سالانه یک هزار نفر فوتی در محیط های کارگری

سالانه یک هزار نفر فوتی در محیط های کارگری
بازدید 679 زمان 2019/01/16 کد خبر 14038

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش ایسنا، “شهباز حسن‌پور” امروز ۲۶ دی ماه در مراسم تجلیل از برگزیدگان اولین المپیاد ایمنی …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش ایسنا، “شهباز حسن‌پور” امروز ۲۶ دی ماه در مراسم تجلیل از برگزیدگان اولین المپیاد ایمنی کشور در کرمان اظهار کرد: اولین و اصلی‌ترین فاکتور پیشنهادی دولت در بودجه ۹۸ رفع فقر مطلق است که مربوط به کارگران می‌شود و امیدواریم معاون وزیر دفاع جانانه‌ای در بحث حقوق و مزایا در شورای عالی کار از کارگران داشته باشند.

وی افزود: حفظ اشتغال موجود مسئله دیگر در بودجه ۹۸ است که ۶۰ هزار میلیارد تومان برای این حوزه و اشتغال جدید دیده شده و با این عدد امید هست که هیچ چالشی در تعطیلی واحدهای تولیدی نداشته باشیم و کارها در حوزه تولید سرعت بگیرد.

حسن‌پور با اشاره به تحریم های ظالمانه علیه کشورمان تصریح کرد: تحریم ها شاید برخی از بخش‌های کشور را با چالش مواجه کند اما در تولید یک فرصت برای کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و جوانان خلاق ماست که می‌توانند با نوآوری و ابتکار بخشی از نیازهای کشور را تامین کنند و باید همه از این فرصت طلایی استفاده کنیم و محور کار، مدیران کارآفرین استان باشند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: قانون‌گذار مشخص کرده تا پایان برنامه ششم ۱۰۰ درصد جامعه تحت پوشش بیمه‌های تامین اجتماعی قرار بگیرند ضمن این‌که بیمه‌ها تنوع زیادی دارند و خیلی به صلاح مجموعه مردم نیست، زیرا نحوه پرداخت و نحوه خدمات دهی خیلی متفاوت است و مردم از این بی عدالتی نگران هستند.

وی تصریح کرد: وظیفه ستاد مرکزی دولت است که به این بی عدالتی‌ها پایان داده و شأن مردم رعایت شود و باید وضعیت بیمه‌ها تعیین تکلیف شود.

حسن پور با اشاره به اهمیت ایمنی در محیط کار اظهار کرد: سالانه نزدیک به یک هزار نفر فوتی در محیط های کارگری داریم که آمار تکان دهنده‌ای است که با توجه به این وضعیت باید روزانه ۱۵۰۰ نفر آموزش ببینند و این مهم برای حفظ جان افراد الزامیست، اما متاسفانه در زمینه آموزش‌های ایمنی ضعیف عمل کرده‌ایم.

وی بیان کرد: ایمنی، سلامت و محیط زیست در بسیاری از کارگاه‌ها رعایت نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، “رضا اسماعیلی” مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز در این مراسم با اشاره به این‌که اهداف متعددی در برگزاری المپیاد ایمنی دنبال شد، اظهار کرد: افزایش سطح اطلاعات عمومی و تخصصی مسوولان ایمنی، ارتقاء سطح ایمنی شرکت‌ها و کاهش حوادث ناشی از کار از جمله اهداف برگزاری المپیاد ایمنی است.

وی افزود: تلاش می‌کنیم با بالا رفتن اطلاعات کارشناسان و توجه مدیران، سطح ایمنی شرکت‌ها را افزایش بدهیم.

اسماعیلی تصریح کرد: مسئله‌ای که مربوط به بازرسان کار می‌شود، این است که گاهی علم بازرسان به روز نیست و برگزاری این المپیاد موجب به روز شدن و کامل شدن اطلاعات بازرسان بود و افزایش بهره وری، کاهش قیمت تمام شده تولید و … از مسائل دیگری است که پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع : ایسنا


خبر های مشابه سالانه یک هزار نفر فوتی در محیط های کارگری

کاهش ۱۶ درصدی حوادث ناشی از کار در چهارمحال و بختیاری

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملحفیظ الله فاضلی ۱۱ خرداد ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات چهارمحال و بختیاری …

ایمنی جا مانده در جیب برخی کارفرمایان

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش ایسنا، آتش سوزی، مسمومیت ناشی از مواد شیمیایی، تماس با اجسام و سطوح داغ، انفجار، …

سقوط مرگبار دیوار بتنی روی کارگر جوان

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل سید جلال ملکی در گفت‌وگو با وقوع حادثه ریزش آوار در ساعت ۱۳:۴۶ امروز به سامانه ۱۲۵ …

فضای حاکم بر تولید و کار لرستان آرام است/ بالغ بر ۲۸۰۰ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری داریم

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملعلی آشتاب امروز در نشست صمیمی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی لرستان که در محل سالن اجتماعات اداره …

آخرین اخبار و مقالات