داعش چاه های نفت را به آتش می کشد| حضور ۵۰هزار پیشمرگه در عملیات موصل

داعش چاه های نفت را به آتش می کشد| حضور ۵۰هزار پیشمرگه در عملیات موصل
بازدید 669 زمان 2016/10/16 کد خبر 1471

همزمان با استقرار نیروهای ارتش عراق در استان های شمالی، به منظور تکمیل محاصره موصل و اعلام پایان هماهنگی بین اربیل و بغداد برای آغاز …


همزمان با استقرار نیروهای ارتش عراق در استان های شمالی، به منظور تکمیل محاصره موصل و اعلام پایان هماهنگی بین اربیل و بغداد برای آغاز عملیات از سوی مسعود بارزانی، یک منبع موثق در وزارت پیشمرگه اقلیم کردستان عراق به خبرنگار ایرنا در اربیل گفت: در عملیات آزادسازی استان نینوا و مرکز آن موصل ۵۰ هزار نیروی پیشمرگه شرکت خواهند کرد، اما براساس توافق صورت گرفته با بغداد، این نیروها وارد شهر موصل نمی شوند.

این منبع بلندپایه کُرد که خواست نامش فاش نشود، افزود: براساس توافق اربیل و بغداد ۵۰ هزار نیروی پیشمرگه از پنج محور در عملیات آزادسازی موصل شرکت خواهند کرد.
به گفته این مقام نظامی کُرد عراقی، در این عملیات لشگرهای یک و ۲ پیاده نیروی پیشمرگه که مجهز به سلاح های سنگین هستند، بیشترین نقش را خواهند داشت، اما این نیروها حق ورود به داخل شهر موصل را ندارند.

روز شنبه در حالی که اطراف شهر موصل شاهد بیشترین تحرک و جابجایی نیروهای نظامی بود، مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: هماهنگی های لازم بین اربیل و بغداد انجام شده است، نیروها آماده ورود به عملیات هستند و همچنین آزادی موصل و درهم شکستن داعش برای اقلیم کردستان عراق از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در راس اولویت های ما قرار دارد.

همزمان با این تحرکات، اطلاعات به دست آمده از گروه تروریستی و تکفیری داعش حاکی است که این گروه با آغاز حمله به موصل، قصد دارد چاه های نفتی تحت کنترل خود را به آتش بکشد.
فرماندار منطقه «خبات» در غرب استان اربیل در این خصوص به خبرنگار ایرنا در اربیل گفت: مدت ۲ روز است که ستون های بزرگ دود آسمان منطقه را فرا گرفته است و براساس اطلاعات به دست آمده، داعش قصد آتش زدن ۱۱ حلقه چاه نفتی دیگر را دارد تا از تیررس حملات هوایی در امان بماند.

«هیمن عبدالقادر» افزود: براساس اطلاعات کسب شده، داعش تاکنون پنج چاه عمیق در داخل شهر موصل ایجاد و آنها را پر از نفت سیاه کرده است تا با آغاز حملات آنها را آتش بزند.
وی افزود: داعش تاکنون از ۱۱ چاه موجود تعدادی را آتش زده است، به همین خاطر دود سیاهی منطقه را فراگرفته است و قطعا با آتش زدن چاه های دیگر، آسمان منطقه کاملا تیره خواهد شد.
هرچند زمان آغاز عملیات موصل اعلام نشده است، اما تحرکات نیروها و توافقات نظامی صورت گرفته، نوید آغاز عملیات را ظرف روزهای نزدیک آینده می دهد.

منبع: آفتاب نیوز



خبر های مشابه داعش چاه های نفت را به آتش می کشد| حضور ۵۰هزار پیشمرگه در عملیات موصل

تمدید تحریم‌ها نقض فاحش برجام است/ مصوبه سنا اجرایی شود پاسخ قاطع می‌دهیم

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور که برای تقدیم لایحه بودجه ۹۶ در صحن مجلس سخن می‌گفت، ضمن …

چالش امنیت سایبری؛ زمانی برای بیداری دولت‌ها

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل آمار وقوع جرائم سایبری، همزمان با افزایش نفوذ اینترنت به عنوان یک منبع تأثیرگذار اطلاعات، در حال …

رعایت الزامات پدافند غیرعامل، پیوست همه تصمیم‌گیری‌ها باشد

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل اسدالله درویش‌امیری در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان، پدافند غیرعامل را تامین کننده امنیت استان، كشور و …

آموزش مربيگري مديريت بحران در ۴ منطقه پایتخت

 پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، آشنايي با مبانی مدیریت بحران، معرفی نقش مشارکت مردمی در مدیریت بحران، ساختار زمین و مکانیزم …

آخرین اخبار و مقالات