حوادث درکارگاههای ساختمانی استان قزوین کاهش یافت

حوادث درکارگاههای ساختمانی استان قزوین کاهش یافت
بازدید 611 زمان 2018/03/15 کد خبر 13992

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش ، حامد عبدالرزاقی در نشست خبری با عنوان رعایت مقررات ملی ساختمان که روز پنجشنبه …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش ، حامد عبدالرزاقی در نشست خبری با عنوان رعایت مقررات ملی ساختمان که روز پنجشنبه در سالن کنفرانس راه و شهرسازی قزوین برگزارشد اظهارداشت: بر اساس ارزیابی انجام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی در رعایت مقررات ملی ساختمان صاحب رتبه برترشدیم و از سوی وزیر لوح برتر دریافت کردیم.

وی بیان کرد: کسب این عنوان با تلاش اداره راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی ساختمان، استانداری و شهرداری های استان، انجمن انبوه سازان، معماران تجربی و دست اندرکاران صنعت ساختمان صورت گرفته است.

حوادث درکارگاههای ساختمانی استان قزوین کاهش یافت

عبدالرزاقی یادآورشد: با توجه به این که اولویت وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن توجه به بافت های فرسوده است لذا بدنبال ارتقاء کیفیت ساختمانهایی هستیم که در این بافتها نوسازی خواهد شد و با توجه به شرایط ویژه ای که بافت های فرسوده شهر قزوین دارد از جمله وجود بستر سست و خاک های دستی با عمق زیاد اقدامات فنی خوبی را انجام داده ایم و مقررات ویژه ای در ساخت و سازهای این محدوده پیش بینی شده است.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان استان قزوین گفت: اجرای دقیق درز انقطاع در ساختمانها از سال آینده برابر آئین نامه ۲۸۰۰ و مبحث ششم مقررات ملی ساختمان الزامی است و رعایت این موضوع از سوی ناظران راه وشهر سازی مورد بازرسی جدی قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: در حوزه آسانسور بیش از ۲۳۰۰ پرونده تشکیل شده و ۱۹۰۰ فقره گواهی آسانسور صادر شده است.

عبدالرزاقی درخصوص حوادث آسانسور هم یادآورشد:برخی مشکلات آسانسور درقزوین ناشی از موازی‌کاری دستگاه‌هاست و در مورد احداث آسانسورهای غیراستاندارد و حوادث ناشی از آن موضوعاتی مانند اجرای آسانسورها بدون نقشه و رعایت نشدن اصول استاندارد از علل اصلی به شمار می‌رود.

وی افزود: مشکلات و نواقصی در ساخت و سازها نیز وجود دارد که اصولی نبودن گود برداری به مشکلات اضافه می کند که بر این اساس برای الزام به رعایت ضوابط در گودبرداری‌ها اقدام شد و در حال حاضر نسبت به سال‌های گذشته، با وجود افزایش گودبرداری‌ها، آمار گودهای غیراصولی کاهش یافته است.

حوادث درکارگاههای ساختمانی استان قزوین کاهش یافت

مرگ ۲ نفر در کارگاه‌های ساختمانی قزوین/کاهش چشمگیر حوادث در ۴سال اخیر

رئیس اداره نظام مهندسی ساختمان اداره ‌کل راه و شهرسازی استان اظهارداشت: در سال ۹۲ تعداد ۱۷ مورد حادثه منجر به فوت در کارگاه‌های ساختمانی استان رخ داد که با آموش و توصیه های لازم و نظارت بر امور، این حوادث در سال گذشته به ۶ مورد و امسال به دو مورد کاهش یافت.

عبدالرزاقی اضافه کرد:نیمی ازحوادث منجر به فوت درکارگاه‌های کشور مربوط به کارگاه‌های ساختمانی است که از مراکز پرخطر محسوب می‌ شود.

منبع : مهر


خبر های مشابه حوادث درکارگاههای ساختمانی استان قزوین کاهش یافت

کاهش ۲۷ درصدی مرگ افراد در حوادث کار سیستان و بلوچستان

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان، رضا عبدی اظهار …

۳۰ کارگاه ناایمن ساختمانی در مازندران پلمب شد

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش ، کامران اصغری اظهار داشت: هر ساله شاهد کاهش حوادث ناشی از کار در استان …

حوادث کار در مازندران ۸۱ قربانی گرفت

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش ، علی عباسی صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در سال ۹۶ تعداد …

حوادث ناشی از کارعلیرغم رشد جمعیت کارگری ثابت ماند/فوت ۸۴۲ کارگر

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملعلی مظفری در گفتگو با با اشاره به آمار حوادث ناشی از کار در سال گذشته گفت: …

آخرین اخبار و مقالات