رضا ناصری جهرمی، مهدی کرباسیان، جعفر ترک زاده، مهدی محمدی چکیده توسعه آموزش پدافند غیر عامل در جهان روند رو به رشدی یافته و هر …
چکیده
توسعه آموزش پدافند غیر عامل در جهان روند رو به رشدی یافته و هر کشوری با توجه به نیاز آموزشی و زمینه اجتماعی خود، چارچوب خاصی را اجرا کرده است . هدف این پژوهش، بررسی تطبیقی برنامه های درسی آموزش پدافند غیرعامل در کشورهای ایران، آمریکا، انگلستان، روسیه و استرالیا است. این پژوهش جزء پژوهش های ترکیبی از نوع اکتشافی متوالی و مدل ابزارسازی است که در دو مرحله کیفی و کمّی اجرا شده است. بخش کیفی با استفاده از روش مطالعه موردی کیفی و بخش کمّی با استفاده از روش های تحلیل عامل تأییدی و توصیفی – پیمایشی انجام شده است. ابتدا برنامه ی درسی آموزش پدافند غیرعامل مشتمل بر عناصر برنامه ی درسی کلاین تدوین و اعتباریابی سپس بر اساس اطلاعات در دسترس، مؤلفه های برنامه ی درسی آموزش پدافند غیرعامل مقایسه شد. نتایج نشان داد که در هدف برنامه ی درسی، پیشگیری از بحران؛ در محتوا، آشنایی با حوادث و کمک های اولیه؛ در منابع آموزشی، کتاب و فیلم؛ در فعالیت های یادگیری، شیوه ی فعال؛ در روشهای آموزشی، روش استاد- شاگردی؛ در گروه بندی یادگیرندگان، توانایی جسمی؛ در شیوه ی ارزشیابی، ارزشیابی عملی و در زمان آموزش، زمان از قبل تعیین شده بیشترین فراوانی و در عنصر مکان آموزش، شیوه ی درون و برون کلاسی فراوانی یکسانی دارند.
واژگان کلیدی: برنامههای درسی، آموزش، پدافند غیرعامل.
پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، کاخ کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه …
پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملاولین جلسه مشترک شورای پدافند غیرعامل و قرارگاه زیستی استان مازندران صبح پنجشنبه هفته جاری به ریاست …
شناسایی دیدگاههای حاکم بر آسیبپذیری شهرها در برابر مخاطرات محیطی و استخراج مؤلفههای تأثیرگذار در آن با استفاده از روش کیو نویسندگان سعید امینی ورکی …
پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل،”علی شمخانی” نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران که بهمنظور شرکت در …
پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل
کلیه حقوق این سایت برای شرکت "طوفان ذهنی فناوری" مجری پروژه های پدافند غیرعامل (پایه، تفصیلی و اجرا) محفوظ می باشد.