نگرانی از احتمال شیوع جهانی سل

نگرانی از احتمال شیوع جهانی سل
بازدید 627 زمان 2016/10/17 کد خبر 1520

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، در کشاکش بحران مقاومت دارویی از جمله در مورد داروهایی که برای درمان سل تجویز می‌شوند، …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، در کشاکش بحران مقاومت دارویی از جمله در مورد داروهایی که برای درمان سل تجویز می‌شوند، جهان نتوانسته به پیشرفت‌های خوبی برای ریشه‌کن کردن آن دست پیدا کند. بررسی‌ها حاکی از آن است که سال گذشته حدود ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به سل مبتلا شده‌اند که در نتیجه آن یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جان خود را از دست دادند.
آمارها نشان می‌دهد این بیماری نسبت به آنچه در گذشته تصور می‌شد بسیار شایع‌تر است. کارشناسان معتقدند نیاز به پوشش جهانی سلامت و سرمایه‌گذاری‌های عمومی برای مقابله با این بیماری وجود دارد.
سال گذشته حدود ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به سل مبتلا شده‌اند که در نتیجه آن یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جان خود را از دست دادند. یکی از مشکلات اساسی این است که باکتری عامل بیماری سل در برابر داروی مورد استفاده برای زمان آن مقاوم شده است، سال گذشته حدود ۴۸۰ هزار نفر دچار نوعی از این بیماری بوده‌اند که عامل باکتریایی آن به چند نوع دارو مقاوم شده‌ است.
طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت هر سال برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی مرتبط با بیماری سل دو میلیارد دلار سرمایه لازم است اما این بودجه بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۴ هر سال از ۰.۷ میلیارد دلار هرگز فراتر نرفته است.
به گزارش روزنامه ایندیپندنت، برای حفظ جان تعداد بیشتری از افراد باید آزمایش‌ها، داروها و رژیم‌های جدید در اختیار بیماران قرار داده شود اما اقدامات و سرمایه‌گذاری‌های فعلی با آنچه مورد نیاز است بسیار فاصله دارد.
منبع :ایسنا


خبر های مشابه نگرانی از احتمال شیوع جهانی سل

مرگ هفتگی ۵۰۰ ایرانی در سوانح!

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملوزیر بهداشت گفت: هر هفته ۵۰۰ نفر در کشور به علت سوانح و حوادث جانشان را از …

جلسه کارگروه انرژی پدافند غیرعامل استان اصفهان

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، نهمین جلسه کارگروه انرژی پدافند غیر عامل استان  اصفهان با حضور اعضای کارگروه انرژی و معاون …

آخرین اخبار و مقالات