ساختار تابعه مرکز ملی مدیریت بحران روسیه

ساختار تابعه مرکز ملی مدیریت بحران روسیه
بازدید 1352 زمان 2016/10/13 کد خبر 1381

مراکز مدیریت بحران ناحیه ای EMERCOM (DMC)و ادارات اصلی مدیریت بحران که در ناحیه کالینگراد می باشد. مراکز مدیریت بحران که تابع ادارات اصلی مرکز …


مراکز مدیریت بحران ناحیه ای EMERCOM (DMC)و ادارات اصلی مدیریت بحران که در ناحیه کالینگراد می باشد.

مراکز مدیریت بحران که تابع ادارات اصلی مرکز ملی مدیریت بحران روسیه فدرال می باشند.

مرکز ملی مدیریت بحران روسیه مستقیما تحت نظارت مرکز ملی مدیریت بحران روسیه عمل می کند.

مرکز ملی مدیریت بحران روسیه همچنین متعهد است که با سایر آژانس های مدیریت بحران بین المللی نیز تبادل اطلاعات کند. برای ارتقای مناسب اطلاعات و مدیریت کامل ساختارهای طولی و عرضی RSDM تا جائیکه به مکاتبات اطلاعاتی بروز و مدیریت بحران مربوط می شود، ادارات زیر نیز در ساختارهای تابعه مرکز ملی مدیریت بحران روسیه بوجود آمده اند:

مرکز مدیریت بحران

سرویس اخطار شبانه روزی مرکز ملی پیش بینی و بررسی حوادث غیرمترقبه روسیه (مرکز ملی مدیریت بحران آنتی استیخیا).

سرویس اخطار شبانه روزی مرکزی برای الگوسازی رایانه ای بلایا و سناریوهای احتمالی (موسسه ملی آتش نشانی روسیه (آژانس فدرال).

سرویس اخطار تصمیم گیری شبانه روزی و مرکز حمایت منطقی (موسسه ملی پدافند غیرعامل و حوادث غیر مترقبه روسیه) و سرویس های اخطار سایر آژانس های متخصص.

سرویس اخطار شبانه روزی مرکز آموزش واکنش به حوادث (آکادمی حمایت شهری مرکز ملی مدیریت بحران).

ایستگاه آماده به فرمان (SCS) EMERCOM شماره ۳۲۸

ایستگاه آماده به فرمان (SCS) EMERCOM شماره ۳۲۸ یکی از عناصر مرکز ملی مدیریت بحران روسیه به شمار می رود. این ایستگاه برای کنترل موثر نیروها و پشتیبانهای مرکز ملی مدیریت بحران بوجود آمده است.

مرکز اطلاعات فدرال OKSION

مرکز اطلاعات فدرال در مناطق پر ازدحام، مردم را از خطرات احتمالی آگاه کرده و هشدارهای اولیه را میدهد و برعملیات سیستم تلفیقی ملی روسیه که مسئول این امر است نظارت می کند. این مرکز همچنین هماهنگی عملیات سیستم و هماهنگی آن را با سایر مسئولین اجرایی فدرال مدیریت می کند. OKSION در انجام فعالیت هایش بادارات مرکزی اجرایی و هیئت مدیره های مرکز ملی مدیریت بحران، مراکز ناحیه ای مربوط به مدیریت بحران و ریسک های منطقه ای، آژانس های خاص مسئول در ارتباط با پیشگیری از بحران و مدیریت مشکلات در سطح حاکمیت روسیه فدرال همکاری می کند.

برای مدیریت موثر فعالیت­ها در پیشگیری از بحران و تضمین امینت در مدت زمان آماده سازی و برگزاری بازی­های المپیک زمستانی ۲۰۱۴ لابراتوار خاصی با نظارت مرکز بررسی و پیش بینی بحران آنتی استیخیا[۱] در منطقه کراسنایا پلیانا[۲] ایجاد شد.

اداره مرکز ملی مدیریت بحران روسیه

اداره مرکز ملی مدیریت بحران روسیه بدین منظور بوجود آمده است که علمکرد ناحیه ای RSDM سیستم های فرعی را گردآوری، پردازش و ارزیابی کند. بر اساس اطلاعات RSDM، مرکز ملی مدیریت بحران روسیه کنترل شبانه روزی و دایم نیروها و پشتیبان­های RSDM را در طی عملیات پیشگیری و واکنش به بلایا و اتفاقات هم در زمان صلح تضمین می کند.

مرکز ارتباطات دوربرد EMERCOM (TCC) شماره ۱۴۹

شماره ۱۴۹ بدین منظور بوجود آمده است که عملکرد سیستم ارتباطات میان برد مرکز ملی مدیریت بحران را مدیریت کند. TCC همچنین مسئول حفظ و نگهداری اعتبار عملیات سیستم خودکار اطلاعات و مدیریت بلایا که در RSDM وجود دارد، می­باشد و بالاخره اینکه TCC مسئول حفظ و نگهداری و تضمین کننده اعتبار ارتباطات با مسئولین و مقامات عالیرتبه مرکز ملی مدیریت بحران می باشد.

مرکز پیش بینی و بررسی Anti Stikhia

از بعد زمانی، بررسی و اخطار اولیه حوادث اساس پیشگیری موثر را تشکیل می دهد. سیستم بررسی و پیش بینی حوادث و اتفاقات روسیه متعاقب دستور شماره ۸۶ ریاست جمهوری، ۲۳ مارس ۲۰۰۰ وضع شده است. در حال حاضر بیش از ۸۰ مرکز بررسی و پیش بینی بخشی در داخل مرزهای تحت حاکمیت روسیه فدرال و ۶ مرکز ناحیه ای در نواحی فدرال وجود دارد. در سطح فدرال فعالیت های سیستم بررسی و پیش بینی حوادث و اتفاقات روسیه با هماهنگی مرکز بررسی و پیش بینی حوادث غیرمترقبه (Anti stikhia) EMERCOMصورت می گیرد.

