و نجات پدافند غيرعامل استان همدان برگزار شد
بازدید 278 زمان 2018/01/06 کد خبر 13099

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل در اين جلسه که اعضاي کارگروه استاني و کارگروه شهرستاني امداد و نجات در پدافند غير عامل …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل در اين جلسه که اعضاي کارگروه استاني و کارگروه شهرستاني امداد و نجات در پدافند غير عامل و مديريت بحران حضور داشتند بحث اسکان اضطراري در حوادث و سوانح طبيعي و غير طبيعي شهرستان اسدآباد بر اساس حوادث مختلف و استانداردهای خاص خود مطرح و  شد.
هفتمين کارگروه امداد و نجات پدافند غيرعامل استان همدان برگزار شد
در این جلسه مقررشد؛هر يک از شهرداران ، بخشداران و دستگاه هاي عضو کارگروه ، اماکن پيشنهادي خود را جهت برپايي اردوگاه اسکان اضطراري با در نظر گرفتن معيارهاي پدافند غير عامل و مدیریت بحران ظرف ۱۵ روز آينده به دبيرخانه کارگروه ارسال کنند .
افشاری ، فرماندار شهرستان اسدآباد نیز در این کارگروه به اهمیت بحث اسکان اضطراری در زمان وقوع حوادث طبیعی و انسان ساز اشاره کرده و از دستگاهها خواست تا تمام توان خود را در شناسایی و پیشنهاد اماکن ، پیگیری و به ثمر رسیدن موضوع اسکان اضطراری به کار گیرند .
هفتمين کارگروه امداد و نجات پدافند غيرعامل استان همدان برگزار شد
خانم مرشدلو ، رییس گروه طرح و اجرا پدافند غیر عامل نیز در این جلسه گفت : در جهان امروز ، مبحث پدافند غیر عامل به قدری دارای اهمیت است که کشورهای توسعه یافته بخش مهمی از برنامه ریزی های جامع و ملی خود را به آن اختصاص می دهند .
وی ادامه داد؛در کشورهای در حال توسعه همچون ایران که زیر ساختهای شهری هنوز در حال احداث است ، ضرورت توجه به پدافند غیر عامل برای کاهش حجم خسارات ، بیشتر مورد توجه است و مکان یابی پناهگاه یکی از آن موارد است ، تا جان و مال  شهروندان در برابر حوادث طبیعی و انسان ساخت محافظت شود .
مرشدلو همچنین از شهرداران و سایر مسئولین خواست تا در پیشنهاد فضا برای اسکان اضطراری ، الزامات پدافند غیر عامل را نیز مد نظر قرار دهند .

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه هفتمين کارگروه امداد و نجات پدافند غيرعامل استان همدان برگزار شد

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات