پدافند غیر عامل ضروری ترین روش مقابله با آسیب ها است

پدافند غیر عامل ضروری ترین روش مقابله با آسیب ها است
بازدید 762 زمان 2016/10/17 کد خبر 1476

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، ایوب رحیمی شامگاه یکشنبه در جلسه پدافند غیرعامل که در باغستان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، ایوب رحیمی شامگاه یکشنبه در جلسه پدافند غیرعامل که در باغستان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد ضمن گرامیداشت این هفته، افزود: با توجه به اینکه دشمنان ما همیشه برای ضربه زدن به کشور و نظام جمهوری اسلامی منتظر فرصت هستند از این رو دستگاه های اجرائی باید با تامین اعتبارهای لازم در خصوص اجرای طرح های پدافند غیرعامل اقدام کنند.
وی ادامه داد: دستگاه های اجرائی طرح های خود را در زمینه بهداشت و درمان، کشاورزی، سایبری و پرتوی احصاء و با تعامل و ارتباط با دستگاه های بالادستی، در خصوص تامین اعتبار و اجرای آنها اقدام کنند.
رحیمی، قزوین را یکی از استان های پیشرفته در اجرای قانون مقررات ملی ساختمان دانست و اضافه کرد: باید اقدام دستگاه های اجرائی در زمینه کاهش حوادث و سوانح طبیعی به مردم گزارش شود تا آنان در جریان کارهای انجام شده قرار گیرند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین ادامه داد: در هفته پدافند غیرعامل تمامی دستگاه های عضو با همکاری و مشارکت در تمامی برنامه های این هفته شرکت کرده تا میزان آمادگی خود را در زمان وقوع حوادث و سوانح ارزیابی کنند.
به گفته وی، دستگاه های اجرائی باید طرح ها و برنامه های خود را در زمینه پدافند غیرعامل شناسائی کرده و با اولویت بندی طرح ها نسبت به مصون سازی زیرساخت های اصلی استان وارد عمل شوند.
وی ادامه داد: با تشویق دستگاه های اجرائی اقدام کننده در خصوص شناسائی و اجرای طرح های پدافند غیرعامل و توبیخ دستگاه های خاطی، در خصوص اجرای طرح های پدافند غیرعامل باید بهتر وارد عمل شد.
وی در ادامه، پدافند غیرعامل را ضروری ترین روش مقابله با آسیب ها دانست و گفت: کشور ما به شدت در برابر هجوم و حملات دشمنان در تمامی حوزه ها آسیب پذیر بوده که باید با ارائه طرح ها و برنامه ها از میزان آنها کاسته شود.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین نیز در این نشست افزود: دستگاه های اجرائی استان پیگیری های لازم در خصوص استفاده حداکثری از ظرفیت های کشوری و منابع ملی در استان با نهادینه سازی و اجرای طرح های پدافندی غیرعامل را به عمل آورند.
محمد افشار ادامه داد: دستگاه های یاد شده همچنین باید با معرفی یک کارمند به عنوان مسئول و رابط پدافند غیرعامل آن دستگاه برای شرکت در دوره های تخصصی اقدام لازم را به عمل آورند.
وی اضافه کرد: تمامی واحدها و شهرک های صنعتی نیز باید تا سه ماه آینده شرایط ایمنی، حمل و نقل و نگهداری مواد شیمیایی خطرناک را فراهم آوردند تا هیچ خطری جامعه و شهروندان استان را مورد تهدید قرار ندهد.
به گفته وی، از ۱۵۸ دستگاه اجرائی استان، ۱۰۶ نماینده یا رابط برای شرکت در دوره های تخصصی معرفی شده اند که متاسفانه ۴۸ نفر آنان در امتحان های پایان دوره غیبت داشتند.
وی با اشاره به تشکیل کمیته پدافند غیرعامل در شهرستان ها، گفت: در آوج، قزوین و بوئین زهرا این کمیته تشکیل شده و در سایر شهرستان های استان نیز شاهد برگزاری نشست های کمیته پدافند غیرعامل هستیم.
افشار با اشاره به اینکه از ۲ تا ۸ آبان ماه براساس ابلاغ معاون وزیر کشور هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده، یادآور شد: این هفته با عنوان ‘مصون سازی و پایداری کشور با اقدام و عمل’ به عنوان هفته پدافند غیرعامل معرفی و دستگاه های اجرائی با فضا سازی و تبلیغات محیطی باید در این زمینه وارد عمل شوند.
وی، گردهمایی یک روزه پدافند غیرعامل با حضور مدیران دستگاه های اجرائی و با دعوت از مسئولان سازمان، نشست خبری با حضور اصحاب رسانه، رزمایش میدانی در سراسر استان، سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه، اجرای مراسم صبحگاهی در مدارس منتخب قزوین و نواختن زنگ پدافند غیرعامل را از جمله برنامه های این هفته اعلام کرد.
در پایان این جلسه برخی از دستگاه های عضو به تشریح برنامه و طرح های خود در خصوص هفته پدافند غیرعامل پرداختند.
منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه پدافند غیر عامل ضروری ترین روش مقابله با آسیب ها است

جلسه کارگروه تخصصی انرژی و آب پدافند غیرعامل با قرارگاه پدافند سایبری استان

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، اولین جلسه مشترک کارگروه تخصصی انرژی و آب پدافند غیرعامل با قرارگاه پدافند سایبری …

حضور باصلابت مردم در انتخابات پشتوانه محکم امنیت ملی کشور شد

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه) پارلمان در نطق پیش …

پدافند انتخاباتي ملت هوشمند ايران

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، ربيع فلاح جلودار از مشاركت حداكثري مردم  در انتخابات تقدير و تشكر نمود و گفت : آزاد …

پدافند زیست محیطی در سمنان

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل،  ایرج کارخایی در جلسه مشترک کمیته پدافند غیرعامل و محیط زیست استان سمنان به میزبانی این …

آخرین اخبار و مقالات