مالاریا در ایران مهار شده است| کاهش موارد ابتلا به سل

مالاریا در ایران مهار شده است| کاهش موارد ابتلا به سل
بازدید 774 زمان 2016/10/15 کد خبر 1427

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، دکتر سیدحسن هاشمی در افتتاحیه اجلاس صندوق جهانی مبارزه با ایدز، مالاریا و سل که صبح شنبه …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، دکتر سیدحسن هاشمی در افتتاحیه اجلاس صندوق جهانی مبارزه با ایدز، مالاریا و سل که صبح شنبه در دفتر وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: ایران موفق شده با برنامه کاهش آسیب در محیط زندان و جامعه از انتقال ایدز در مصرف کنندگان مواد مخدر جلوگیری کند.
وی با عنوان این مطلب که راه های دیگر انتقال ایدز در حال افزایش است، افزود: نظام سلامت ایران در حال تکامل پاسخ به راه های جلوگیری از انتقال ایدز است.
وزیر بهداشت با بیان این مطلب که در یک سال گذشته میزان مراجعان به مراکز مشاوره بیماری های رفتاری ۸ برابر افزایش یافته است، ادامه داد: در یک سال گذشته میزان آزمایشات به ۴ برابر و همچنین افراد تحت درمان به دو برابر رسیده است.
هاشمی از تربیت ۱۶۰ پزشک درمانگر برای ارائه خدمات سرپایی ایدز در کشور خبر داد و گفت: ۱۳ قطب آزمایشگاهی با حمایت صندوق جهانی مبارزه با ایدز برای مراقبت و درمان HIV در کشور راه اندازی شده است.
هاشمی به چهارمین برنامه کشوری مبارزه با ایدز با چشم انداز پایان همه‌گیری HIV تا سال ۲۰۳۰ اشاره کرد و گفت: ایران اولین کشور منطقه در تدوین و تصویب این برنامه بوده است. وی در ادامه به بیماری مالاریا در کشور اشاره کرد و گفت: مالاریا در کشور مهار شده و بروز سالیانه این بیماری از ۸ هزار مورد به ۵۴ مورد کاهش داشته و در آستانه ریشه‌کنی مالاریا هستیم.
سل در کشور به شکل چشم گیری کاهش یافته است
وزیر بهداشت همچنین به وضعیت بیماری سل در کشور اشاره کرد و گفت: بروز سل نیز به شکل چشم گیری کاهش پیدا کرده است.
وی با بیان این مطلب که تعداد زیادی از مبتلایان به سل مقاوم به درمان از کشورهای همسایه وارد ایران می شوند، افزود: برنامه درمان سل مقاوم در ۱۱ قطب کشور ایجاد شده است.
بیش از ۹۵ درصد هزینه‌های مقابله با ایدز از منابع داخلی کشور تامین می شد
وزیر بهداشت با اعلام اینکه بیش از ۹۵ درصد هزینه‌های مقابله با ایدز از منابع داخلی کشور تامین می شد، تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران و شورای عالی سلامت و امنیت قضایی کشور با تصویب منابع مالی برنامه چهارم مقابله با ایدز گام بلندی در جهت مبارزه با این بیماری برداشته اند.
وی در عین حال از کمک های صندوق جهانی مبارزه با ایدز به ایران قدردانی کرد و گفت: متاسفانه بالاترین روند افزایش ایدز در منطقه مدیترانه شرقی مشاهده می شود و در عین حال کمترین روند درمان را در این منطقه شاهد هستیم.
وی با اعلام آمادگی ایران برای انتقال تجربیات خود در کنترل سه بیماری ایدز، مالاریا و سل به کشورهای دیگر اظهار داشت: پیشنهاد ما ایجاد یک قطب منطقه ای برای آموزش، حمایت و ترویج در زمینه مقابله با این سه بیماری است.
منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه مالاریا در ایران مهار شده است| کاهش موارد ابتلا به سل

تمدید تحریم‌ها نقض فاحش برجام است/ مصوبه سنا اجرایی شود پاسخ قاطع می‌دهیم

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور که برای تقدیم لایحه بودجه ۹۶ در صحن مجلس سخن می‌گفت، ضمن …

چالش امنیت سایبری؛ زمانی برای بیداری دولت‌ها

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل آمار وقوع جرائم سایبری، همزمان با افزایش نفوذ اینترنت به عنوان یک منبع تأثیرگذار اطلاعات، در حال …

رعایت الزامات پدافند غیرعامل، پیوست همه تصمیم‌گیری‌ها باشد

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل اسدالله درویش‌امیری در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان، پدافند غیرعامل را تامین کننده امنیت استان، كشور و …

آموزش مربيگري مديريت بحران در ۴ منطقه پایتخت

 پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، آشنايي با مبانی مدیریت بحران، معرفی نقش مشارکت مردمی در مدیریت بحران، ساختار زمین و مکانیزم …

آخرین اخبار و مقالات