بررسی اولویت های مدیریت بحران در سال جدید

بررسی اولویت های مدیریت بحران در سال جدید
بازدید 745 زمان 2019/05/02 کد خبر 14054

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران،  دکتر احمد صادقی رفع مشکلات احتمالی …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران،  دکتر احمد صادقی رفع مشکلات احتمالی را نیازمند توجه به عنصر زمان دانست و اعلام کرد: برای موفقیت در اجرا به انجام کار خوب، برنامه ریزی و تعیین اهداف و راهبردها با چشم اندازی مشخص نیاز داریم.


وی از اصلاح کارها ، اقدامات و برنامه ها به عنوان یکی از رویکردهای سال ۹۵ در حوزه مدیریت بحران نام برد و یادآور شد:یک مجموعه سخت افزاری را باید با انجام برنامه های درست به پویایی رساند که برای رسیدن به این پویایی  نیازمند اصلاح فرایندها هستیم. در نتیجه و بر این مبنا در سال ۹۵ تمامی بخشهای زیر مجموعه شهرداری تهران در یک تحول اساسی  از منظر مدیریت بحران مورد بررسی قرار می گیرند.


 وی  با اشاره به این که کمیته مدیریت بحران در مجموعه شهرداری تهران با حضور تمامی معاونان شهردار فعال شده است ، گفت: یکی از اقدامات مدیریت بحران در سال ۹۵، ارزیابی شهرداری های مناطق تهران از منظر مدیریت بحران است که این کار با همکاری ستادهای مدیریت بحران مناطق ۲۲گانه صورت خواهد گرفت و تا نهادینه شدن مدیریت بحران در تهران ادامه خواهد  داشت.


دکتر احمد صادقی با اشاره به تجربه وقوع طوفان و سیل در سال ۹۳ و ۹۴ ، از این حوادث به عنوان تلنگری برای مدیریت بحران یاد کرد و گفت: وقوع این حوادث نشان می دهد که  مخاطره تهران، تنها زلزله نیست و با توجه به تغییرات اقلیمی  باید انتظار وقوع سوانحی دیگری را هم داشته باشیم.


وی افزود: صرف این که تنها به زلزله به عنوان تنها مخاطره تهران توجه شود، درست نیست در نتیجه باید در تحقیقات و پژوهش های جدید به این نکته توجه کرد.


وی با اشاره به توان اجرایی مدیریت شهری برای انجام کارها و برنامه ها گفت: مدیریت شهری اگر تصمیم بگیرد که کاری انجام دهد و آن کار شدنی باشد حتما آن را انجام خواهد داد و به سرانجام می رساند.


دکتر عباس استاد تقی زاده قائم مقام سازمان نیز در این جلسه گفت: سال ۹۴ علیرغم این که سالی پر حادثه بود و انواع حوادث از جمله سیل و طوفان و زلزله  را تجربه کردیم، اما در مجموع سال خوبی بود و موفقیت های خوبی کسب شد که یکی از مهمترین این موفقیت ها از منظر تاب آوری، افزایش تاب آوری مدیریتی ، نهادی و حاکمیتی در شهر تهران بود.


وی افزود:این تحول شامل تقویت ساختار مدیریت بحران در نواحی و محلات  و فعالیت کارگروه های ۱۴ گانه شورای هماهنگی مدیریت بحران بود.


 وی یادآور شد: در سال ۹۵ رویکرد ما انسجام  داخلی و درون سازمانی و رسیدن به مدیریت واحد شهری است. در نتیجه  افزایش همدلی، همزبانی و انسجام سازمانی در سال ۹۵ باید در دستور کار قرار گیرد.


مهندس محسن نادی مشاور رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران نیز با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات فصلی مدیریت بحران در مناطق ۲۲گانه شهر تهران از برنامه ریزی برای حضور دبیران در کارگروه های شورای هماهنگی مدیریت بحران تهران متناسب با نیاز و توان و علاقمندی ها خبر داد.


بررسی اولویت های مدیریت بحران در سال جدید


 


 

منبع : بحران نیوز


خبر های مشابه بررسی اولویت های مدیریت بحران در سال جدید

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات