کاهش متقاضیان سقط درمانی در سال ۹۶

کاهش متقاضیان سقط درمانی در سال ۹۶
بازدید 569 زمان 2018/04/11 کد خبر 13996

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملعلی سلیمان پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه در ۱۱ماهه سال گذشته ۶۱۳ نفر …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملعلی سلیمان پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه در ۱۱ماهه سال گذشته ۶۱۳ نفر برای دریافت مجوز سقط درمانی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند، اظهار کرد: ۵۳۲ نفر از مراجعین مجوز سقط درمانی دریافت کرده اند و آمار متقاضیان دریافت سقط درمانی در ۱۱ ماهه ۹۶  نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸٫۱ درصد کاهش داشته است.



مدیر کل پزشکی قانونی استان اصفهان خاطر نشان کرد: سازمان پزشکی قانونی کشور به عنوان متولی بررسی درخواست‌های صدور مجوز سقط درمانی، تنها در مواردی اقدام به صدور مجوز سقط درمانی می‌کند که جنین زیر چهار ماه و واجد ناهنجاری‌های شدید مادرزادی بوده و یا مادر مبتلا به بیماری‌های صعب العلاجی و خطر آفرین باشد.



سلیمان پور به کاهش آمار فوت ناشی از حوادث  کار در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۶ در استان اشاره کرد و گفت: در ۱۱ماهه سال ۹۶ تعداد ۷۶ نفر (همگی مرد) به دلیل فوت ناشی از حوادث کار در مراکز  پزشکی قانونی استان اصفهان مورد معاینه قرار گرفته اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با آمار، ۹۲ نفر (همگی مرد) کاهش داشته است.



وی افزود: بیشترین علل فوت در حوادث کار مربوط به برخورد جسم سخت (۴۰ درصد) و سقوط از بلندی (۳۰ درصد) بوده است. هم چنین در این مدت آمار مصدومین  ناشی از حوادث کار با دو هزار و ۴۷۴ مورد شامل (۱۱۲ زن و  ۲۳۶۲مرد) نسبت به  مدت مشابه سال قبل که ۲۵۷۳ نفر (۱۳۸ زن و ۲۴۳۵ مرد) بوده،  ۳٫۸ درصدکاهش داشته است.



سلیمان پور به کاهش آمار مراجعین  به دلیل نزاع در ۱۱ ماهه سال  ۹۶  اشاره کرد و ادامه داد: در۱۱ ماهه سال ۹۶ تعداد ۳۴ هزار و ۸۰۰ نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان  مراجعه کردند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل معادل۴٫۳ درصد کاهش یافته است.



وی ادامه داد: این درحالی است که مراجعین به دلیل نزاع ۳۲ درصد از حجم مراجعین معاینات بالینی مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان را تشکیل می دهند. هم چنین از کل مراجعین نزاع تعداد ۱۱ هزار و ۲۴۶ نفر زن و ۲۳ هزار و ۵۵۴ نفر مرد بوده اند.



مدیر کل پزشکی قانونی استان اصفهان خاطر نشان کرد: در مدت مشابه سال قبل تعداد ۳۶ هزار و ۳۶۷ نفر به دلیل نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده اند که ۱۱ هزار و ۹۲۵ نفر زن و ۲۴ هزار و ۴۴۲  نفر مرد بوده اند.



سلیمان پور گفت: در بهمن ماه سال گذشته نیز دو هزار و ۵۸۸ نفر (۹۷۸ زن و۱۶۱۰ مرد) به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که نسبت به بهمن ماه سال گذشته (۲۶۰۴ نفر شامل۸۸۰ زن و ۱۷۲۴ مرد) حدود ۰٫۶ درصد کاهش داشته است.


انتهای پیام

منبع : ایسنا


خبر های مشابه کاهش متقاضیان سقط درمانی در سال ۹۶

کاهش ۱۶ درصدی حوادث ناشی از کار در چهارمحال و بختیاری

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملحفیظ الله فاضلی ۱۱ خرداد ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات چهارمحال و بختیاری …

ایمنی جا مانده در جیب برخی کارفرمایان

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش ایسنا، آتش سوزی، مسمومیت ناشی از مواد شیمیایی، تماس با اجسام و سطوح داغ، انفجار، …

سقوط مرگبار دیوار بتنی روی کارگر جوان

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل سید جلال ملکی در گفت‌وگو با وقوع حادثه ریزش آوار در ساعت ۱۳:۴۶ امروز به سامانه ۱۲۵ …

فضای حاکم بر تولید و کار لرستان آرام است/ بالغ بر ۲۸۰۰ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری داریم

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملعلی آشتاب امروز در نشست صمیمی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی لرستان که در محل سالن اجتماعات اداره …

آخرین اخبار و مقالات