شبیه سازی آماری طرح های استراتژیک مبتنی بر پیش بینی و مدیریت خطرات بلایا همزمان با اصلاح رویکردهای پیش بینی رایانه­ای، یکی از اولویت­ها در بررسی و پیش بینی حوادث به شمار می­رود. ارزیابی کلی قوانین پیش نویس به صورت آشکار قبل از تاثیر نامطلوب یکسان سازی­های مجزای قانون مربوط به بعضی از جنبه­های حفاظت محیطی، نیز اهمیت دارد.

سیستم تلفیقی OKSION روسیه فدرال

سیستم تلفیقی که مسئول مطلع کردن مردم و اخطار اولیه از خطرات احتمالی در ناطق پر ازدحام می باشد، در قالب برنامه­ای با هدف خاص فدرالی بسط یافته است. عنوان این برنامه “کاهش خطرات و به حداقل رساندن پیامدهای بلایای طبیعی و اتفاقات در روسیه فدرال تا سال ۲۰۱۰” می­باشد.

اهداف طرح OKSION

· مطلع کردن مردم و اخطار اولیه در مناطق پر ازدحام تحت شرایط احتمالی خطر و یا وقوع احتمال حوادث غیرمترقبه.

· بررسی ایستگاه رادیویی و شیمیایی در مناطق پرازدحام،

· پیشگیری از بلایا و سوء رفتارها (جرم­ها)

· گردآوری اطلاعات مربوط به پیش شرط­هایی که به دنبال حوادث غیرمترقبه، می تواند اتفاق بیفتد.

پایانه­های OKSION به تسهیلاتی برای نظارت و بررسی ایستگاهی رادیویی و شیمیایی نصب شده و در خیابان­ها، ایستگاه­های راه آهن، ایستگاه­های زیرزمینی، فرودگاه­هاو سوپر مارکت­ها مجهز شده است. پایانه ها این امکان را فراهم می کنند که اطلاعات مناسب را بلادرنگ بدست آورند.

در حال حاضر تسهیلات، ابزار آلات و موسسات زیر در چارچوب سیستم OKSION عمل میکنند:

· ۵۹۶ مرکز ترمینال تجهیزات OKSION

· ۳۷ دیتا سنتر

· ۴۷ پست خیابانی اطلاعات و اخطار

· ۲۵۹۰، صفحه نمایشگر پلاسما

· ۱۰۳۵ پانل نشانگر الکترونیکی

در حال حاضر OKSION مطابق با ارزیابی کارشناسی EMERCOM، اطمینان اطلاع رسانی به بیش از ۳۵ میلیون نفر که برای امنیت فعالیت­های حیاتی انسانی فراهم شده، را تضمین می کند. این امر اجازه می دهد که از طریق یک فاکتور ۱۲، مدت زمان لازم برای اطلاع رسانی مردم در حوادث غیرمترقبه کاهش یابد و هزینه های فدرالی تخصیص داده شده برای واکنش به بلایا و اعمال تروریستی به حداقل برسد.

مرکز ملی مدیریت بحران روسیه یک مرکز ملی است که هم به نفع مرکز ملی مدیریت بحران روسیه و هم به نفع سایر مسئولین اجرایی فدرال، روسیه فدرال و اراضیتحت حاکمیت روسیه فدرال، عمل می کند.

مرکز ملی مدیریت بحران برای به حداکثر رساندن تاثیر مدیریت بحران اقدام به تاسیس ساختارهای تابعه طولی و عرضی بررسی و مدیریت بحران (یعنی مرکز RSDM) در بخش های ناحیه­ای و تحت حاکمیت روسیه فدرال کرده است. این مراکز الگوریتم عملیاتی مشابهی داشته و در مرکز ملی مدیریت بحران روسیه جای گرفته­اند. در مراکز، متخصصان مشغول گردآوری و ارزیابی اطلاعات مربوط به بلایا هستند که از این اطلاعات می توان در فعالیت­ها و یا مکاتبات آینده با مرکز ملی مدیریت بحران روسیه و مسئولین اجرایی فدرال مورد بحث، استفاده کرد.

 

[۱] Анти стихия



خبر های مشابه ساختار تابعه مرکز ملی مدیریت بحران روسیه

لزوم همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان برای پیشگیری تب کریمه کنگو

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملاولین جلسه مشترک شورای پدافند غیرعامل و قرارگاه زیستی استان مازندران صبح پنجشنبه هفته جاری به ریاست …

شناسایی دیدگاه‌های حاکم بر آسیب‌پذیری شهرها در برابر مخاطرات محیطی و استخراج مؤلفه‌های تأثیرگذار در آن با استفاده از روش کیو

شناسایی دیدگاه‌های حاکم بر آسیب‌پذیری شهرها در برابر مخاطرات محیطی و استخراج مؤلفه‌های تأثیرگذار در آن با استفاده از روش کیو نویسندگان سعید امینی ورکی …

جلسه کارگروه تخصصی انرژی و آب پدافند غیرعامل با قرارگاه پدافند سایبری استان

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، اولین جلسه مشترک کارگروه تخصصی انرژی و آب پدافند غیرعامل با قرارگاه پدافند سایبری …

آمریکا از طریق روسیه به ایران پیام داده است

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل به نقل از روزنامه الرأی چاپ کویت، این روزنامه با درج خبری مدعی شد ایالات متحده آمریکا …

آخرین اخبار و مقالات