فضای حاکم بر تولید و کار لرستان آرام است/ بالغ بر ۲۸۰۰ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری داریم

فضای حاکم بر تولید و کار لرستان آرام است/  بالغ بر ۲۸۰۰ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری داریم
بازدید 881 زمان 2020/02/05 کد خبر 14096

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملعلی آشتاب امروز در نشست صمیمی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی لرستان که در محل سالن اجتماعات اداره …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملعلی آشتاب امروز در نشست صمیمی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی لرستان که در محل سالن اجتماعات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: ۱۷۶ شهید جامعه کارگری استان در راه انقلاب تقدیم نظام کرده است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از خدمات نظام باید بیان شود چراکه به فرموده مقام معظم رهبری بیان این خدمات باعث ایجاد نشاط و امید در جامعه می‌شود، ادامه داد: مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در لرستان در حوزه درمان، بیمه‌ای، بانکی، خدماتی  با هماهنگی و انسجام خدمات خود را ارائه و سربازی نظام را انجام می‌دهند.

آشتاب بیان کرد: کارگران و کارفرمایان لرستان در یک فضای تعاملی با همکاری متقابل کار خود را انجام می‌دهند علیرغم اینکه در این شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه که دشمن تحمیل کرده با درک درست این وضعیت، تلاش می‌کنند از این پیچ تاریخی عبور کنند که قطعا با شکیبایی مجمع کار و تولید این مهم انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اضافه کرد: امروز در برخی بنگاه‌ها معوقات و مشکلات بیمه‌ای وجود دارد اما فضای حاکم بر تولید و کار استان آرام است که به نقش محوری مسئولین تشکل‌ها  برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه تحقق شعار امسال را داریم و باید رونق تولید مد نظر قرار گیرد، افزود: کارگران و کارفرمایان، دولت و مردم  که عوامل موثر در تولید هستند در لرستان شعار امسال را درک و آن را دنبال می‌کنند.

آشتاب با بیان اینکه اختراعات، ابداعات و نوآوری‌های جامعه کار و تولید سبب مباهات لرستان شد، عنوان کرد: بالغ بر ۲۸۰۰ تعاونی داریم و امسال در کشور دو تعاونی ما ملی بودند و به عنوان سفیر تعاون در کشور انتخاب شد.

وی گفت: در بخش کارفرمایی بنگاه‌هایی در استان داریم که در نوآوری، اختراع و ابداع حرف برای گفتن دارند  که یکی از آنها داروسازی اکسیر است که بیش از ۱۴۰ قلم دارو تولید می‌کند و بخش اعظمی از این دارو صادر می‌شود و یکی از سودآورترین واحدهای تولیدی کشور است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اضافه کرد: مجموعه عوامل موثر در تولید و اشتغال در استان با هماهنگی و انسجام کار خود را دنبال می‌کنند و دولت هم در تسهیل‌گری شرایط  کمک می‌کند.

آشتاب ادامه داد: مردم هم مشتاقانه نسبت به مصرف کالا داخلی تمایل بیشتری پیدا کردند و این تمایل آنان قطعا باعث رفع مشکل نقدینگی بنگاه‌های تولیدی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دولت نگاه ویژه‌ای به بحث تولید و اشتغال دارد، گفت: همه بنگاه‌ها در صورت حفظ اشتغال اقدام به جذب نیروی کار جدید کنند ما یک سوم حقوق آنها را به مدت یکسال پرداخت می‌کند و در بحث کارورزی نیز دو سال بیمه و سه ماه حقوق آنها را تقبل می‌کند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: ساماندهی روابط کار با سامانه جامع آن اتفاقی بزرگ است که جاری شده و می‌تواند پوشش خوبی در راستای حفظ امنیت شغلی برای کارگران کشور باشد.

وی با بیان اینکه صیانت از سلامت نیروی کار از سیاست‌های ماست، عنوان کرد: بیش از ۶۰ درصد دعاوی کارگری و کارفرمایی به‌صورت سازشی برطرف می‌شود و این نشان از وجود روحیه تعامل و همدلی بین جامعه کار را نشان می‌دهد.

آشتاب اظهار کرد: در ده ماهه امسال ۶۱۰۴ دادخواست داشتیم که ۶۰ درصد آن به‌صورت سازشی برطرف شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: در مجموع ۳۱۱ تشکل‌های کارفرمایی و کارگری در استان داریم که ۴۹ مورد کارفرمایی و ۲۶۲ کارگری است و بیش از ۱۱۹۴ نفر ساعت را آموزش دادیم.

وی با بیان اینکه تولید رقابتی و مشتری پسند در گرو شناخت دقیق اطلاعات توسط کارگر و کارفرماست، افزود: بازرسین کار با حضور فیزیکی خود نقش مشاور در کنار فعالین اقتصادی دارند و اعتقاد ما در این شرایط اقتصادی برخورد قهری نیست.

آشتاب با اشاره به اینکه در ده ماهه امسال ۷۶۷۷ مورد بازرسی را داشتیم و ۲۱۴۴ مورد در دبیرخانه سخت و زیان‌آور بود، بیان کرد: خروجی بازرسی کار باید منجر کاهش حوادث شود و در شش ماهه سال جاری ۳۷ درصد کاهش حوادث داشتیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: ریزش و رویش نیرو داشتیم و با همکاری سازمان تامین اجتماعی بالغ بر ۲۸۰۰ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری در استان داریم.

انتهای پیام

منبع : ایسنا


خبر های مشابه فضای حاکم بر تولید و کار لرستان آرام است/ بالغ بر ۲۸۰۰ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری داریم

کاهش ۱۶ درصدی حوادث ناشی از کار در چهارمحال و بختیاری

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملحفیظ الله فاضلی ۱۱ خرداد ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات چهارمحال و بختیاری …

ایمنی جا مانده در جیب برخی کارفرمایان

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش ایسنا، آتش سوزی، مسمومیت ناشی از مواد شیمیایی، تماس با اجسام و سطوح داغ، انفجار، …

سقوط مرگبار دیوار بتنی روی کارگر جوان

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل سید جلال ملکی در گفت‌وگو با وقوع حادثه ریزش آوار در ساعت ۱۳:۴۶ امروز به سامانه ۱۲۵ …

رشد ۱۳ درصدی حوادث ناشی از کار در مازندران

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبراساس گزارش روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی اظهار کرد: براساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی این …

آخرین اخبار و مقالات