کاهش ۳۷ درصدی حوادث ناشی از کار کرمان

کاهش ۳۷ درصدی حوادث ناشی از کار کرمان
بازدید 585 زمان 2018/06/30 کد خبر 14026

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش ایسنا، “رضا اسماعیلی” امروز ۹ تیرماه در نشست خبری اظهار کرد: کرمان با ۴۸۳ معدن …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش ایسنا، “رضا اسماعیلی” امروز ۹ تیرماه در نشست خبری اظهار کرد: کرمان با ۴۸۳ معدن فعال از استان‌های مطرح در صنعت و معدن و بخش کارگری است و امیدواریم با توسعه صنعت و معدن، رونق تولید و بهبود وضعیت کاری را داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نخستین المپیاد ایمنی کشور در کرمان افزود: ایده المپیاد ایمنی از استان کرمان مطرح و دور اول، استانی و با حضور نزدیک به ۶۰۰ نفر و سال دوم به صورت منطقه‌ای و با حضور ۸۰۰ نفر برگزار شد.

اسماعیلی تصریح کرد: هدف، آموزش و ترویج فرهنگ ایمنی در کار است و تاکنون ۱۵۰۰ نفر از ۱۸ استان ثبت نام کرده اند که المپیاد مهرماه امسال برگزار خواهد شد و تلاش می‌کنیم در سطح بین المللی برگزار شود.

این مسوول ادامه داد: در سال گذشته حوادث ناشی از کار استان کرمان حدود ۳۷ درصد کاهش داشته که بخشی از آن مربوط به المپیاد است و برگزاری این آزمون سطح علمی مسوولان ایمنی و مدیران شرکت‌ها را تغییر داده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: دوازدهمین دوره جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر استان را در تیرماه جاری برگزار می کنیم که ۲۳۷ نفر ثبت نام کرده اند و ۱۴ نفر به عنوان برتر انتخاب شده و پنج نفر به مرحله بازدید ملی رسیده‌اند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان اظهار کرد: سال گذشته دو نفر از کارآفرینان استان کرمان به عنوان برتر کشوری انتخاب شدند و هدف از برگزاری این جشنواره ترویج فرهنگ کارآفرینی و الگوسازی برای جامعه است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره تعاونی های برتر استان در شهریورماه افزود: ۵۵۰ تعاونی تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند و تا ۱۶ تیرماه جاری مهلت برای ثبت‌نام وجود دارد.

اسماعیلی تصریح کرد: سال گذشته ۳۷۰۰ نفر متقاضی استفاده از بیمه بیکاری در استان داشتیم که در سال جاری این آمار تغییر چندانی نداشته است.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح میز خدمت در اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان بیان کرد: پس از ابلاغ رییس جمهور مبنی بر راه‌اندازی میز خدمت در ادارات، با هدف خدمت‌رسانی سریع‌تر، آسان تر و شفاف تر، میز خدمت در اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان افتتاح شد.

وی با اشاره به فعالیت پنج مدیریت در این اداره کل افزود: این مدیریت‌ها کارها را در میز خدمت و با کمترین تماس بین کارشناس و ارباب رجوع و در کمترین زمان برای رسیدن به پاسخ انجام می‌دهند.

اسماعیلی گفت: باید فرهنگ مردم تغییر کند و به میز خدمت اعتماد داشته باشند که که نامه و درخواست آنها پیگیری می‌شود و کارشناسان نیز به موقع و سریع کار را انجام بدهند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا


خبر های مشابه کاهش ۳۷ درصدی حوادث ناشی از کار کرمان

کاهش ۱۶ درصدی حوادث ناشی از کار در چهارمحال و بختیاری

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملحفیظ الله فاضلی ۱۱ خرداد ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات چهارمحال و بختیاری …

ایمنی جا مانده در جیب برخی کارفرمایان

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش ایسنا، آتش سوزی، مسمومیت ناشی از مواد شیمیایی، تماس با اجسام و سطوح داغ، انفجار، …

سقوط مرگبار دیوار بتنی روی کارگر جوان

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل سید جلال ملکی در گفت‌وگو با وقوع حادثه ریزش آوار در ساعت ۱۳:۴۶ امروز به سامانه ۱۲۵ …

فضای حاکم بر تولید و کار لرستان آرام است/ بالغ بر ۲۸۰۰ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری داریم

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملعلی آشتاب امروز در نشست صمیمی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی لرستان که در محل سالن اجتماعات اداره …

آخرین اخبار و مقالات